The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Random thought of the night - en setting for alle og alle i en setting.

Go down

Random thought of the night - en setting for alle og alle i en setting.  Empty Random thought of the night - en setting for alle og alle i en setting.

Indlæg  Randomnegativity 2011-12-10, 20:41

Hvis i skulle designe en verden at spille i, hvad ville i så putte i den?

Ville den være baseret på klasisk fantasy, cyberpunk eller noget helt tredje? Hvad kunne i tænke jer at se i en rollespilssetting?

Personligt kunne jeg godt tænke mig at se en gaslight fantasy/steampunk inspireret verden. Har elsket stilen siden jeg begyndte at læse Girl Genius, men har desværre ikke rigtigt set noget lignende indenfor rpg'er.


Så tagende et cue fra Dr. Who og for at holde kedsomheden stangen.
hvad hvis der var en revne i tid og rum har har skabt et miniunivers hvor alt er muligt. Hvor man kan spise morgenmad i viktorianske New York, den største dampskibs flyveplads i universet. Indtage frokost på G17, den planet-store AI som har erklæret sig for et fristed for alle der indeholder mekaniske dele og hvor alle "bløddyr" kun må opholde sig i bestemte karantine zoner. Og til sidst snuppe aftensmad på et slot i Brettonia.

Kunne det være interessant at være rejsende i tid og rum, som rejser rundt og oplever de forskellige verdener og prøver at løse problemerne der uundgåeligt dukker op?

Og kune det ikke være sjovt selv at definere settingen? Er det et miniunivers hvor alle kan rejse fra sted til sted igennem tids/rumsportaler? Ligger alting ved siden af hinanden i klart definerede landegrænser og ingen tænker nærmere over hvordan brettonia og en øde spacestation ligger tæt op af hinanden og samtidigt tusinder af lysår væk?
Eller modelerer vi det endnu mere efter dr. Who og lader os selv være de eneste rejsende i tid og rum og bare rejser rundt til hvad man vil?

Tænker at hvis vi nogensinde ville spille dette, så kunne det gøres i GURPS som er et af de eneste systemer som ville være omfattende nok til at kunne lægge et ordentligt basisgrundlag for cyberpunk, magi, vampyrer g hvad ellers man kunne finde på.
Men det er selvfølgelig defineret af mange regler, som måske ville nedsætte glæden ved at køre så mange fantastiske ting ved siden af hinanden. Ville et regelteknisk lettere system være mere passende? Ikke helt paranoia, men derhenad?

Men de store spørgsmål ligger i:

Hvis du kunne spille hvem som helst, en romersk centurion, batman, alien nr. 7 t.h., en ældgammel/ung troldmand eller noget helt fjerde. Hvad ville du så gerne spille?

Og hvor ville du gerne rejse hen? Og hvad ville du gerne opleve?

Vær så detaljede som i har lyst til.

Personligt ser jeg nok mig selv som GM hvis det nogensinde bliver til noget,
men jeg kunne godt tænke mig at spille en udødelig musketer som en slags naiv god guy. En person som har lyst til at hjælpe, bare fordi han kan, ikke har lyst til at slå nogen ihjel hvis han kan slippe for det og som ikke rigtigt forstår det der teknologi, men som barger fremad og er med på den værste alligevel. Skaber venner og fjender omkring sig som han går afsted og er altid på udkig efter sin sidste nye store kærlighed.

Og som sagt kunne jeg virkelig godt tænke mig at lege rundt i en steampunk verden/by, specielt hvis var rejsende og kunne bliver forundret over alting.


Ramblings fra kl. 4.40 om morgenen/out
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Random thought of the night - en setting for alle og alle i en setting.  Empty Sv: Random thought of the night - en setting for alle og alle i en setting.

Indlæg  Randomnegativity 2011-12-13, 16:50

Tænker at et FATE lignende system kunne være brugbart til dette.

Det originale FATE ser sådan ud - http://zork.net/~nick/loyhargil/fate-srd-rest/Fate-SRD-2005-03-31.html#how-much-power-should-players-have

Men selvom det ser ud tll at være et udemærket system, så tænker jeg at noget mindre kompliceret ville være mere passende. Så her er et FATE lite system kun baseret på aspects og kun 2 sider langt -
https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B4v1xSux57vyOGJkZDQ2NWYtOTAzNy00ZWY1LWE2Y2QtZjQ2Y2YzMjI0YTE3&authkey=CNHC6K8F&hl=en&pli=1

Hvad siger i til det?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum