The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

transylvania chronicles thomas's info

4 deltagere

Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  The Glorius ST 2012-03-15, 10:43

Her er så en ny tråd til info om vores fortløbende kampagne i vampire. Jeg har set mig nødsaget til at skabe en ny tråd, da den gamle blev fyldt op af diskussioner. Jeg frabeder mig at det samme sker i denne tråd. skulle det ske, vil jeg udnytte mine kontakter og få admin til på allerfrygteligste vis at delete jeres posts, helt uden at gemme dem først. : (

Jeg har tænkt mig at skrive relevante informationer her (også nogle irrelevante (så som den her)). det vil være en god ide at følge med i hvad der bliver skrevet her.

På forhånd mange tak.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Sv: transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  The Glorius ST 2012-03-15, 10:50

hej drenge

jeg tænkte at jeg lige ville lave en post om den nye campagne, vi skal til at spille så i kan nå at få fat i de her informationer inden søndag hvis i lige sidder og finpudser jeres karakterer.

mht bøger så bruger vi den core rulebook der på min computer hedder "Vampire - The Dark Ages - Vampire (Revised)" det er vidst nok den samme som bastian brugte i søndags og det er så vidt jeg kan se den nyeste. det betyder at hvis man har brugt den anden (hos mig hedder den "Vampire - The Dark Ages - Core Rulebook (Revised)"), og bøgerne er uenige så er det den der er markeret i FED der har ret.

så er der en masse praktiske ting, som jeg har skrevet på min huskeliste, at jeg skal huske at sige til jer:
noget af det er regler som er nemme at glemme eller overse belejligt, andet er ting som er specifikke til kampagnen

- der er ingen kompensation i form af xp, hvis man dør: Så laver man en ny karakter som passer til DEN TID den bliver lavet i. Man får ikke noget ekstra XP eller freebie points for at representere at de andre er  "foran". dette er både for at opfordre spillere til at passe på karaktererne og ikke skifte hele tiden, og også fordi spillet ikke er afhængigt af at alle spillere har samme power level.
bemærk dog undtagelsen på hvis man dør eller træder ud af spil på en sej måde. tilsvarende kan der komme en mindre kompensation når vi er nået længere hen.

- initiativ foregår ved at den med LAVEST initiativ erklærer hvad han har tænkt sig at gøre, så den med næst lavest osv, indtil den med højest initiativ har hørt hvad alle andre vil gøre og så erklærer han hvad han vil gøre. den med højest initiativ handler FØRST. det er altså en stor fordel at have det højeste initiativ. hvis man vil gøre noget andet end man har erklæret kommer til at koste terninger fra ens dice pool, HVER gang man ændrer sin erklærede action.

- det står IKKE en frit for at vælge hvordan man vil spendere sin XP, hvis man vil købe et trait op med XP så skal man kunne retfærdiggøre det gennem spil.
Man kan således ikke bruge sin XP på at forøge sit melee trait, uden at have været i en kamp mod mindst ligeværdige modstandere og brugt et våben. tilsvarende kan man ikke købe en disciplin, uden at have modtaget en form for træning i den.
Dette gælder særligt VIRTUES, WILLPOWER og ROAD scores.
tilsvarende må man ikke forøge ET trait mere end ET point mellem hver spilgang.

- der er en masse equipment som står på listerne, men som ikke er opfundet på det tidspunkt hvor spillet starter. dette equipment må i naturligvis ikke starte med det gælder f.eks greatswords. disse typer af equipment kommer først i brug senere i spillet.

- det vil være muligt at møde force majeure (overlegen kraft) i løbet af spillet, i form at magtfulde vampyrer der er adskellige årtusinder gamle, eller andre kræfter af lignende størrelsesorden. hvis nogen af jer spillere er dumme nok til at angribe en sådan kraft så dør i!. det her er ikke dungeons and dragons, så hvis man angriber Caine eller en Methuselah, så er det bare ærgeligt. det er ikke meningen at de skal kunne dø.

nu burde det være slut med regler og påbud.


Sidst rettet af rosa 2013-06-19, 04:34, rettet 1 gang
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Sv: transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  The Glorius ST 2012-03-15, 10:50

jeg har jo lovet at poste både hvad exp og maturation points kan bruges til såvel som hvilke domæner i allesammen har fået og hvad der er af kloge ting at sige om dem.

vi starter med det kedelige: xp og maturation points:

Experience Points
kan bruges på følgende ting:
|
| attribute                                            CR x4
| new ability                                         3
| new specialty                                     CR
| ability                                               CR x2
| new discipline                                    10
| clan discipline                                      CR x5
| other discipline                                  CR x7
| new secondary path (blood magic)        7
| secondary path (blood magic)              CR x4
| virtue                                              CR x2
| road                                                CR x2
| Willpowah                                         CR
Spoiler:

CR= current rating, eller den værdi som du allerede har i det trait du gerne vil hæve.
f.eks: lars the burjah har dominate 1 og vil gerne hæve den til dominate 2. dominate er ikke en clan disciplin for lars, derfor koster den 7 xp at købe op (1 fordi lars har 1 i dominate og x7 fordi det er prisen for at købe ikke klan discipliner op.

Maturation points:

| maturation points fungerer lidt anderledes blandt andet skalerer prisen for at købe evner med
| maturation points ikke med værdien man allerede har i det trait.
|
| priserne for at hæve traits med maturation points er som følger:
|
| attributes                 5 sålænge din karakter er under willpower x100 år gammel. derefter 10.
| abilites                    2 per dot. specialties og fields of expertise koster 1 point
| discipliner                discipliner bliver dyrere jo ældre karakteren bliver. startende med 3 point
| per dot, plus 1 yderligere point for hver 200 år karakteren har levet. desuden giver et købt af
| et dot, to dots hvis de bliver brugt på at købe blod magi af forskellig art op. (blodmagi er som
| oftest thaumaturgy eller mortis i dark ages) hvis det er en ikke klan disciplin man ønsker at
| købe op koster den yderligere et point.
| virtues                    2 point per dot
| road                       1 point per dot op til ens willpower rating derefter 2 point per dot.
| willpower                  2 point per dot.

backgrounds kan hæves gennemspil, mistes over tid ( ja du læste rigtigt backgrounds er noget der forsvinder når man lever længe). og der er et stort og kompliceret system til at købe dem for xp som vi kan bruge før eller efter endt spilgang.

og husk nu at jeres xp skal spenderes før maturation points!
f.eks: lars the brujah har ikke nogen dots i celerity og vil gerne have så mange som muligt nu. han har 4 maturation points og 7 xp. for at opnå mest muligt celerity beslutter han at bruge 3 maturation points på at købe det første dot i celerity. dernæst vil han gerne bruge 5 xp på at hæve sin celerity til dot 2 da det jo er en klan disciplin. heldigvis har lars en venlig storyteller der pænt fortæller ham at det ikke kan lade sig gøre, da han jo har tjent sin xp før sine maturation point.

link til wiki: http://theminions.wikia.com/wiki/Tlhst_Wiki

tl:dr hvis du er for doven til at læse det her så lad være med at bruge xp mellem spilgange, og så klarer vi det sammen næste gang vi mødes for at spille.


Sidst rettet af rosa 2013-07-28, 10:05, rettet 1 gang
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Sv: transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  The Glorius ST 2012-03-15, 10:51

og nu til jeres byer. vi starter med de 3 største.
byerne balgrad, schaasburg og kronstadt hører til "the siedenburgen"(beklager eventuelle stavefejl). de over 9000 byer (siebenburgen) er de 7 største of formelle hoveddomæner i transylvanien.

Balgrad (alba iulia):
har en flot borg designet af zelios med et stort bibliotek efterladt af den tidligere prins primært med bøger om dacia og transylvanien. ligger rimeligt tæt på mediasch og kronstadt. byen er af middelstørrelse.

schaasburg (sighisoara):
ligger ved muresul floden i det østlige transsylvanien. byen er rig og temmeligt stor af en transylvansk by at være. desuden er den godt belligende taktisk i transylvanien. denne by er en ideel base for militær operationer i med henblik på at kontrollere transylvanien.

kronstadt (brasov):
ligger umiddelbart nord for bran passet hvor også bran slottet hovedkvarter for de det hellige broderskab af det germanske hus af sankt maria i jerusalem, også kendt som den teutonske ridderorden. desuden ligger byen ved en stor handelsrute mod syd, og dette har gjort den rig.

mindre byer:

mulbach/sebes:
en mindre by i det sydlige transylvanien med en ringmur af sten. byen er kendt for kunst og kultur. den ligger også godt for transylvanske mineoperationer.

timisoara:
er noget mindre end mulbach men med en mere aktiv markedsplads på grund af at den ungarske konge forsøger at bruge byen til at kontrollere transylvanien. desuden er den bygger på ruiner af en gammel romerske bosættelse og har et extensivt netværk af katakomber og huler i undergrunden. ligger i oplandet til hunedoara, den ungarske konges sommer residens.

deva:
ligesom timisoara ligger deva formelt i oplandet til hunedoara. men blot længere nord. deva er kun lige akkurat stor nok til at være en by, men oplandet er meget stort og vildt. men mange områder af utæmmet skov og en relativt stor mængde saxiske og hungarske landadelige. byen ligger i den vestlige udkant af transylvanien.


Sidst rettet af rosa 2013-07-28, 10:06, rettet 1 gang
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Sv: transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  The Glorius ST 2012-03-15, 10:52

dette er oversættelsen af de stentavler i fandt allerførst i spillet, dengang i hine tider da i byggede et slot til radu.

Thus I set down my true visions, that I may remember and keep to the path I have chosen. Only I of us all shall know the truth and this shall be my shield and my spear. Most exalted shall I be in the time of the final days. Even the Father shall quell before my might.
Let the lesser ones war one upon the other, each harkening in the omens that I have forseen. Fools, all by my guile, they know not the actual signs, but merely shadows of those things that shall be.
Let the world tremble when I come in my might and majesty, for I shall rule above our Father, above the Mother who gave succor to our Father, above the children of Seth, yea, even above God himself!
Let the reign of blood commence.

Hvis nogle af jer tænker "men hør hov, det var da vidst bastian der postede den her oprindeligt!!" så er svaret JA, jeg har tyvstjålet den. sue me.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Cainites' Library

Indlæg  Admin 2012-03-15, 18:26

Undskyld jeg sådan allerede hijacker din tråd Tom... Men her er de fleste bøger hvis folk skulle få brug for dem.

http://lewis.chavas.free.fr/fichiers/JDR/Vampire the Masquerade/
http://www.xirulen.com/xan/VTM/
transylvania chronicles thomas's info Full_s10
En liste over alle bøgerne
Spoiler:
Lexicon - Det vil sige ordforklaringer for vampire the masquerade slang
Spoiler:

Her er karakterark
http://mrgone.rocksolidshells.com/davampire.html


Sidst rettet af Admin 2012-06-29, 06:59, rettet 1 gang
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Sv: transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  The Glorius ST 2012-06-17, 16:14

endnu en lille besked om ting der forandres nu her.

næste spilgang overgår vi til v20, og dedikerer spilgangen til at læsesystemet igennem, og opdatere karakterer. dette betyder at alle meget gerne må medbringe et nyt skema, der passer til v20. (i har sikkert også godt af at skifte den gamle las af en side ud efterhånden.) det kommer til at betyde en hel masse forandringer i crunch og vi kommer til at diskutere det i fællesskab. ligeledes kan vi også diskutere det hvis der kommer nogle forandringer som i synes er virkeligt upassende for jeres karakterer. jeg er ikke umiodtagelig overfor ideer og fornuft (as if)

desuden kommer der til at ske en række af ting for jeres karakterer.

først: så har jeg snakket lidt med bastian, og er efter megen intern debat såvel som snak med bastian blevet enig med mig selv om at begrænse hver spiller til præcis ET merit og ET flaw, maks. i vil naturligvis få freebies og xp tilbage for merits som i ikke længere har. ligeledes vil flaws trække fra den store konto. dette gøres af hensyn til mit stakkels lille hoved som har meget svært ved at håndtere alle de hober af merits og flaws i kaster på jeres karakterer. undtagelsen er dog merits og flaws som i har erhvervet gennem spil.

2. jeg vil også godt bede jer om at tænke over en eller anden måde som jeres clan weakness kan eskaleres på da jeres karakterer nu er blevet 200 år gamle (plus en sjat) og det udover cool powaz også manifesterer sig som en forværring af cains forbandelse over jeres forbandede æt. jeg har naturligvis nogle ideer om hvordan det potentielt kan udmønte sig for jer, men det er meget bedre hvis i selv er med inde ovre processen. der vil også være nogle af jer der er undtaget fordi det effektivt allerede er sket for jer.

edit: bemærk at celerity stadig kommer til at koste et blood point per extra action (house rule) da den ellers vil være endnu mere overpowered end den i forvejen er.

The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Sv: transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  The Glorius ST 2013-01-02, 15:29

jeg overvejer kraftigt at lave et persongalleri af de karakterer jeg har i spil. det vil primært foregå ved at jeg finder gamle portrætter på nettet, men også andre ting kommer til at indgå.
hvis det holder interesse vil jeg gerne lægge dem op i en dropbox mappe så i andre kan se dem.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Sv: transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  Admin 2013-01-02, 15:45

Helt sikkert, det kunne være nice

Jeg kan anbefale følgende side http://grognard.booru.org/ til at finde billeder på, den er virkeligt nice til den slags ting. Ellers er der andre lignende sider at finde på http://overbooru.pinochan.net/. Deviantart.com og google.com/images er selvfølgeligt også gode steder at starte


Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Sv: transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  Torason 2013-01-02, 16:25

ville være awesome, så kan de være de ikke længere skal hede "banan" og "pære", men mere noget i retningen af "ham med slipset" eller "hende den meget onde" !
Torason
Torason

Antal indlæg : 263
Join date : 28/12/11
Geografisk sted : I sin egen lille verden

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Sv: transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  Admin 2013-01-02, 16:29

hmm.. Det kunne ham wow-manden med skægget godt have ret i
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Sv: transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  Mr. Tau 2013-01-03, 10:00

Hehehe... Klart klart.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Sv: transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  The Glorius ST 2013-06-19, 04:32

also her er en liste med eksempler på konkretiseringer af Influence, Contacts, i nogen grad Status ( og Allies).

Influence Specialization Chart
This chart can be used to determine what part of society a character’s new Contact, Ally or Influence comes from. Some of these cross over
or reach into the same types of influence; this represents real life, giving different means to the same ends.

1 Aristocratic/Bureaucratic: You hold sway over, or have connections in, one of the ruling families in the area, or the less flashy (but farfrom impotent) bureaucracies of a country. Though the aristocratic form of government will not truly atrophy until after the French Revolution, the tide of bureaucratic leadership can be seen rising behind the monarchies of Europe. At this time, both types can provide roughly the same services or information (access to courts, protection of titles and lands), though through different routes.

2 Church: The Church’s influence, constantly in a tug-of-war with the secular governments of Europe, has slowly been eroding. However, it still holds a very important part in life and leadership. It can deflect the Inquisition, give considerable occult knowledge or provide a great deal of dirt on just about anybody. (People still confess, you know.)

3 Natural Resources: This power comes from your control of some crucial item. Ore, gold, water, salt... virtually anything that is in scarce supply somewhere. If this is gained as a Contact or Ally, then this acquaintance is not specifically linked to a resource, he simply knows who controls (or who wants) any type of natural resource.

4 Fashion: Your whims sway trends. If you pay artists to sculpt in Greco-Roman style, that’s the only style that can be found anywhere; if nothing but red silk graces your closet, anyone wearing anything else is ridiculed. Contacts and Allies in this area can inform you of anything from trends to parties. Additionally, this Influence may be used to make or break the social Influences of others.

5 Mercantile: Guilds, merchants and traders are under your close scrutiny. If needed, you can make sure a loan doesn’t go through, or that a crucial shipment arrives on someone’s doorstep in remarkable time. Allies and Contacts in this area are an invaluable source of information, as traders have been just about everywhere (and have dealt with just about everyone).

6 Military: A raised militia or levied force gives its alliance to you, or to someone you control. They will defend your estates and your person if necessary, and can often be used as a helpful weapon against rivals. Military Contacts and Allies give accurate estimates of army strength, plans and leaders, which can be invaluable in a continent so geared toward conflict.

7 Political: Your bed is home to all the right people. You may be a guild spokesman, a member of an important council, or you may have the ear of someone who is. Many lucrative favors are at your command. Contacts and Allies are invaluable in politics, as they know dirt on anyone who plays the game.

8 Reputation: Personal reputation gives you your influence. Your name is instantly identifiable as a pinnacle of some type: the respected sage, the well-known banker, or the caring bishop. Many people ask for your advice or opinion. A reputable Contact or Ally is also a well-respected person who can offer you such advice freely.

9 Academic: You are the patron of a university or college and correspond with noted scholars. Your grants or requests can destroy old knowledges, alter philosophies, or seek out answers to arcane questions. Academic Contacts and Allies can give you the latest thoughts and theories of scholars, or access to ancient texts.

Dette skal på ingen måde betragtes som en udtømmende eller begrænsende liste, men snarere som en kilde til inspiration, når i skal konkretisere jeres backgrounds.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

transylvania chronicles thomas's info Empty Sv: transylvania chronicles thomas's info

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum