The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

+2
Mr. Tau
The Glorius ST
6 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  The Glorius ST 2010-02-25, 08:19

advarsel det er en lorte f'ing lang post
jeg har som nogle af jer nok ved arbejdet med at forberede en kampagne i en ny verden af egen opfindelse (delvist ihvertfald). den kampagne er jeg faktisk gaaet igang med at forberede, og jeg er naaet dertil hvor det er relevant at lave en reel plan for hvad der skal foregaa. men inden jeg bare gaar igang med at skrive et eventyr blindt, vil jeg gerne vide hvem der potentielt kunne vaere interesserede og om der allerede nu er nogle potentielle ideer paa bordet. saaledes kan jeg ordne det saa at kampagnen faktisk forhaabentlig passer til maengden af spillere og det de gerne vil spille.
her er der derfor foerst noget generel info om hvordan spillet i det jeg har paa bordet indtil videre kommer til at forloebe.
det vil vaere med:
-grim'n'gritty hit points and combat rules og de dertil hoerende ekstra regler.
-et system hvor man kan tage traits og koebe "dots" i forskellige ting der giver en adgang til dejlige ting og sager saasom kontakter, rigdom, adel og andet sjovt.
-fuldstaendigt aendrede magiregler
-aendrede gifte (saves er mindre vigtige end modgifte og behandling)
jeg har taenkt mig at modde ekspert klassen med henblik paa at goere den atraktiv som spillerklasse.
det betyder i mit nuvaerende udkast at den faar de saedvanlige 3/4 BA og en hp progression der er tilsvarende, et good save og poor fordelt efter eget valg og hvad der er passende, istedet for den flade good will det vist nok er pt.
8+int modifier skill points pr level og en class skills som det er passende.
og bonus feats maaske paa 2,5,9,13 og 17 level (revideres maaske).

eventyret kommer ikke til at handle omn dungeoncrawls saadan vildt meget men der kommer til at vaere en smule action.

spillet vil primaert komme til at handle om et land kendt som imperiet. det er et civilizeret, rigt og kontrolleret land. nogle af jer vil givetvis kende det paa forhaand.
det foregaar i aaret AV 1734. for dem der har vaeret med saa foregik kroningen i ayre i AV 1732 og braenden af anurs bro i AV 1705. (AV staar for: det af Anur velsignede aar.)

som udgangspunkt har jeg nogle anbefalinger til karakterer men det er kun taenkt som inspiration, til en verden og et samfund der ikke minder om almindeligt d&d. der er som saadan ikke noget krav om at spille nogen af delene.

imperiet er som tidligere naevnt et moderne samfund, hvor magi og andre overnaturlige faenomener regnes for gammel overtro. den alemene imperielle borger tror saaledes ikke paa eksistensen af magi. samfundt styres fra toppen af staten(sjovt nok). bag staten sidder de 5 hoejordener af "orden"("orden" som i ro og orden). de bestaar af lov(domstolene), retfaerdighed(professionelt militaer), pligt(kirken+nogle korsfarer agtige riddere), fremskridt(ingenioertropper), Straf (politistyrken). det er helt formelt at de 5 hoejordener regerer i fravaeret af en kejser. (siden AV 146).
udover de 5 hoejordener har lavene i imperiet en stor magt. saerligt iblandt dem ingenioerlavet der er ansvarlig for stoerstedelen af imperiets teknologiske overlegenhed. de har fundet ud af (mere eller mindre) at masse producere ting. paa grund af uofficielle men alment kendte magtkampe mellem hoejordnerne og ingenioerlavet er lavets base i en bjergside forbudt omraade for ikke lavsmedlemmer og et stort mysterium for alle andre end ingernioererne.
en liste over udvalgte lav i imperiet ekskluderende ingernioerlavet:
-skibsbyggerlavet
-laegernes lav
-smedenes lav
-koebmaendenes lav
-vaabensmedenes lav
-vejmaendendes lav (vejbyggere saavel som folk der patruljerer vejene)
-praesternes lav
-rangernes lav (folk der jager farlige dyr og patruljerer veje og vildnis samt lokaliserer forbrydere og lovloese)
-postloebernes lav
-gademaendendes lav
imperiet befolkes primaert af mennesker, men indeholder ogsaa den stoerste samling af dvaerge og gnomer i denne del af verden.
umiddelbart anbefaler jeg at man spiller:
uniersitets uddannet eller studerende
-detektiv
-ordensmedlem
-almindelig borger
-lavsmedlem
-ingenioer
-laege
-smaakriminel
-ranger (som i ranger lavet ikke noedvendigvis klassen)
-lavadelsmand
-kultmedlem
nogle af disse ting er forenelige og andre er ikke.
udover at vaere fra imperiet er der ogsaa mulighed for at spille ayre boer(ayre er nabolandet), hobgoblin (et menneskelignende men feudalt folk & samfund), hafling: et nomade folk der i imperiet ofte ses lidt paa samme maade som sigoejnere i middelalderen, men som ogsaa spiller en vigtig rolle i handel.
elvere er off fordi man i imperiet har en vane med at braende dem paa baalet, hvorfor er forsvundet i tidens taager. halvelevere findes i begraenset maengde. (forklaring kommer senere). halvorker findes kun i yderst begraensede maengder.

for dem der eventuelt kunne vaere interesseret (om nogen) saa vil jeg gerne hoere noget fra jer. lad vaere med at lave et helt skema endnu men bare en ide, saa er det nemmere at lave et eventyr.
hvis der er interesse for ideen har jeg planer om at lave nogle senere updates med information som man gerne vil have.
hvis der er noget der ikke er beskrevet fyldestgoerende, vil jeg meget gerne hoere det, da jeg ikke kan udelukke at jeg har glemt noget. hvis jeg har kommenteret paa de i paranteser er der en stor chance for at det kommer senere det samme gaelder for det meste generelle info.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  Mr. Tau 2010-03-02, 05:57

Det lyder fedt nok, og jeg kunne da klart være interesseret. Jeg synes det er lidt svært at danne mig en idé om hvad jeg ville spille endnu, men jeg skal skam nok tænke over det =)
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  hennecke 2010-03-02, 07:54

Lyder nice, vil jeg gerne være med til:D
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  Randomnegativity 2010-03-02, 08:12

Jeg er selvfølgelig også interesseret. Men det er går nok lidt før jeg kan komme med en fomuleret ide.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  Admin 2010-03-02, 09:33

Sweet. Jeg vil gerne være Læge eller Ingerniør, detektiv eller eventuelt ranger gut
Hedder bogen btw "The Book of Distinctions and Drawbacks"?
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  hennecke 2010-03-03, 05:23

Tror jeg skal være ordensmedlem smid:D er det en menneske verden?
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  The Glorius ST 2010-03-03, 06:29

det er skam heller ikke fordi det er absolut noedvendigt med et fuldt char sheet, bg og alt muligt andet goegl men bare en ide om hvad der umiddelbart fanger mest.
primaert for at undgaa at jeg f.eks: saetter et vildnis eventyr hvis i alle er detektiver, ingenioerer og gademaend.
det er godt at have noget feedback og nogle input, da det giver mig noget at arbejde med.
jeg har ogsaa taenkt mig at smide noget mere generel info op, baade for at give et feel af imperiet men ogsaa for at hjaelpe med at generere ideer til characterer.

"book of distinctions and drawbacks" lyder temmeligt meget som den bog jeg leder efter ja. mange tak skal du have. den ligger ikke i nogle af de sider du har linket til i wizards library vel?
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  The Glorius ST 2010-03-03, 06:48

her kommer naeste update om imperiet endnu en lang post

i imperiet lever der hovedsageligt mennesker. de udgoer langt over halvdelen af den alemene befolkning, byerne, og generelt landets befolkning.
den ene undtagelse er ingenioerlavet, som bestaar af ca. lige dele dvaerge, mennesker og gnomer.
inden du nu taenker, men hvad fuck laver de der. det er der ikke nogen (udover demselv maaske) derved.
det vi derimod ved at de er der, de goer deres arbejde og de goer det godt.
dvaergene er traditionen tro gode til at arbejde i sten og metal, derudover er de ogsaa en af de mest langlivede racer, sammen med gnomerne.
dvaergene har desuden fordel af deres ringe hoejde, og deres gode helbred.
dette gaelder endnu mere for gnomerne der paa grund af deres smaa stoerrelser er saerdeles velegnede til at kravle ind i store maskine og vedligeholde dem. udover at begge racer har visse fysiske fordele goer deres anderledes "mindset" dem gode til netop det de oftest goer, nemlig engenioer arbejde.
det anslaas at op mod 90% af alle dvaerge og gnomer i imperiet er beskaeftiget i engenioerlavet.
for mennesker kan man finde alle vegne, da samfundet primaert befolkes af dem.

som tidligere naevnt har man i imperiet den vane at braende elvere af paa baalet. det skyldes at de i traditionel viden, er tilknyttet sort magi, og forsoeger at bringe moerke til verden. det er ikke noget man som almindeligt menneske har nogen interesse i sker, derfor goer man det sikre og braender dem af. faktisk er det ved lov ulovligt at vaere elver i imperiet.
med halvelvere forholder det sig tilgengaeld anderledes, fordi den traditionelle viden dikterer at de onde elvere som led i deres pagt med moerket opgiver deres evne til at faa boern. halvelvere er saaledes teoretisk ikke smittet med ondskaben. dog kan man aldrig vaere for sikker med ondskab og derfor faar de tit en tur paa baalet alligevel.
det vil sige at de findes i imperiet. dog kun i de stoerre byer, hvor overtro ikke er saa udbredt og man er mere aabensindede. det tager dog sjaeldent mere end en uforklarlig mystisk haendelse for halvelvere risikerer at blive lynchet af en vred hob, som oensker at haandhaeve traditionen.
halflings findes men staar traditionelt uden for samfundet paa grund af deres nomadiske levevis. mange steder forbinder man dem med tyveri og anden kriminalitet.
halvorker er forholdsvist sjaeldne primaert fordi de naermeste orker boer paa den anden side af ayre, og deres afkom sjaeldent kommer til imperiet.

ayre mennekser har indtil for ganske kort tid siden vaeret meget sjaeldne uden for ayre, men paa grund af besaettelsen af ayre, er der opstaet en hel ayrisk bydel i anur, bygget af ayriske flygtninge.

hobgobliner er ogsaa forholdsvist sjaeldne i imperiet fordi der er spaendinger mellem imperiet og hobgoblinerne. dette skyldes at imperiet naegter at anerkende de andres krav paa de besatte dele af ayre, samt anklager om imperiel stoette til den ayriske "konge". de har dog alligevel diplomatisk aktivitet i anur.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  Admin 2010-03-03, 06:49

chatten tom!
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  hennecke 2010-03-03, 07:06

yay dværge^^ ærgeligt at det kun er ing lavet der har dem dog^^
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  The Glorius ST 2010-03-03, 07:57

laeg maerke til at der staar 90% der er 10 i overskud. det laegger op til at de er ing's klart men det er ikke et krav. hvis du gerne vil spille en dvaerg der ikke er ing saa er det muligt.
det er ogsaa godt at vaere klar over at bare fordi man er medlem af ing'lavet behoever man ikke vaere en reel ingenioer, da de har deres eget politi, militaer, og meget andet.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  Mr. Tau 2010-03-03, 08:42

Jeg kunne måske godt tænke mig at spille læge/lærd... de to ting burde vel ikke udelukke hinanden?
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  The Glorius ST 2010-03-03, 08:55

det goer de to ting i hoej grad ikke. da alle laeger i anur ihvertfald er uddannet ved universitetet i anur og det er muligt at have mere end et fag paa uni i anur
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  Johan 2010-03-04, 15:09

Hvis du har brug for én til at sidde og stene med at designe geografien og lave et kort, så siger du bare til.

Johan

Antal indlæg : 101
Join date : 26/08/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  Admin 2010-03-05, 07:21

Damn det ville være nice johan
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  The Glorius ST 2010-03-05, 10:12

bare som laekker bonus info saa regner jeg med at burge fatepoints, samt at fjerne den irriterende regel om at man ruller sin magi og psionic potentiale, og istedet erstatte det med et system hvor man koeber sit talent med dots, ligesom de andre ting i distinctions and drawback, for saaledes at give mere plads til klreativitet i karakterdannelsen. de talenter kommer sandsynligvis til at blive dyrere men det praecise system er ikke paa plads endnu.
det kan anbefales at tjekke denne post igennem paa et senere tidspunkt da jeg nok smider de mere praecise aendringer ind i den, som en rettelse.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  Mr. Tau 2010-03-05, 16:19

Blah... dot systemer er jo ikke sjove... Så er alle jo i sidste ende lige gode. Jeg kan godt lide at spille chars, der enten er totalt bas eller gennemført weak xD
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  The Glorius ST 2010-03-07, 06:47

ja det er meget sjovt, men der kommer der jo ogsaa til at vaere med alle de almindelige ting du ruller. det er kun saadan noget som, allies, contacts, business og den slags du koeber op i form af dots.
alt det saedvanlige som stats og den slags ruller man stadig.
det der er meningen med at lave psionic og magic powers om til noget man koeber frem for noget man ruller, er at give mere frihed i karakter skabelsen, saa man ikke bliver forhindret i at foere en ide ud i livet fordi terningerne er imod en. ihvertfald mindre nu end foer.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  The Glorius ST 2010-03-14, 03:29

jeg har puslet lidt rundt og idegenereret en smule og min umiddelbare ide til et eventyr er at spillerne skal vaere eller arbejde for den foerste reele nyheds og sensations avis i anur, og for den sags skyld imperiet.
ideen er saa at spillerne opsporer og daekker sensationer, nyheder og spaendende ting.

jeg er endnu ikke helt sikker paa hvordan det helt praecist skal foregaa, altsaa om spillerne rent faktisk skal vaere bureauet eller om de kan noejes med at arbejde for det.
det afhaenger lidt af hvor friske folk er paa at have med noget (en lille smule) mere administrativt rollespil at goere.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  The Glorius ST 2010-04-08, 08:47

jeg er endelig kommet i besiddelse af "the book of distinctions and drawbacks" og har udfra den vaeret istand til at udarbejde et system til at "koebe" magiske og andre overnaturlige evner.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  hennecke 2010-05-11, 02:56

hvordan skrider det frem nu når du har bogen:D
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  The Glorius ST 2010-05-11, 05:24

det skrider faktisk ganske paent frem. jeg har faaet lavet en hel del. og skrevet det meste af det ned. hvilket er betryggende. jeg har stadig nogle loese ender, og saa har jeg meget svaert ved at generere NPC'er udover de mest basale goons. som jeg har forsoegt mig med. men det skrider bestemt frem. og jeg ahr taenkt en del over en masse ting. de fleste af dem er nogle som jeg har taenkt mig at diskutere med jer, his projektet bliver til noget.

det vigtigste er nok, at det er vigtigt at helte forbliver helte. og at der skal vaere generel mulighed for at spille de forskellige roller som systemet goer plads til, og burge de forskellige systemer. jeg tror jeg tidligere har naevnt at jeg blandt andet har gjort magi til en fordel man koeber frem for noget man ruller tilfaeldigt.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  The Glorius ST 2010-05-11, 06:28

med hensyn til den lovede post om aendringerne. foerst og fremmest er magisystemet blevet aendret, saa man har en dicepool, lidt a la whitewolf troldsmandssystem. en mere detaljeret forklaring foeljer naar jeg kommer hjem, hvis vi gaar i gang med eventyret og i begynder at spille troldmaend.
systemet er saaledes at man koeber op i raa power og traening. saa man kan koebe en stoerre dice pool, og en bedre traening til sin troldmand, saa han har en anelse om hvad fuck han skal goere af sine kraefter.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  Mr. Tau 2010-05-11, 08:01

Awesome =D Eller sådan lyder det i hvert fald
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  Mr. Tau 2010-06-09, 11:22

Jeg har noget input i forhold til sprog.

Jeg synes, det bør være den samlede modifier og ikke antal ranks, der afgør hvornår, man kan tale et sprog flydende, fordi det på den måde giver mening i forhold til høj intelligence. Reglen jeg forslå indeholder følgende punkter.

For at tale en sprog flydende skal man have:
- min. +10 modifier på den pågældende speak language skill.( evt. lidt højere)
- minimum 4 ranks i den pågældende speak language skill. ( Gør det muligt, at lære på level 1, men uden at en +10 modifier på int giver alle sprog automatisk. I øvrigt giver det også det indtryk, at lige meget hvor intelligent du er, så kræver det en vis grad af træning, før du kan lære et fremmedsprog)

Ud over kriterierne vil der gælde et par ektra regler.

- Antal ranks man kan placere i speak language er ikke begrænset til level+3 ( Dette gør det mulig for folk at investere skill points i at lære flere languages, selv på lavt level)
- Misc. modifiers tæller også med. ( En eller anden for for skill aid kan således godt gøre et sprog flydende, men man har det så kun så længe som buffen varer. Dette gør også at man teknisk set kan bruge feats (skill focus) på at hjælpe sig selv med at lære sprog)
- Du kan have et antal speak language skills som class skills svarenede til din Int modifier ( minimum 1). Derudover er de cross-class skills. Dette bliver dog effektivt negeret af fks. Jack of all trades featet ( Giver god mening af en med det feat kan lære sig flere sprog).

Dette er bare et forslag for at balancere speak language en smule i forhold til hvad der er realistisk.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel) Empty Sv: imperiet soelv og ris(10 tegn mindst lorte regel)

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum