The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

The House of Dust and Ash

+4
sheeepii
The Glorius ST
hennecke
Randomnegativity
8 deltagere

Side 2 af 7 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 13:21

Glemte at sige en ting. Ser meget gerne at vi prøver at holde niveauet lidt "fast-paced". Ikke at i ikke må diskutere tingene, men tag engang imellem og bare spring ud i det eller brug jeres "gut" til at basere en beslutning på.

Det er måske lidt idealistisk, men håber på at kunne bruge forum til at tage en del af den downtime der foregår og til at tage de hændelser hvor i laver ting som de andre ikke bør se/høre om, samt tage (i hvert fald nogle af) diskussionerne på forum hvor det ikke cutter ind i vores reelle spiltid.

Men nu får vi se hvordan det går... Anyway, så er alt i skriver i den anden tråd ingame og folk kender til det^^
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Johan 2010-04-08, 13:48

Randomnegativity skrev:Glemte at sige en ting. Ser meget gerne at vi prøver at holde niveauet lidt "fast-paced". Ikke at i ikke må diskutere tingene, men tag engang imellem og bare spring ud i det eller brug jeres "gut" til at basere en beslutning på.

Dette! Please! Giv folk 5 sekunder til at tage et træk i kamp! Skær igennem hvis der bliver diskussion! Påtving din fortolkning af regelsættet, selv hvis den er forkert! For guds skyld, aldrig kig bogen igennem under en kamp!

Johan

Antal indlæg : 101
Join date : 26/08/09

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Mr. Tau 2010-04-08, 14:00

Sådan en regel kunne faktisk være fed... Også for at illustrere at man skal holde sine våben/ have styr på sine phy teknikker... Kan man ikke sine regeler kunne det føre til weapon jam eller... =)
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 14:10

Præcs Johan. Det er også grunden til at jeg melder ud at vi spiller Rules Lite. Og jeg skal gøre hvad jeg kan for at skære igennem diskussioner (specielt om regler) og på at gøre kampene mere fast-paced (selvom den anden kommentar egentligt var møntet på hele spillet)

Men nok en god ting at nævne som houserules:
Ingen bøger eller computere på bordet mens vi spiller.

Hvis der er nogen spørgsmål til regler eller andet, så giver jeg et hurtigt overview af hvordan det fungerer. Det vil måske/måske ikke være korrekt, men det finder vi ud af senere. Vil primært gå efter hvad der virker fornuftigt.

Along those lines - Hvis i ikke lige kan huske hvad et talent, power osv. gør og ikke har det skrevet ned, så er det enten tough luck og så kan det ikke bruges, eller også så gør vi ud fra hvad det nok logisk vil gøre. Man kan senere slå det op når vi holder pause eller til næste gang.

Pga. vi ikke har nogen bøger på bordet vil det være en god ide at have printet ud eller skrevet op hvad ens evner gør.

I vil ikke altid få alle informationerne. Nogen gange vil jeg sikkert ende op med at give nogen vage beskrivelse af ting som senere bliver vigtige eller der vil foregå ting som i ikke kan forstå eller som foregår uden for jeres sansefelt. Det er op til jer selv at være nysgerrige og spørge ind til ting som virker interessante, out of place etc.. Jeg vil ikke beskrive alle vigtige ting i detaljer, medmindre der er nogen der tager interesse i det.

Jeg regner også med at i selv er meget med på at drive plottet fremad. Dvs. at i selv tager interesse og initativ til ting. Vær ikke bange for at være kreative og jeg skal prøve at indrette mig derefter.

En sidste ting er at hvis i selv har viden (OOC) om en ting og klarer jeres intelligens, knowledge osv. test, så sig endelig til og udnyt det i kender til det. Hvis i ikke kender til det, så vil jeg selvfølgelig give jer oplysninger om det, men det vil nok altid være mere mangelfulde end den viden i selv kunne besidde.

Håber at det kommer til at fungere og at vi får et lidt mere hurtigtkørende spil, hvor vi ikke hele tiden hænger fast i de mindste små detaljer^^

By the way, det er ikke for at virke som diktator, Nazy eller noget andet god.. jeg mener dårligt, at jeg slynger alle disse ting ud. Det er bare for at det sagt og for at alle er indstillet på at jeg prøver at køre tingene lidt anderledes end vi plejer.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 14:10

Hvis der er andre gode påmindelser eller påpegelser, så kom endelig med dem^^
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Johan 2010-04-08, 14:17

Mr. Tau skrev:Sådan en regel kunne faktisk være fed... Også for at illustrere at man skal holde sine våben/ have styr på sine phy teknikker... Kan man ikke sine regeler kunne det føre til weapon jam eller... =)

Hvis Bastian er uenig med din fortolkning af reglerne, bare ærgeligt. Bastian bestemmer, også selvom han tager fejl. Det er langt bedre end at skulle tjekke regelbog konstant.

Faktisk synes jeg at en af de største hæmsko for vores rollespil er at vi ofte kører død i ligegyldige ting. Specielt regeldiskussioner (jeg er ingen engel her), men også ting som plotmæssige sidespor (jeg tænker især på den time Martin brugte i et forgæves forsøg på at forgifte what's-his-name).

Så, Bastian, hvis vi kommer ud på et sidespor, så tøv endelig ikke med at servere os en klar hentydning. Hvis vi ikke fatter den og fortsætter ufortrødent, så er det enten fordi vi er tungnemme eller fordi hentydning ikke var klar nok. I begge tilfælde skal en kraftigere én serveres. Alt andet end at bruge tid på noget ligegyldigt noget.

For at opsummere:

Less talk, more action.

Johan

Antal indlæg : 101
Join date : 26/08/09

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 14:18

Jeg skal prøve, men der kommer også til at ligge en del på jeres skuldre, da jeg forventer at i tager initiativ og selv igangsætter ting, så det ikke hele tiden er mig der skal smide ting i hovedet på jer, men snarere at i prøver at udforske den setting som jeg laver til jer.

Men skal nok give et kraftigt hint om når i er ude på et sidespor (selvom det forhåbentligt kommer til at gå bedre denne gang)
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 14:33

I er nu blevet en mindre kendt, men relativt respekteret gruppe indenfor jeres niche. Ikke nogen der har udført store bedrifter endnu, men som er kendte for at kunne få jobbet gjort.

Derudover er der ikke nogen af jer der var med i den oprindelige gruppe som blev dannet for en del årtier tilbage, men er derimod folk som har overtaget en ledig plads på holdet efterhånden som folk faldt fra. I har så at sige blot ført navnet videre. I må selv om hvor længe i har været med gruppen, men regner med at Tau og Rasmus nok er de nyeste additions til gruppen og kommet til indenfor de seneste par måneder. Lederen vil nok være en af dem der har været længst i gruppen, hvilket kan være mellem 1-10 år.

Men lige for at få nogle spørgsmål på banen igen.
Hvordan er jeres gruppe opbygget og hvem antager "kommandoen/lederskabet"
Og hvad hedder jeres gruppe?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  sheeepii 2010-04-08, 14:37

Med hensyn til regler.. jeg synes det er en fed idé at prøve.. men det er ligeså meget en hentydning til bastian som det er til spillerne.. hvis en spiller mener hans evne gør sådan og sådan.. så STOL på ham (med mindre det selvfølgelig er helt hen i vejret) og så slå det op bagefter, i stedet for at sætte sig ned som DM og sige: "NEEEEJ, det fungerer ikke sådan her! jeg har ret du er dum nu fungerer din ting sådan og sådan". Det er selvfølgelig et ekstremt eksempel.. men jeg har oplevet noget lign. og selvom det så er fedt bagefter at finde ud af at man faktisk HAVDE ret.. så er det bare røv irriterende at have en DM der sidder og tror at han ved alt.. de fleste spillere sørger trods alt for at have styr på de ting og komboer han kan..

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Mr. Tau 2010-04-08, 14:42

Eventuelle komboer skal bare også give mening ingame, og ikke bare i regelbogen. jeg mener personligt at det er VIGTIGST at det giver mening ingame, men om tingene så giver mening er jo en hel diskussion i sig selv. Derfor ville det være fedt at folk clearede tingene med DM i forvejen. Har de ikke det, så synes jeg det er helt OK at DM overruler...
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Mr. Tau 2010-04-08, 14:43

Jeg overvejer lidt et navn som relateres til en slags "venstre hånd" for at symbolisere at vi ikke er det primære middel, men til visse til er uundværlige =)
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 14:44

Jeg skal selvfølgelig prøve at stole på jer (backstabbing little mongrells you are...^^) og forhåbentligt bliver det ikke noget problem. Jeg tror at der hvor det kunne være et problem er der hvor regler strider imod fornuften, så hvis der er noget i bemærker i den retning, så løb det forbi mig hurtigst muligt og så taler vi om det. Men ellers skal jeg nok prøve på at være reasonable og levelheaded og selvfølgelig stole på jer.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 14:46

Nice Tau, du formåede nogenlunde at skrive det samme som mig, bare hurtigere^^ Og med hensyn til navnet, så er der frie tøjler, men vil dog nævne at lige nu har i ikke nogen primær arbejdsgiver udover de dusører der kan indhentes for kættere hos den lokale Adaptus Arbites.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Mr. Tau 2010-04-08, 14:49

+40 Agi
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Johan 2010-04-08, 14:50

Randomnegativity skrev:Jeg skal prøve, men der kommer også til at ligge en del på jeres skuldre, da jeg forventer at i tager initiativ og selv igangsætter ting, så det ikke hele tiden er mig der skal smide ting i hovedet på jer, men snarere at i prøver at udforske den setting som jeg laver til jer.

Men skal nok give et kraftigt hint om når i er ude på et sidespor (selvom det forhåbentligt kommer til at gå bedre denne gang)

Min kritik vedrører bare den gladiatorkamp fra Dark Heresy.

1 time på forgæves at "rigge" den.
1 time på forgæves at forhandle os til en lettere kamp.
20 minutter på at udkæmpe den, skidt.

Lad os for alt i verden undgå den slags i fremtiden.

Desuden,

Jeg tror ikke du skal regne med at vi pludselig bliver skarpere eller mere nysgerrige. Vi er og bliver tungnemme. Jeg tror det bedste du kan regne med er at vi prøver at begrænse diskussioner og holder bøger/puttere væk fra bordet.

Johan

Antal indlæg : 101
Join date : 26/08/09

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  sheeepii 2010-04-08, 14:56

Yes er helt enig.. mærkelige og ufornuftige ting skal cleares med DM først.. nu tænkte jeg heller ikk på så meget konkret ved bare at det er røv irriterende når dm begynder at diskutere regler.. og at man så finder ud af at man har ret bagefter.. og dm så giver en lov til at gøre det alligevel..

The beguiling hammers lyder fedt i mine ører ^^ og ville passe meget godt som mercenary gruppe synes jeg.. ikke at det er så meget second in line.. meeeen

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 15:11

Håber på at i gør det, ellers går der nok meget tabt. Pointen er bare at jeg gerne så at i selv kom med forslag til ting som i kunne gøre (evt. udover det åbenlyse) og jeg vil så også prøve at være mere åben overfor input. Men forhåbentligt vil det hele løse sig på den ene eller den anden måde (den ene måde er at i tager mere initativ, den anden er at jeg giver op og reverter tilbage til bare at smide ting i hovedet på jer)^^

[Edit]
By the way, så fungerede det fint oppe på skibet.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Johan 2010-04-08, 15:27

Randomnegativity skrev:Håber på at i gør det, ellers går der nok meget tabt. Pointen er bare at jeg gerne så at i selv kom med forslag til ting som i kunne gøre (evt. udover det åbenlyse) og jeg vil så også prøve at være mere åben overfor input. Men forhåbentligt vil det hele løse sig på den ene eller den anden måde (den ene måde er at i tager mere initativ, den anden er at jeg giver op og reverter tilbage til bare at smide ting i hovedet på jer)^^

[Edit]
By the way, så fungerede det fint oppe på skibet.

Aye. Fra din side tror jeg det ideelle er et løst framework og god responsiv improvisation. ^^

Johan

Antal indlæg : 101
Join date : 26/08/09

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 15:52

Ja, noget i den retning. Det er bl.a. noget af det der tiltalte mig ved scenariet, at meget af det netop er sat op sådan med et centralt løbende plot. Så det kommer forhåbentligt til at gå godt^^

Og bare lige for at opsummere:
Så er dealen at jeg holder styr på jeres negative modifiers og i holder styr på jeres positive modifiers. Selvfølgelig vil jeg prøve at holde et vågent øje på begge ting, men primært på de negative modifiers. Så hvis i mener at der er grund til en positiv modifier (indenfor half range, har acrobatics talentet hvis i prøver at hoppe højt, har en baggrund der relaterer til emnet), så er det primært op til jer selv lige at gøre mig opmærksom på det hvis det har glippet. Og hvis det desværre gør det, så er det tough luck, men så kan vi jo nemmere huske modifieren til næste gang^^
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  sheeepii 2010-04-08, 15:57

hvad med at du holder øje med de modifiers som ikke har med os at gøre?

altså fx du får +30 til det her roll fordi det er very easy.. (det er vel ikke os som skal vurdere om det er det, da vi ikk rigtigt kender til indholdet endnu :P) og det ville også være rart hvis du kunne holde nogenlunde øje med afstande.. for det ville altså være irriterende hvis ALLE hver gang skulle spørge "heeey jeg er da inde for half range dér, er jeg ikk?" i stedet for at du bare siger når man endelig er

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 16:03

Jeg kan ikke holde styr på alle jeres ranges - Pure and simple. Jeg nævner gerne hvor langt de ca. er væk (med marginer afhængigt af hvor langt væk de er, visibilitet osv.), men det er op til dig at påminde mig om at du er indenfor half range eller at du måske er indenfor half range, og hvis jeg har sagt det til dig sidste runde og de ikke har rykket sig, så er det op til dig at huske at du stadig er indenfor half range.
Med hensyn til modifiers som i ikke kender til, så skal jeg selvfølgelig nok være ansvarlig for dem^^
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  sheeepii 2010-04-08, 16:07

hmm jaaaah.. word.. vi holder selv styr på range :P.


Sidst rettet af sheeepii 2010-04-08, 16:12, rettet 1 gang

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 16:10

og andre modifiers, fx hvis i skyder med semi- eller fullauto. Hvis i bruger et specielt talent osv.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  sheeepii 2010-04-08, 16:12

yes ofc. i be no noob ^^.

JEG ER EN KÆMPESTOR BØSSE!


Dette indlæg kan have været redigeret af en moderator. ^^

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Mr. Tau 2010-04-08, 16:14

Igen... Præcise miniatures.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash - Page 2 Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 7 Forrige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum