The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

transylvania chronicles

+3
Admin
Randomnegativity
The Glorius ST
7 deltagere

Side 1 af 5 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down

transylvania chronicles Empty transylvania chronicles

Indlæg  The Glorius ST 2011-09-14, 04:06

hej drenge

jeg tænkte at jeg lige ville lave en post om den nye campagne, vi skal til at spille så i kan nå at få fat i de her informationer inden søndag hvis i lige sidder og finpudser jeres karakterer.

mht bøger så bruger vi den core rulebook der på min computer hedder "Vampire - The Dark Ages - Vampire (Revised)" det er vidst nok den samme som bastian brugte i søndags og det er så vidt jeg kan se den nyeste. det betyder at hvis man har brugt den anden (hos mig hedder den "Vampire - The Dark Ages - Core Rulebook (Revised)"), og bøgerne er uenige så er det den der er markeret i FED der har ret.

så er der en masse praktiske ting, som jeg har skrevet på min huskeliste, at jeg skal huske at sige til jer:
noget af det er regler som er nemme at glemme eller overse belejligt, andet er ting som er specifikke til kampagnen

- der er ingen kompensation i form af xp, hvis man dør: Så laver man en ny karakter som passer til DEN TID den bliver lavet i. Man får ikke noget ekstra XP eller freebie points for at representere at de andre er "foran". dette er både for at opfordre spillere til at passe på karaktererne og ikke skifte hele tiden, og også fordi spillet ikke er afhængigt af at alle spillere har samme power level.
bemærk dog undtagelsen på hvis man dør eller træder ud af spil på en sej måde. tilsvarende kan der komme en mindre kompensation når vi er nået længere hen.

- initiativ foregår ved at den med LAVEST initiativ erklærer hvad han har tænkt sig at gøre, så den med næst lavest osv, indtil den med højest initiativ har hørt hvad alle andre vil gøre og så erklærer han hvad han vil gøre. den med højest initiativ handler FØRST. det er altså en stor fordel at have det højeste initiativ. hvis man vil gøre noget andet end man har erklæret kommer til at koste terninger fra ens dice pool, HVER gang man ændrer sin erklærede action.

- det står IKKE en frit for at vælge hvordan man vil spendere sin XP, hvis man vil købe et trait op med XP så skal man kunne retfærdiggøre det gennem spil.
Man kan således ikke bruge sin XP på at forøge sit melee trait, uden at have været i en kamp mod mindst ligeværdige modstandere og brugt et våben. tilsvarende kan man ikke købe en disciplin, uden at have modtaget en form for træning i den.
Dette gælder særligt VIRTUES, WILLPOWER og ROAD scores.
tilsvarende må man ikke forøge ET trait mere end ET point mellem hver spilgang.

- der er en masse equipment som står på listerne, men som ikke er opfundet på det tidspunkt hvor spillet starter. dette equipment må i naturligvis ikke starte med det gælder f.eks greatswords. disse typer af equipment kommer først i brug senere i spillet.

- det vil være muligt at møde force majeure (overlegen kraft) i løbet af spillet, i form at magtfulde vampyrer der er adskille årtusinder gamle, eller andre kræfter af lignende størrelsesorden. hvis nogen af jer spillere er dumme nok til at angribe en sådan kraft så dør i!. det her er ikke dungeons and dragons, så hvis man angriber cain eller en methuselah, så er det bare ærgeligt. det er ikke meningen at de skal kunne dø.

nu burde det være slut med regler og påbud.


Sidst rettet af rosa 2012-02-13, 13:23, rettet 1 gang
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Randomnegativity 2011-09-19, 10:57

En dagbog skrevet ud fra min karakters synspunkt. Her er første spilgang.

15 april 1198
I dag er natten hvor jeg tager min skæbne i egen hånd. Jeg er af min Sire blevet kaldt til Buda-Pest for at deltage i et møde med Radu af Bistritz, som har et foreslag at stille mig.
Ved porten til Pest forlod jeg min rejsevogn (forfærdelig tilværelse, jeg vågner med en hovedpine hver aften efter en dag fyldt med bump. Jeg er glad for at det er overstået nu.) og mødte for første gang mine partnere i dette projekt, omend jeg endnu ikke vidste at vores ankomst til Pest på samme tid, ikke blot vsr tilfældig.
To tempelriddere, en musik vagabond og en tigger. Jeg genkendte dem selvfølgelig med det samme for hvad de var og gav dem den respelt de hae krav på i kraft af vores slægtskab. Særligt var det svært at afholde sig fra at ride tiggeren ned, da han ikke selc flyttede sig for sine bedre.
Os fem slog et uformelt følgeskab, da det hurtigt viste sig at vi søgte imod en fælles destination. Således kom vi forbi et slavemarked i procession, hvor en yderst attraktiv kvindelig slavenetop skulle til at sælges. Af tydelig nobel byrd (en bastard fra et af de noblr huse i byen? Ligegyldigt hvad, en slave ikke uden betydning), stoppede jeg op i den intention at byde på hende. Hun så dog sit snit til at slå slavehandleren ned og stikke af imod en gyde. Publikum, tydeligt undholdt, lod hende løbe, så jeg tog selv aktion og red efter hende med den intention at ride hende ned og herefter købe hende. Det var her at et af mine mest ydmygende øjeblikke forfandt sig! Min gjord gik op og jeg faldt fra min saddel og ned i mudderet på vejen. Det selvsamme publikum som havde fundet humor i slavehandlerens uheld, fandt nu morskab i min tilsølede tilstand. Jeg husker ikke meget, udover en utrolig vrede og smagen af det søde blod, indtil Tiggeren trak mig væk fra slaven og bæstet slap sit tag i mig. Jeg takkede ham, hvor nødigt det end stod mig, for jeg havde opført mig uværdigt for min rang (herved noterede jeg mig også at det var godt at jeg ikke afkrævede mig min ret tidligere og red ham ned, da det sikkert ville have opfordret ham til at opføre sig anderledes mens min ryg var blottet). Han afkrævede mig et løfte omkring at jeg skulle lade hende leve. Dette var nemt opfyldt da jeg endnu ikke havde købt hende og en adelig fra byen ved navn Roland, var interesseret i at købe hende. Jeg trak mit krav på hende tilbage, imod et løfte om at Roland ville lægge et godt ord ind hos Prindsen af Buda-Pest, som han var en god ven af - dette viste sig senere at være en fabrikeret løgn, da jeg præsenterede mig selv for Prindsen og han ikke havde nogen ved navn Roland i sit brød.
Vi drog videre mod det aftalte mødested, stadig i god tid, da vi blev konfronteret af en galning, klædt i Det Hellige Romerske Riges klæder, som prøvede at gøre sig forståelig på flere sprog, indtil han til sidst slog over i gebrokkent Vlac. Jeg prøver at nedskrive verbatim hvad han sagde, da det havde en sær klang, som om ordene var profetiske af natur.
En flok af bønder, bevæbnet med fakler ankom og tiltalte galningen - Havnor, min herre. Hvad er din vilje? Hvorefter galningen peger på og os begynder at recitere De Dødes Bøn. Da mængden begyndte at gå over mod os med vold i deres blik, ansporede jeg min hingst og red videre mod mødestedet.
Ankommende til destinationen i Buda, mødte jeg endnu en af samarbejdspartnerne. En mand der bærer det sorte mærke af Amaranth.
Vi blev ledt af en ghoul, ned i Buda's undergrund, igennem en labyrint af gange, indtil vi nåede et rum, hvor flere ældre vampyrer, samt min Sire sad afventende. Radu af Bistritz, som havde hidkaldt os her, bød os velkommen og bød på en tår til at slække tørsten. Jeg tog selvfølgeligt selv taktfuldt fra den ene af de udstillede kvinder, mens andre var mindre smagfulde. Særligt tiggeren og den store tempelridder mærkede sig selv negativt ved henholdsvis at drikke fra inderlåret og drikke kvinden i gulvet. Uhøfligt.
Tørsten slækket, fremsatte Radu af Bistritz et samarbejds projekt, de forsamlede imellem. Tilsyneladende, så var de andre ældre vampyrer tilstede, de fremmødte unge vampyrers respektive Sires og det er som betaling for tjenester Radu har indkaldt, at vi alle er forsamlet i nat.
Projektet lyder på at opbygge en fæstning i passetTihuta i det sydøstlige Transylvanien, en barriere imellem transylvanien og dets fjender... Og nok mere vigtigt for Radu, en barriere imod angreb, på Bistritz, som ligger ganske nær Tihuta.
3 vogne, 6 krigere og en sum penge blev stillet til vores rådighed. Vognene og krigerne er til rejsen og pengene til at betale de stenhuggere og tømrere som vi bliver nødt til at hyre når vi kommer derhen.
Fuldfører vi i dette foretagende, vil land og rigdomme blive vores belønning. Endelig er her chancen for at starte på min egen vej mod at blive Voivode.
Efter mødet blev vi ledt tilbage igennem labyrinten. Folk introducerede sig undervejs, og på mit foreslag, aftalte vi at drage hastigt afsted ved daggry. Men da natten stadig var ung, brød vi op og gik hver til vores ærinder.
Jeg gik op for at præsentere mig for Prinsen af Buda-Pest, da det ellers ville være aldeles uhøfligt at indtrænge sig på hans domæne, hvorend kort den indtrængen. Foruden var der også Rolands løfte om at han ville lægge et godt ord ind for mig hos prinsen og jeg håbede på at kunne lægge grundlaget for senere at kunne kultivere en alliance. Mine nye allierede virkede dog ikke inklinerede til at udvise dette modikum af respekt og foruseenhed for fremtiden. Jeg frygter allerede for hvad det er for nogle folk jeg har indvilliget i at samarbejde med.
Kort sagt, var mit møde med Prinsen en social katastrofe og jeg opgiver midlertidigt at få kultivet noget i byen. I hvert fald indtil jeg har jord og kan fremstille mig selv bedre end som endnu en neonate med store ambitioner... Og hvis jeg nogensinde møder Roland igen, så vil han betale i kød for hans tvetungede ord! Men dette kan også vente indtil jeg triumfandt vender tilbage til Buda-Pest.
Mine tjenere skaffede to udemærkede kvindelige slaver til turen til Tihuta. Jeg forventer at mindst en af dem overlever, men nu får vi se.

Addendum:Min Sire ønsker nogle skrifter fra det gamle udbrændte bibliotek. Hvis disse er at finde, skal de videresendes til ham.

30. april 1198
Vi har nu været undervejs i et stykke en periode og intet specielt er sket. Jeg deler en vogn med den ene tempelridder, som er Ventrue hvis jeg ikke misser mit gæt, idet han nægter at drikke fra andre end dem af nobel byrd. En forståelig praksis, da der i sandhed findes forskel på blodet, men ultimativt upraktisk.


4. Maj 1198
Jeg finder det interessant at jeg er den eneste som har sørget for proviant på rejsen. De andre bruger tydligvis meget tid og energi på at jage blandt de rejsende og de småbyer vi kommer igennem. Nogen af dem drikker endda fra dyr. Heldigvis er der ikke nogen der endnu har været så uhøflige at bede om at drikke fra mine slavinder.. Eller værre endnu, drukket fra dem uden tilladelse!


26. Maj 1198
Vi er ankommet i Klausenburg, hvor de ikke vil kendes vs. Den lokale adelsmand, Mitru Jægeren, er væk, forsvundet eller død. Og kromanden bliver ved med at insistere på at der ikke er plads til os i hans kro, selvom dette åbenlyst er en løgn. Dette er et utroligt stort bryd på etiketten og jeg frygter stærkt for hvad de andre ikke må tænke om høfligheden i mit hjemland.
Vi blev jaget ud af byen af borgmesteren af Klausenburg, men har gjort lejr lige udenfor bymuren.

Addendum: Begge slavinder har nu undergået operationen og ser ud til at have overlevet uden komplikationer...
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Randomnegativity 2011-09-25, 13:15

Thus I set down my true visions, that I may remember and keep to the path I have chosen. Only I of us all shall know the truth and this shall be my shield and my spear. Most exalted shall I be in the time of the final days. Even the Father shall quell before my might.
Let the lesser ones war one upon the other, each harkening in the omens that I have forseen. Fools, all by my guile, they know not the actual signs, but merely shadows of those things that shall be.
Let the world tremble when I come in my might and majesty, for I shall rule above our Father, above the Mother who gave succor to our Father, above the children of Seth, yea, even above God himself!
Let the reign of blood commence.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  The Glorius ST 2011-09-26, 06:56

jeg har jo lovet at poste både hvad exp og maturation points kan bruges til såvel som hvilke domæner i allesammen har fået og hvad der er af kloge ting at sige om dem.

vi starter med det kedelige: xp og maturation points:

Experience Points
kan bruges på følgende ting:
|
| attribute                                            CR x4
| new ability                                         3
| new specialty                                     CR
| ability                                               CR x2
| new discipline                                    10
| clan discipline                                      CR x5
| other discipline                                  CR x7
| new secondary path (blood magic)        7
| secondary path (blood magic)              CR x4
| virtue                                              CR x2
| road                                                CR x2
| Willpowah CR
Spoiler:

CR= current rating, eller den værdi som du allerede har i det trait du gerne vil hæve.
f.eks: lars the burjah har dominate 1 og vil gerne hæve den til dominate 2. dominate er ikke en clan disciplin for lars, derfor koster den 7 xp at købe op (1 fordi lars har 1 i dominate og x7 fordi det er prisen for at købe ikke klan discipliner op.

Maturation points:

| maturation points fungerer lidt anderledes blandt andet skalerer prisen for at købe evner med
| maturation points ikke med værdien man allerede har i det trait.
|
| priserne for at hæve traits med maturation points er som følger:
|
| attributes                 5 sålænge din karakter er under willpower x100 år gammel. derefter 10.
| abilites                    2 per dot. specialties og fields of expertise koster 1 point
| discipliner                discipliner bliver dyrere jo ældre karakteren bliver. startende med 3 point
| per dot, plus 1 yderligere point for hver 200 år karakteren har levet. desuden giver et købt af
| et dot, to dots hvis de bliver brugt på at købe blod magi af forskellig art op. (blodmagi er som
| oftest thaumaturgy eller mortis i dark ages) hvis det er en ikke klan disciplin man ønsker at
| købe op koster den yderligere et point.
| virtues                    2 point per dot
| road                       1 point per dot op til ens willpower rating derefter 2 point per dot.
| willpower                  2 point per dot.

backgrounds kan hæves gennemspil, mistes over tid ( ja du læste rigtigt backgrounds er noget der forsvinder når man lever længe). og der er et stort og kompliceret system til at købe dem for xp som vi kan bruge før eller efter endt spilgang.

og husk nu at jeres xp skal spenderes før maturation points!
f.eks: lars the brujah har ikke nogen dots i celerity og vil gerne have så mange som muligt nu. han har 4 maturation points og 7 xp. for at opnå mest muligt celerity beslutter han at bruge 3 maturation points på at købe det første dot i celerity. dernæst vil han gerne bruge 5 xp på at hæve sin celerity til dot 2 da det jo er en klan disciplin. heldigvis har lars en venlig storyteller der pænt fortæller ham at det ikke kan lade sig gøre, da han jo har tjent sin xp før sine maturation point.

tl:dr hvis du er for doven til at læse det her så lad være med at bruge xp mellem spilgange, og så klarer vi det sammen næste gang vi mødes for at spille.





Sidst rettet af rosa 2012-03-15, 10:26, rettet i alt 2 gange
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  The Glorius ST 2011-09-26, 07:34

og nu til jeres byer. vi starter med de 3 største.
byerne balgrad, schaasburg og kronstadt hører til "the siedenburgen"(beklager eventuelle stavefejl). de over 9000 byer (siedenburgen) er de 7 største of formelle hoveddomæner i transylvanien.

Balgrad (alba iulia):
har en flot borg designet af zelios med et stort bibliotek efterladt af den tidligere prins primært med bøger om dacia og transylvanien. ligger rimeligt tæt på mediasch og kronstadt. byen er af middelstørrelse.

schaasburg (sighisoara):
ligger ved muresul floden i det østlige transsylvanien. byen er rig og temmeligt stor af en transylvansk by at være. desuden er den godt belligende taktisk i transylvanien. denne by er en ideel base for militær operationer i med henblik på at kontrollere transylvanien.

kronstadt (brasov):
ligger umiddelbart nord for bran passet hvor også bran slottet hovedkvarter for de det hellige broderskab af det germanske hus af sankt maria i jerusalem, også kendt som den teutonske ridderorden. desuden ligger byen ved en stor handelsrute mod syd, og dette har gjort den rig.

mindre byer:

mulbach/sebes:
en mindre by i det sydlige transylvanien med en ringmur af sten. byen er kendt for kunst og kultur. den ligger også godt for transylvanske mineoperationer.

timisoara:
er noget mindre end mulbach men med en mere aktiv markedsplads på grund af at den ungarske konge forsøger at bruge byen til at kontrollere transylvanien. desuden er den bygger på ruiner af en gammel romerske bosættelse og har et extensivt netværk af katakomber og huler i undergrunden. ligger i oplandet til hunedoara, den ungarske konges sommer residens.

deva:
ligesom timisoara ligger deva formelt i oplandet til hunedoara. men blot længere nord. deva er kun lige akkurat stor nok til at være en by, men oplandet er meget stort og vildt. men mange områder af utæmmet skov og en relativt stor mængde saxiske og hungarske landadelige. byen ligger i den vestlige udkant af transylvanien.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  The Glorius ST 2011-11-17, 08:04

hej igen.

når nu der går så lang tid til vi skal spille igen, vil jeg foreslå at folk eventult hvis de har noget der kan ordnes over nettet så skriver det her.

ting der kan ordnes over nettet kan blandt andet være hvilke planer jeres karakterer har for de næste 8 år.
hvis det er hemmeligt kan i enten pm'e mig eller skrive det i en "spoiler".

jeg vil så om en god uges tid ellers så uploade introen til næste historie her i tråden

jeg vil være istand til at tjekke mindst hver anden dag og sikkert flere gange om dagen hvis det skulle komme dertil.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Randomnegativity 2011-11-17, 13:14

Jeg tænker at vi godt kunne fordele byen over nettet og bestemme os for hvilken vision vi prøver at opbygge i byen henover de 8 år.

Jeg opretter en anden tråd til det formål, så den her ikke bliver for rodet.

På en relateret note, må man gemme maturation points eller skal man bruge dem allesammen nu?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Admin 2011-11-17, 15:59

Hvis du får tid tom, kan du så ikke lave en hurtig liste over folk, cainites and not, som er i byen. Det ville være nice, så kan man bedre overskue at skulle manøvrerer dem
Steder og organisationer ville også være rart men er (for mig i hvert fald) ikke lige så vigtigt.
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Admin 2011-11-17, 16:08

Nice billede af byen
transylvania chronicles Bizansist_touchup
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  The Glorius ST 2011-11-17, 16:10

jeg vil gerne poste en liste over de familier der er i byen, og hvor mange individder de traditionelt tæller samt hvem der er tilbage.
huske at retten til at sire childer er noget prinsen traditionelt udelegerer og ikke noget man gør efter forgodtbefindende. (hvis man altså har sit uliv kært, for straffen for at bryde denne regel er traditionelt døden)
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Mr. Tau 2011-11-20, 07:32

Randomnegativity skrev:På en relateret note, må man gemme maturation points eller skal man bruge dem allesammen nu?

I sidste omgang kunne man ikke gemme maturation points, så jeg går ud fra at den del holder ved.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  The Glorius ST 2011-11-20, 10:45

hvis man ikke kunne i sidste omgang så kan man heller ikke i denne.
jeg havde helt glemt at det var sådan. godt du mindede mig om det.

jeg kommer muligvis til at poste noget vrøvl i løbet af denne uge. jeg bliver meget træt pga revy, så alt hvad jeg poster kan ændres retroaktivt (med tilbagevirkende kraft).
det sux måske, men sådan er livet.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Mr. Tau 2011-11-24, 23:35

Jeg ved ikke om Aske overhovedet checker forum her, men fordi vi heller ikke spiller på søndag synes jeg lige jeg ville sige, at der i løbet af vores "downtime", nok i løbet af de sidste 2 år, dukker et brev op fra Timotheos i Konstantinopel adresseret til ham, men henvendt til hele gruppen.

Brevet er skrevet på græsk.
Spoiler:
Derefter står der følgende på latin.

"Optimum est pati quod emendare non possis. Selume proferre"

Og derefter en sirlig men kort underskrift.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Randomnegativity 2011-11-25, 16:54

Kan desværre ikke læse brevet på Min ipad, forhåbentligt Kan jeg læse det på en anden computer.

Og var i tvivl om maturation points, fordi grundbogen siger man godt kan gemme dem. Men selvfølgelig kører grundbogen dem også lidt anderledes end vi gør, så bare vi er konsekvente med det.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  The Glorius ST 2012-02-06, 14:48

bare lige en reminder:

jeg vil stadig gerne have en mail fra jer alle sammen om jeres herds & retainers, alt info.

hvordan i behandler dem? hvor meget frihed i tillader dem? om i ghouler dem? hvor ofte i giver dem vitae? hvor meget ved de om jer? hvor meget ved de om vampyrer generelt? hvem er de?

hvad der binder jeres herds sammen. er herden en regulær slave gruppe i holder kun for at feede på dem? er det et kvarter i byen hvor i har ordnet det så i kan snige jer ind og liste jer til et par blood points? ved de at de bliver feedet på?

og til dig bastian har jeg stadig ikke modtaget din mail,

min email adresse er "lllolololospam@gfdssd.com" (pm mig hvis du vil vide den)

OBS: jeg fjerner min mail adresse fra denne post igen på søndag
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Torason 2012-02-07, 08:22

sendt.
Torason
Torason

Antal indlæg : 263
Join date : 28/12/11
Geografisk sted : I sin egen lille verden

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  The Glorius ST 2012-02-07, 15:56

modtaget. nu mangler vi to mindre.
uhhh jeg glæder mig til at fucke rundt med jer næste gang.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  The Glorius ST 2012-02-09, 06:50

nogen der ved hvor man kan finde et guide til vampyr etiquette.

altså hvad man kan, og ikke kan tillade sig i forbindelse med cainite fester og forsamlinger, hvordan man forventes at føre sig etc. ?

både internetsider og bøger er velkomne. jeg har ikke selv kunnet finde det, noget der direkte behandler disse emner.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Randomnegativity 2012-02-09, 07:15

Tja... Clanbook Tzimisce er jo et godt sted at starte

Men ellers så omhandler Succubus club: dead man's party netop det emne. Selvom den er fra nutiden er der sikkert nogle gode ideer til at få en i den rette retning. Tror ikke at der er skrevet noget lignende til dark ages, men skal nok holde et vågent øje åbent.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Admin 2012-02-09, 08:42

der findes også nwod bogen invite only som også omhandler det samme
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Mr. Tau 2012-02-10, 20:08

Jeg skriver bare her ift. Ghouls og herds, da jeg ikke har det store at bekende i den retning.

Timo har lidt gang i et forsøg med sin ugle, og som ingen der har rejst med ham har kunnet undlade at lægge mærketil, så feeder han den med lidt blod fra sin finger dagligt. Derudover taler han med den (Tuder af den faktisk) og efteraber dens bevægelser i noget der ligner børneleg.

Blodmæssigt forsøger han stadig at holde sig til husdyr af forskellig slags, eller vildt hvor det kan lade sig gøre. Han gør sig dog langt flere anstrengelser for ikke at gøre nogen reel skade på dyret når det er husdyr han har med at gøre. Med vildtet er det jo trods alt bare jagt.

Det skal dog siges at Timo stadig insisterer på fks. at hilse på de andres ghouls, retainers og herds i det omfang de nu skulle være i stand til at opfatte det, og til tider stadig kan finde på at sludre med dem - ganske uanfægtet af hvad de andre ellers måtte sige til det.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  The Glorius ST 2012-02-13, 13:09

halløj folkens

nu har vi jo en længere pause, inden vi SKAL i spil næste gang (82 år), så hvis i har nogle foreslag til ting i kunne have lyst til at gøre, eller at i kunne have lyst til at vi spiller igennem så sig endelig til.

for jeres belejlighed (kan man sige det på dansk?) vil jeg inkludere en, nogenlunde, kronologisk liste af bemærkelsesværdige og/eller vigtige begivenheder der finder sted i det tidsrum.

-mongolernes invasion
-græsk indtog i constantinopel
-mongoler round 2
-formelt feudalt retssystem erstatter traditionelt retssystem i transylvanien
-muslimsk indtog i acre (af mamelukker)
-for første gang tages vlach'erne formelt med i et møde omhandlende transylvaniens administration og magtopdeling.
-tempelridderne bandlyses/erklæres kættere og udryddes.

vi går i spil

jeg har selv nogle ideer også:

at fejre kupalas night med voivoderne (og i særdeleshed koldun'sne)
at deltage i diverse af disse historiske events og andre jeg i flere tilfælde gerne vil undlade at specificere for meget

The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  The Glorius ST 2012-02-13, 14:19

her er en lille gennemgang af forskellige opfindelser der kommer frem i vores næste pause:

-magnetisme opdages, det navngives efter den region i byzantium hvor det opdages (regionen hedder magnesia)
-fibonacci introducerer de såkaldte "arabiske figurer" (10-tals systemet), bemærk at man indtil da, i europa, kun har haft romertal, .
-det første europæiske papir fremstilles i aragon
-pladerustninger og 2h sværd kommer i almindelig brug
-bøger bliver mere tilgængelige, på grund af nye, forbedrede systemer til at kopiere dem. (bemærk at et enormt bibliotek på det her tidspunkt ikke tæller OVER 1000 bøger)
-klosterskoler bliver mere almindelige
-mongolerne "introducerer" europas befolkning til stigbøjler, krudt og "composite bows".
-aristoteles oversættes til latin og begynder at blive almindeligt kendt blandt europæiske lærde
-et vigtigt arabisk værk om medicin oversættes til latin.
-penge fra firenze (formentlig med romertal), kaldet florentiner bliver europas første universelle (sort of) møntfod.
-den guddommelige komedie udgives
-alle jøder forvises fra frankrig + tempelriddere naturligvis


og så mere for lulz:

-anthony af padua helgenkåres som helgen for genstande der er forsvundet/smidt væk
-den polyphoniske musikskole i notre dame (paris) nedlægges muligvis fordi den banlyses for at være for sekulær(areligiøs)
-med hensyn til det arabiske 10-tals system så er det stadig ikke almindeligt anvendt i 1307. faktisk så møder det en del modstand og forbydes således sent som 1290'erne forbydes i blandt andet firenze.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Mr. Tau 2012-02-13, 23:50

Kan vi også få et lille overblik over canite events og eventuelt mere specifik info fra regioner vi har noget at gøre med? Hvordan klarer de af os med byer i øst-europa fks. mogolerne, og hvordan står det til med Konstantinopel efter det stykke tid her?
Jeg vil personligt meget gerne spille nogle af de ting her igennem, men det er muligt at jeg i nogle tilfælde vil smide en alternativ karakter på banen. Jeg tror fks. ikke Timo med det første vil begive sig til en traditionel tzimisce fest, hvis I forstår hvad jeg mener...

Og får vi også nogle gratis slag for backgrounds?
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  The Glorius ST 2012-02-14, 04:36

i får et gratis slag uden plusser, med mindre altså at i bruger xp på dem.

og mht cainite events, og mongoler og sådan så tænker jeg at vi spiller dem igennem og derfor undlader jeg at skrive noget deterministisk om dem, da det meget vel kan afhænge af hvad i gør for at influere dem.

mht om timotheus, ville deltage i kupalas night, kan jeg se mange grunde til det. blandt andet at det faktisk handler om at bekæmpe dæmonen snarere end at forstærke den. samt at transylvanien faktisk bliver mærkbart mere sikkert at rejse i, for dødelige altså, og i ofte i flere uger bagefter.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles Empty Sv: transylvania chronicles

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 5 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum