The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

+2
Mr. Tau
The Glorius ST
6 deltagere

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) - Page 2 Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  The Glorius ST 2010-06-10, 06:12

et ret godt forslag hvis man spørger mig. som du også selv siger det kan det dog godt være at tallet for præcist hvor høj en modifier man skal have skal ændres men som udgangspunkt synes jeg det er et godt system.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) - Page 2 Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  Mr. Tau 2010-06-10, 11:03

Jeg brugte egentlig bare 10, fordi det er et godt tal, og fordi en +10 modifier alligevel er en hel del for alle andre end high skill characters. Jeg ville max sige 14-15.

Men man kunne jo passende også være rigtig nørdet og sætte antal ranks efter hvor "svært" sproget er, eller i forhold til hvilke forudsætninger den pågældende character har. Et RL eksempel kunne fks. være at det ikke er lige så nemt for en dansker at lære flydende svensk som flydende kinesisk. Det kunne sålede resultere i at svensk blev flydende på +8 modifer, men kinesisk måske ligger på +18. Så er vi igen helt ude i DMs discretion, men det ville da give mening. Så kan ét sprog teknisk set også hjælpe en med at lære et andet lignende sprog.

Så en Dansker med 18 int ville kunne lære svensk med 4 ranks, ect.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 2 Forrige  1, 2

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum