The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Til næste uge - Et beer and pretsels scenarie - RISUS

Go down

Til næste uge - Et beer and pretsels scenarie - RISUS Empty Til næste uge - Et beer and pretsels scenarie - RISUS

Indlæg  Randomnegativity 2012-06-29, 16:24

Hey folkens. Jeg skal til at få opsamlet og kørt nogen af de større scenarier jeg har foreslået, men før det, så tænker jeg at pitche et lille rules light scenarie som kunne køre når vi er for trætte, udmattede eller bare har brug for noget andet.

I vælger alle en kendt person (kendt af folk i gruppen, det er ikke sjovt hvis man vælger en obskur ting som ingen andre kender). Tænk Michael Jackson, Bugs Bunny, Tyler Durden, Julemanden, Indiana Jones o. lign.

Det bygger på reglerne fra RISUS (kan findes her, alle 6 sider - http://www222.pair.com/sjohn/risus.htm)

Character Generation

Kort og godt, så bygger det på at man vælger en person som man er, og en række klicheer der definerer den person.
Man har 10 point at fordele henover klicheer. Hvert point i en kliche giver 1d6 at rulle når man bruger den. 3 point repræsenterer en professionel, 5 point repræsenterer en mester.
Man skal så vidt muligt sætte point efter hvad figuren har, dvs. Michael Jackson kunne godt have Popstar 5, men ikke deep sea diver 5.
Hele gruppen er bedømmere af karakter, hvis der er noget som virker for bredt eller ikke virker dumt nok, så bør folk chime ind (gerne med forslag til andet).

Et eksempel på en karakter kunne se sådan ud:
Harry Potter
Specielt lille snefnug: 4
Gebrokkne latinske trylleformularer: 2
Kosteflyvning (Virker ikke med støvsugere): 2
Selvretfærdige angstanfald: 2


Mechanics er ret simple. I finder på en måde hvorpå den skill i nu vil bruge er anvendelig i den situation og beskriver hvad der sker/hvad i gerne vil have der sker, jeg smider et tal til jer og så sker det. Meget simpelt. Hvis man er i konflikt med nogen andre, så ruller man mod hinanden.
Stort set alting kan bruges til alting, men jo mere humoristisk og weird det er, des bedre.
Dvs. man godt kan have en episk banjo dødskamp med Myca Vykos, eller græde om kap med Bob Marley om pokalen i isfiskeri. Kort sagt, alting kan bruges og det er kun sjovere hvis det er skørt.

Story: Verden er ved at gå under og kun i som team er i stand til at stoppe dette. Hvordan, Hvem og hvornår? Det kan i få lov til at være med til at bestemme. Fx Julemanden, Gordon Ramsey, Legolas og Harry Potter kæmper mod Metallicas overtagelse af verdensherredømmet og deres hær af metalsamuraier i det feuduale 1300'tals Japan.
Så hvis i har en skør ide, så kom med den. Enten bruger vi den, eller også laver vi et miskmask af det hele.

Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum