The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

The House of Dust and Ash

+4
sheeepii
The Glorius ST
hennecke
Randomnegativity
8 deltagere

Side 1 af 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Go down

The House of Dust and Ash Empty The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-03-27, 14:08

Siden jeg tror det vil være lidt optimistisk at satse på at jeg kan nå at få en baggrundshistorie til scenariet fra hver af jer og derefter have tid til at skrive det ind i scenariet, så har jeg kogt det ned til at jeg meget gerne vil høre jeres baggrund, men i forhold til scenariet er jeg langt mere interesseret i hvordan i opfører jer og hvad i skjuler for de andre. Derfor koger jeg det ned til at i gerne må sende mig en email med følgende inden d. 2 april.

Jeres baggrund beskrevet kort, meget gerne med et ord eller en enkelt sætning. Fx noble gone rogue gone mercenary. Hive dweller lucky enough to make it as a bountyhunter. Former Feral guard scout gone mercenary.
Noget der opsummerer jeres Characters tidligere liv kort.

Tre hemmeligheder som de andre ikke ved eller som ikke er alment kendt i gruppen. Vurderet i kategorierne 1-3 hvor 1 er det mindste og noget der kun er potentielt skadeligt for en selv, og hvor 3 kan være potentielt dødeligt for gruppen. Dette kan fx være alt fra at man er en obscura user (drug addict) (1) til at man har en bounty på sit eget hoved (2) eller at man tilbeder kaos (3).
Kom med nogle gode ting som kan være med til at definere jeres karakter og være med til at skabe noget fedt spil.

(Ádvarsel! Massive wall of text)

Tre ærketypiske karaktertræk som jeres karakter har. Heraf skal mindst 1 være åbenlyst eller gennemskueligt for resten af gruppen. Det kan fx være at man er kendt for sin grådighed, at man er komplet amoralsk, at man er meget modtagelig for kvindelig charme og opfører sig meget anderledes overfor smukke kvinder, at man har en tendens til at være meget impulsiv og bare gøre tingene i stedet for at diskutere det i længere tid (specielt hvis man mener man selv har ret).
Der kan findes inspiration i de karaktertræk som bliver nævnt her, men er selvfølgelig velkomne til at sætte jer udover den liste og finde på noget helt unikt. -http://www.cfu-slagelse.dk/Default.aspx?ID=1318
Jeg nævner det bare for en sikkerhed skyld, men det er selvfølgelig meningen at i skal spille jeres karakter ud fra de træk i vælger og spille dem på sådan en måde at det er tydeligt for de andre, fx hvis i er impulsive, så gælder det hele tiden, også i vigtige beslutninger og ikke kun i mindre diskussioner. Derudover, så prøv at vælge karaktertræk der støtter hinanden eller i hvert fald ikke støder mod hinanden. Og sidst men ikke mindst, så prøv at vælge nogle karaktertræk som er udadvendte, som har mulighed for at komme til udtryk i spillet og som beriger spillet og karakteren. Vi kender alle tendensen til at spille den inadvendte grubler som sidder ovre i hjørnet og som har en tendens til at diskutere alting alt for meget, til trods for at være usocial. Så prøv at finde på nogle karaktertræk der vil enten sætte jer lidt op imod hinanden, men uden at det kommer til kamp, fx to der begge prøver at overtage lederskabet og har hver deres ideer om hvordan man skal håndtere tingene og som prøver på at udkonkurrere den anden (tænk venskabeligt rivaleri, fx Gimli og Legolas) og find nogen karaktertræk der tillader jer at være mere udadvendte og mere aktionprægede end i plejer at være. At diskutere tingene er fint, men vi har en tendens som gruppe til at diskutere alting alt for meget, så prøv også nogle gange bare at gøre tingene og så tage konsekvenserne senere.

I må også meget gerne sende en kort introduktion til jeres character som jeg kan give videre til de andre. Den må gerne indeholde en beskrivelse af jeres udseende og evt. hvordan karakteren opfører sig.


Udover de ovenstående ting som er individuelle, så vil jeg også gerne stille nogle spørgsmål til gruppen som i er velkomne til at diskutere her i tråden.

Hvad er jeres gruppes navn? Og har det en speciel betydning for jer?

Hvor kendte er i? Er i en eksklusiv gruppe som kun er kendt af en håndfuld folk, eller er i alment kendte som succefulde bountyhunters?

Håber på nogle gode svar og nogle positive tilbagemeldinger^^ Hvis folk har svaret til tiden og folk er færdige med deres Character, så regner jeg med at vi går igang med at spille tirsdag d. 6 april.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-03-27, 16:34

I må også meget gerne skrive jeres skills, talents og characteristics ind og sende det til mig. Det vil hjælpe mig til at få et overblik over jeres characters. Hvis i har psychic powers eller noget andet i den retning, så skriv det også på og send det ind til mig.

[edit]
Hvis i har noget specielt udstyr af nogen slags, så skriv også det på (specielt hvis i ikke allerede har clearet det med mig).
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-02, 13:46

Hvis der skal være nogen chance for at vi går igang på tirsdag, så må i utroligt gerne snart sende mig en hel masse oplysninger ^ _ ^
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  hennecke 2010-04-02, 15:48

ok:D skal se på det imorgen, min historie er nok ikke så lang, men burde kunne bruges^^ det er skillz der fylder:P
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  The Glorius ST 2010-04-03, 03:37

hvis du mener det scenarie hvor jeg sendte en mangelfuld baggrundhistorie for lang tid siden, saa har jeg loebet hovedet mod en mkur mht at besvare resten af de spoergsmaal du sendte mig. jeg kan simpelthen ikke komme paa nogen svar.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-03, 04:09

Det er desværre ikke det, men nu du minder mig om det, så må jeg hellere få skrevet noget lignende op til det scenarie.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  hennecke 2010-04-03, 15:26

Her er min character + en (meget) lille baggrund http://www.speedyshare.com/files/21761141/Desktop.rar
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  sheeepii 2010-04-05, 08:22

woooooow nu er jeg jo lige kommet hjem fra krigslive :P, hvor mange har skrevet karakterer og kan du (bastian) ikke evt. lig kontakte mig med hensyn til hvad der er lavet af karakterer indtil videre, og med hensyn til specielt loot og stats (for gider ikk hive min rouge trader over til det her scenarie - han passer overhovedet ikk til en bounty hunter IMO)

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  hennecke 2010-04-06, 02:03

hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 03:04

Men Johan, nu hvor du er på forum, kan du så ikke fortælle mig hvad du spiller og hvor langt du er nået med et koncept?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 04:22

Jeg har indtil videre fået noget fra Hennecke og Tau, men mangler fra jer andre. Hvis der skal være chance for at starte på tirsdag, så har jeg brug for at i andre får sendt noget til mig hurtigst muligt.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  hennecke 2010-04-08, 04:29

og det vil vi gerne, så skynd jer^^
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Admin 2010-04-08, 04:30

jaja skal nok.
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 04:41

Har by the way skrevet en email med lidt konstruktiv kritik tl dig Hennecke, så husk at tjekke det
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  sheeepii 2010-04-08, 04:55

Jeg har sammen med min telefon smidt din mail væk... .... igen.. så skriv den lige her.. den er nemlig IKKE umiddelbart til at finde her på forum..

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 05:05

Er sikker på at jeg har skrevet den før. Tror bl.a. at den står i "The Laughter of Gods - OOC" tråden, men her er den igen^^

RandomNegativity@hotmail.com

Og mit nr. er 61469766 hvis du har brug for det.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  sheeepii 2010-04-08, 05:09

well.. det har jeg.. men eftersom du ikk tager telefonen :P, så skriver jeg det bar her.. var ovre hos bjarke idag.. og han havde kun 1 af sine 3 ork ting liggende.. meeeen.. han har en idé om hvor resten er, og han ville gå igang med at tæve de folk der har dem..
det vil til gengæld sige at lige nu har jeg ikk noget til dig desværre.. måske noget skind jo that's it.. og der følger btw. ikke bukser med, så det skal du finde lige meget hvad

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 05:23

Tænkte at jeg ville bruge mine læderbukser (har efterhånden brugt dem til mange roller, men forhåbentligt går det) og så må jeg lige ned og snuppe skind fra ros hytten her fredag, så jeg har noget at lave kostume af. Men håber Bjarke finder noget i tide.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 06:48

By the way så har jeg et par udmeldinger omkring hvordan jeg har tænkt mig at køre scenariet.

Rules Lite - Hvis jeg synes noget passer ind og det ville give mening at virke sådan, så er det ofte muligt. Så når i overvejer situationer, så tænk på hvad der ville give mening og hvad der ville kunne ske i virkeligheden, fremfor hvad reglerne siger hvad der kunne ske. Fx hvis i charger frem imod en leder med henchmen på begge sider, så træder de ind foran og beskytter lederen til trods for at reglerne siger at det kan de ikke.

Psychic powers er bekvemme, men ofte virkninger udover dem der bliver nævnt i reglerne. Det kommer nok mest til at betyde noget i forhold til Rasmus og hans healing, men vær bare forberedte på at der kan ske sjove ting og sager når man fx bliver healet med The Warp.
Derudover, sæt jer ind i det mindset at selvom man channeler the Warp og det burde være sikkert, så er det stadig the Warp. Det kommer til at have indvirkninger som i ikke havde forudset.
Igennem scenariet vil der nok fremkomme tidspunkter hvor the Warp vil være nær og hvor det vil være fraværende. Det har forskellige effekter og jeg skal nok give en generel fornemmelse omkring hvornår det er tæt på og hvornår det er langt væk.

Med hensyn til XP, hvordan vil i gerne have at vi kører det? At i får XP løbende per spilgang eller at i får XP når vi kommer til et passende sted i eventyret og hvor i så får lov at bruge det hele samlet?
Hvis vi kører det løbende, så får fraværende characters kun halv XP. Hvorimod hvis vi kører det efter Story chapters, så får alle samlet XP når vi kommer dertil.

Derudover vil der blive uddelt ekstra xp (og loot) for ekstraopgaver man påtager sig i løbet af scenariet, godt rollespil (fx rollespille ting som characteriserer ens character).

Omkring fraværende characters, så vil de ikke være til stede eller rådighed hvis spilleren ikke er tilstede, så man må være kreative hvis man mangler en spiller med det talent man skal bruge.
Derudover vil det gruppen gør mens spilleren er væk have impact på hans character. Fx hvis gruppen har fået gevaldige tæv og brugt en substantiel del af deres ammo, så er characteren også skadet (hvor meget bestemmer jeg) og har opbrugt en del ammo.

The Rule of Three - I har generelt tre af en genstand/ammo med. Kasteknive og andet man har brug for i større mængder ligger ikke inde for den regel.

Tech er et mærkeligt og ofte skræmmende fænomen. Afhængigt af ens baggrund vil jeg give bonusser og minusser til ens check.

Det meste er ikke til diskussion, men i må selvfølgelig gerne komme med forslag og konstruktiv kritik
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 07:53

Har lige et par ting til^^

Fortune points kan som normalt til at få 1d5 wounds tilbage, men det er ikke instant healing og man vil stadig have det dårligt bagefter og se smadret ud.
Derudover kan man ikke bruge fortune points til at heale når man har modtaget critical damage.

Vi spiller med optional rules for shooting into melee
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Mr. Tau 2010-04-08, 08:29

Hvad præcis mener du med tre af en genstand/ammo? 3 clips? For i så fald er der da ikke meget at gøre godt med til fks. en stub revolver...
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  sheeepii 2010-04-08, 08:40

The rules of 3 betyder at du har 3 reloads til alle dine våben.. (med måde selvfølgelig) det giver fx ikke nogen mening at jeg kan reloade min heavy stubber 3 gange (som har 200 skud i et clip) og det giver heller ikke nogen mening at man kun render rundt med 6 xtra shells hvis man har en shutgun med et clip på 2.. men som udgangspunkt har man 3 af hver granat, 3 reloads til hvert våben og i det hele taget 3 uses af de fleste consumables (det værende drugs, stummers e.lign.)


Sidst rettet af sheeepii 2010-04-08, 10:05, rettet 1 gang

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Mr. Tau 2010-04-08, 09:25

Hmm... fair nok... Håber lidt min riffel er undtaget så =S
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Randomnegativity 2010-04-08, 10:37

Der er selvfølgelig mulighed for at reloade når man er ved sit stash og lignende. Primært er det til for at repræsentere at man på et vilkårligt tidspunkt har tre reloads til sit gevær, pistol eller hvad man ellers har.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  hennecke 2010-04-08, 12:29

har set din mail og har lavet om på de ting men mangler lige en hemmelighed:S
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

The House of Dust and Ash Empty Sv: The House of Dust and Ash

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 7 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum