The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

+3
Admin
Mr. Tau
hennecke
7 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Hvad skal vi helst spille:

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) I_vote_lcap13%Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) I_vote_rcap 13% 
[ 1 ]
Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) I_vote_lcap50%Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) I_vote_rcap 50% 
[ 4 ]
Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) I_vote_lcap25%Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) I_vote_rcap 25% 
[ 2 ]
Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) I_vote_lcap12%Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) I_vote_rcap 12% 
[ 1 ]
 
Totale stemmer : 8
 
 

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  hennecke 2010-03-03, 05:16



Synes det måske var lidt relevant at tænke det grundigt igennem inden tirsdag, ved godt at vi aftalte at tage det der og ikke på forumet, men kommenter endeligt og måske har tom noget at sige;)

Personligt synes jeg at Dark heresy er vejen frem især på bag grund at diskutionen vi havde i går resume:

Rouge trader reglerne fejler på mange punkter og er for tidligt udgivet, nuværende campain er langtrukket, kedeligt og vi er allerede halvejs uden at vi rigtigt har gjort noget.

det var vist hovedpunkterne sig endelig hvis der var mere
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Mr. Tau 2010-03-03, 08:35

Jeg er klart Pro-Dark Heresy. Som jeg efterfølgende snakkede med Bastian og Rasmus om igår, så ville jeg gerne prøve at konvertere min Roguetrader over til en DH char via en hel del fluff skrivning. Man kunne også, som vi snakkede lidt om, bruge Rogue Trader bogen som fluff og reference til at definere nogle alternative DH classes.
Så åbner det jo lidt for muligheden for at spille i Rogue Trader sammenhænge, men med regler og quest der i meget højere grad lægger sig op af DH.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Admin 2010-03-03, 10:47

Sådan nu har jeg stemt på dem alle sammen : D
Det er jo pros og cons ved begge og jeg gider personligt ikke at diskutere det helt igennem her... I skal derimod være velkomne.
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Randomnegativity 2010-03-05, 03:45

Tror vi tager det meste på tirsdag (du må skynde dig ned og joine os efter dit skoleting, Hennecke). Men vil lige nævne et par ting.

Jeg synes det er godt vi dropper Rogue Trader. Konceptet om frie mænd, space pirates og muligheden for at opføre sig radikalt anderledes end i Dark Heresy er fedt, men Rogue Trader formår bare ikke at holde sig til det koncept.

Jeg vil ligegyldigt hvad vi beslutter os for, stadig gerne spille et scenarie som hedder "The House of Dust and Ash" med jer, om det bliver om tirsdagen, eller henover et par weekender, det er stadig uklart og kan blive diskuteret på tirsdag.
Men konceptet bag scenariet er fedt og lægger sig nemt opad den røde tråd som (ikke helt er set så meget endnu, men den er der) eksisterer i mine små Dark Heresy scenarier.
Scenariet er bygget til at man allerede er lidt mere erfarne Acolytes, hvilket reflekteres i at i har 5000xp til rådighed ved character creation (og nej, det er ikke udover de normale 400). Derudover vil der ikke lægge så faste rammer over hvilke characters i kan spille. Vi lader crunch følge fluff (reglerne tilpasser sig fortællingen) og bruger kun de normale careers (guardsman, assasin, psyker) som templates, dvs. at i har rimeligt frit spil med hensyn til hvad i gerne vil spille og hvordan i gerne vil spille det, har i lyst til at lave en assasin der dabbler i warp eller har en indsigt ind i the warp (eller måske er unsantioned psyker selv?) og gerne vil give din character Forbidden Lore (Warp), selvom det ikke står under deres advancements, så kan du sagtens det, så længe du begrunder overfor mig hvordan det er sket.
Det kræver dog at man skriver en baggrundshistorie, som har i hvert fald et minimum af detaljer omkring hvor i kommer fra, hvad har i lavet igennem livet, hvad har i lavet for/i Inqusition samt basic character traits. Det er muligt at genbygge sin Rogue Trader character i Dark Heresy hvis man er interesseret i det, men det er selvfølgelig også i orden at lave en ny.

Derudover tænker jeg at jeg vil indføre at man har mulighed for at lave customised og sejere end normalt equipment, men at man til gengæld investerer xp i det, så man kan vælge mellem at fokusere på en masse special udstyr, skills eller talents, lave en kombination af de to eller finde en balance imellem alle tre.

jeg har tænkt mig at indføre konceptet om Nature og Demeanor, som hjælper til med at give en rød tråd i forhold til hvordan en character vil reagere i en given situation, samt hvordan hans personlighed er opbygget.

Demeanor: Sådan som du tilstræber dig på at opføre dig/Sådan som andre ser dig/din ydre maske
Nature: Sådan som du i virkeligheden er/din basic naure som du vender tilbage til i stress situationer/ din indre natur

Eksempel: Demeanor: Martyr, Nature: Survivalist - Tilstræber sig på at virke selvopofrende og nobel, men hvis truet, vil gøre alt, også ofre andre, for selv at overleve. (måske ender han også ofte op med at redde andre, samtidigt med at han redder sig selv og kan derved opfylde både sin nature og demeanor)

Men giv gerne kritik/jeres meninger på det og de ændringer jeg foreslår. Og hvis jeg ikke har fået nævnt det ordentligt, så er det her mit forslag til hvad vi kan spille om tirsdagen.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Kasper 2010-03-05, 08:19

Nature/Demeanor = Vampire, hvor de rent faktisk tjener det formål at man kan få willpower tilbage ved at efterleve dem, så jeg synes ærlig talt at det ville være fjollet at introducere det andre steder, da det kan relateres til D&D's alignment system, som jo er tåbeligt.

Kasper

Antal indlæg : 10
Join date : 03/03/10

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Admin 2010-03-05, 08:22

Bastians pointe er, at det måske kan hjælpe til at lave lidt sjovere karaktere, eller i hvert fald give fokus på dobbeltheden i det man siger/viser til andre, mens det man mener og inderste inde føler er noget andet. Bare en pointe der skal huskes. Det er lidt ligesom traits man påtager sig
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Randomnegativity 2010-03-05, 08:36

Jeg ved godt hvad nature og demeanor er og hvor det kommer fra Kasper. Min pointe med at bruge dem er at de bliver et hjælpeværktøj, både for GM og for spilleren til hvordan en character ville reagere i en situation. Derudover overvejer jeg at give dem en spilmæssig funktion, men er ikke klar med noget konkret endnu.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  The Glorius ST 2010-03-05, 08:56

det med at det kan relateres til d&ds alignment system synes jeg er et maerkeligt argument.
ja alignment systemet er lidt maerkeligt. deri er jeg enig.
men jeg ser ikke umiddelbart hvorfor man boer relatere nature/demeanor til det. man kan nemt lade vaere
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Kasper 2010-03-05, 09:10

Man burde ikke have et behov for at sætte de to ting på skema - de er en del af karakterens personlighed, ikke dens stats osv.

Kasper

Antal indlæg : 10
Join date : 03/03/10

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  The Glorius ST 2010-03-05, 09:20

man behoever ikke saette dem paa skemaet for at bruge dem, det er nok bare at saette sig ned, kigge dem lidt igennem, taenke over dem, lade sig inspirere og evt, skrive dem ind i sin bg, eller blot bruge dem som et ide grundlag for at forme sin karakter.
man kan ogsaa vaelge at have dem som en del af ens bg, i hvilket tilfaeld de alligevel ihvertfald delvist ender paa ens skema, men uden at have en egentlig spilmaessig effekt, hvor de saa bare fungere som inspiration til hvordan man kan spille sin char
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Admin 2010-03-05, 09:33

Bastian havde også en god pointe med dette her. faktisk. Det sjove ved det her, hvis fx en karakter har det trait at han er en værre penge pure og lad os sige at han møder en trold eller jeg tror faktisk bastian brugte en minotaur som eksempel. anyways

Du ser en stor ond minotaur som træder ud på skovstien foran jer. Han er meget stor og ser overhoved ikke spor venlig ud.
Han siger til jeres ven... Jens.. med en modbydelig dyb stemme: "Den der økse" og laver lig en snorter på Jens fod "Den vi jeg gerne købe for et copper piece" (implicit: og så vil jeg også lade jer være)

Nu er situationen den at Jens faktisk ikke kan bruge øksen og ikke for noget forhold til den da han vil har taget den fra... lad os lade være med at gå i detaljer hvor han har fået den har. (Den er egentligt heller ikke noget specielt, måske en snes gp værd)

Normalt vil ens metagaming instinkts og bare overlevelses instinkt tage over, da man ved at man ikke kan tage en minotaur. Så normalt vil man bare give den øksen for en cp. Det gør han så: "øhh.. Jo min gode herre selvfølgelig, det er jo også kun en fair pris og en fair handel"

Så sidder de andre spillere... hmmm tænkter de. Jens er jo mega nærig. Det siger de så til Jens, og Jens' spiller som det voksne og modne menneske han er, tænkter: okay det er jo faktisk rigtig og det bliver sikkert meget spass.

I stedet for bare at give minotauren øksen, siger han: "øhh.. Jo min gode herre selvfølgelig, men dette er jo en virkelig god økse som de kan se, måske vi kunne aftale 1 guldstykke istedet, så kan de jo få denne fornyligt døde kylling med. Se det er jo en god handel må de forstå og således kan vi alle blive glade" (på trods af den farer der så er for at blive most for ikke bare at give minotauren for en cp)
På den måde bliver spiller mere sjovt og spasst for alle ... Det var i hvert fald tanken

Hvis ikke Jens havde skrevet det på sit skema som et "trait", ville de andre spillere jo ikke kunne invoke det.

tl:dr blabla bla ikke noget relevant, men meget sjovt
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Randomnegativity 2010-03-05, 10:35

Det bliver rent faktisk ekstremt relevant, da det er meningen at de andre Characters kender til ens demeanor, men ikke til ens nature.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Admin 2010-03-05, 11:05

Jeg mente egentligt mere at den lille historie ikke var særligt relevant som helhed. Ikke noget folk behøver at læse hvis de ikke gider
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Mr. Tau 2010-03-05, 16:16

Jeg synes det er en god idé... jeg synes også man som spiller kan have det problem, at ens character bliver mere eller mindre styret afhængigt af det humør man er i som spiller. Ikke at dette skal gøres til et større problem end det er, men overall tror jeg bare at det er godt at definere sin character på papir. Det vil også gøre det muligt at bruge lige præcis den character som npc i et relateret spil, hvis det er.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Mr. Tau 2010-03-09, 03:39

Take a look at these =)

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Sovereignw

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Magnatep

Undskyld størrelsen osv. Det er scannerens skyld =p
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Randomnegativity 2010-03-10, 15:32

Det ser nice ud Tau^^

Og hvis der er nogen der har lyst til at gå igang med at skabe en character til "A House of Ash and Dust", så foreslår jeg at i stedet for at rulle characteristics, så har i 100 "point" at fordele henover dem. Der lægges selvfølgelig de normale +20 (evt. modificeret af din starting world) til hver characteristic. Der er selvfølgelig det normale maksimum (basis er 40).

Ideen er at det giver jer bedre mulighed for at skabe den character i vil. Hvis i meget gerne vil lave en gunslinging og adræt mand, så kan i starte ud som det og behøver ikke nogen heldige terningeslag for at have muligheden for at spille det. Ligeledes hvis i gerne vil spille en meget intelligent character eller hvad i ellers kan finde på, så er der langt større mulighed for selv at kontrollere det.

Men selvfølgelig vil det at brilliere i en ting føre til at man har komplikationer i en anden ting.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  hennecke 2010-03-11, 05:47

ok så det er hoa vi kommer til at spille?
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Randomnegativity 2010-03-11, 08:56

dunno, der var for mange der ikke kunne tirsdag, så vi har udsat beslutningen til næste tirsdag.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Randomnegativity 2010-03-15, 06:12

Jeg beklager meget, men grundet at jeg stadig er syg og skal aflevere AT-Synopsis på fredag, så er det ikke sandsynligt at jeg dukker op imorgen. Hvis jeg har fået det bedre og er nået nogenlunde langt med AT kommer jeg, ellers så bliver jeg desværre hjemme og arbejder på AT.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Admin 2010-03-16, 07:53

Der bliver ikke noget rollespil idag.
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Randomnegativity 2010-03-16, 08:00

Nogen der er med på at mødes på lørdag og diskutere det i stedet?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  The Glorius ST 2010-03-16, 08:04

mig mig!
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Randomnegativity 2010-03-16, 08:06

Hvis du lige snupper et fly hjem til på lørdag skal du være velkommen Thom^^
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Mr. Tau 2010-03-16, 09:22

Lørdag er fint... På Just Play? ;D
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  hennecke 2010-03-16, 09:26

lyder fint er idag så aflyst?
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning) Empty Sv: Nærmere fremtid (forberedelse til næste uges planlægning)

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum