The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Rogue Trader - Den nye campaign.

+5
hennecke
The Glorius ST
Johan
Mr. Tau
Randomnegativity
9 deltagere

Side 2 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  sheeepii 2010-01-17, 11:07

Nu har jeg fået at vide at jeg skal joine jer, hvilket jeg så vil gøre ^^
(btw jeg er Jonas)
Af alle navne der er blevet foreslået synes jeg rex er det bedste og sovereign det næst bedste (jah jeg er fan the lasse name generator ;P)
Rex er i alt sin enkelthed enkelt, nemt at huske og det siger noget om en stærk besætning som er korte og kontante (hvis det overhovedet giver nogen mening :P) og sovereign har I jo selv argumenteret for.. plus det er også nemt at huske

Jeg synes lidt navnet skal vælges ud fra hvordan vi har tænkt os at spille.. altså mere eller mindre hvor vi vil ligge ved scum meteret som går fra scum-like (som stjæler meget, taler grimt) til nobel-like (som fokuserer på ære, taler pænt, kun laver klare aftaler som der bliver holdt osv.)

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Admin 2010-01-17, 11:27

Sovereign? Det kan man da ikke bare kalde et skib, det er jo oftest brugt som et tillægsord.

Rex of Untrammeled Dignity, the Sovereign

Så kan det både være Rex og the Sovereign for short (hvilket jo alligevel mere eller mindre betyder det samme). Det lyder også godt når man kan sige the et eller andet.
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Johan 2010-01-17, 11:38

Admin skrev:Sovereign? Det kan man da ikke bare kalde et skib, det er jo oftest brugt som et tillægsord.

The British says otherwise:

http://en.wikipedia.org/wiki/HMS_Sovereign

also

http://www.thefreedictionary.com/sovereign
n.
1. One that exercises supreme, permanent authority, especially in a nation or other governmental unit, as:
a. A king, queen, or other noble person who serves as chief of state; a ruler or monarch.
b. A national governing council or committee.

Rex (konge), til gengæld, står som regel sammen med noget andet. Rex Daniæ et Norwegiæ eller Rex Marium og sådan. Man er oftest ikke bare "Konge", man er konge af et eller andet. Vi kunne kalde skibet Rex Spatium, Konge af Rummet. Ved bare ikke om man kan bruge Spatium til at benævne det ydre rum eller om det bare betyder rum i al almindelighed (plus, jeg synes det lyder lidt klodset med x- og s-lydene lige efter hinanden).

Johan

Antal indlæg : 101
Join date : 26/08/09

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-17, 13:50

Admin skrev:Sovereign? Det kan man da ikke bare kalde et skib, det er jo oftest brugt som et tillægsord.

Lidt skidt argument når jeg linker til et åbenbart legendarisk engelsk skib af præcis samme navn xD

Jeg kan godt se pointen i at kalde skibet noget, der passer til vores spillestil, og i den sammenhæng er Sovereign et ret neutralt ladet navn. Dets betydning refererer kun til det faktum, at vi sparker røv... Hvilket vi egentlig også gør, indtil vi ikke sparker røv mere, hvilket nok resulterer i at skibet går i smadder xD
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  sheeepii 2010-01-17, 14:57

Jeg ved ikk om jeg vil kalde sovereign for neutralt
se fx:
One that exercises supreme, permanent authority, especially in a nation or other governmental unit. (og):
A nation that governs territory outside its borders.

For navnet kan ingame tolkes som at vi mener vi har suverænitet i rummet men udover det kan navnet godt være fedt da det på en måde siger at vi (i hvert fald selv mener) kommer med autoritet og at vi sparker røv ;P

men i navnet skal vi måske også overveje at vi får et lille lorte skib fordi I slog en 1'er ;D dvs. vi får nok enten en transporter eller en lidt dårligere transporter som er lidt hurtigere så det kan godt være vi måske ikke skal bruge så kraftfulde ord til så fail en skude ^^

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Admin 2010-01-17, 16:14

Prøv at hør her, jeg siger ikke at Sovereign er et dårligt navn, og jeg tror desuden også at i har misforstået mig
Admin skrev:Sovereign? Det kan man da ikke bare kalde et skib, det er jo oftest brugt som et tillægsord.
...et skib, det er jo oftest brugt som et ...
...oftest...
Sovereign er fint, i og med det kan oversættes som navneord til
1. A monarch; the ruler of a country.
2. One who is not a subject to a ruler or nation. <--- Perfekt
3. A gold coin minted by the United Kingdom.
4. A very large champagne bottle with the capacity of about 25 liters. <--- også passende

Men jeg synes det bliver så kort, så kan jeg bedre lide nogle af de andre forslag med lange ekstravagante navne, som virkeligt fremhæver vores arrogance og bedreværd.
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-17, 16:20

sheeepii skrev:...men i navnet skal vi måske også overveje at vi får et lille lorte skib fordi I slog en 1'er ;D dvs. vi får nok enten en transporter eller en lidt dårligere transporter som er lidt hurtigere så det kan godt være vi måske ikke skal bruge så kraftfulde ord til så fail en skude ^^

Vi kan jo bare give evt. større skibe tilnavne ... Sovereign mK. II fks. =)

Admin skrev:Men jeg synes det bliver så kort, så kan jeg bedre lide nogle af de andre forslag med lange ekstravagante navne, som virkeligt fremhæver vores arrogance og bedreværd.

Problemet med lange navne er, at de er unødigt svære at huske, og mere bøvlede at bruge hvis vi bliver spurgt om det ingame. Og så virker det mere slagkraftigt med et kort stærkt navn.

Battlecruiser = Agro
Battleship = DOOM
Deathstar = Your Mom

... I den stil


Sidst rettet af Mr. Tau 2010-01-17, 16:27, rettet 1 gang
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Admin 2010-01-17, 16:26

sheeepii skrev:...men i navnet skal vi måske også overveje at vi får et lille lorte skib fordi I slog en 1'er ;D dvs. vi får nok enten en transporter eller en lidt dårligere transporter som er lidt hurtigere så det kan godt være vi måske ikke skal bruge så kraftfulde ord til så fail en skude ^^

Jeg kan godt se din pointe, men det gør vel ikke noget at vi er lidt storladene selvom vi har et lorte skib, for vi har jo trods alt et skib, det i sig selv tæller for meget

PS. var det der lige en Gundam referance jeg så der, Lasse?


Sidst rettet af Admin 2010-01-17, 16:36, rettet 1 gang
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-17, 16:30

Formel til navngivning af skib = Jo mindre skib, jo mere episk navn. med et større skib, har man ikke brug for episke navne for at imponere^^
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Admin 2010-01-17, 16:30

Præcis Bastian
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  sheeepii 2010-01-17, 16:37

well.. er ikke helt enig.. men kan sagtens se pointen mener fx bar at noget som the emperors mighty fist ville være lidt skidt til en "lille" transporter..

selvfølgelig har vi et skib.. og det gør en forskel.. men vi er jo lagt fra de eneste i galaksen der har det.. men sovereign er nu stadig et godt navn synes jeg ^^ især dit argument om en kæmpe flaske champagne er vigtigt i forhold til vores skib

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Admin 2010-01-17, 16:41

Sovereign mK. II kunne faktisk godt være et udemærket navn, det er ikke bare et ord og Sovereign lyder bare godt. Det er måske ikke så ekstravagant og langt... men det går nok. Navnet kunne også tyde på at der faktisk er/eller har været en Sovereign Mk. I, som nok har været stor, sej og rent faktisk mægtig.
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-17, 16:43

Hvis ikke skibet komme til at hedde sovereign, så får jeg det ingraveret i en best quality long las til min char xD

Admin skrev:Navnet kunne også tyde på at der faktisk er/eller har været en Sovereign Mk. I, som nok har været stor, sej og rent faktisk mægtig.

Det er i sig selv et sidequest. Find og overtag Sovereign mK.I =D


Sidst rettet af Mr. Tau 2010-01-17, 16:45, rettet 1 gang
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-17, 16:43

Vi laver skibet på tirsdag. Jeg forestiller mig at i får noget i retning af et lille hurtigt skib med et "skeleton Crew" (dvs. at i ikke har så mange mænd at kommandere rundt med, så må oftest selv i aktion). Men det er selvfølgelig bare mit forslag.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-17, 16:47

Fino! Jeg vil gerne tilbyde min char (Voidborn Explorator) som primær pilot på skibet. Bare find mig en god navigator =)
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Admin 2010-01-17, 16:49

Randomnegativity skrev:Vi laver skibet på tirsdag. Jeg forestiller mig at i får noget i retning af et lille hurtigt skib med et "skeleton Crew" (dvs. at i ikke har så mange mænd at kommandere rundt med, så må oftest selv i aktion). Men det er selvfølgelig bare mit forslag.
Tanken om selv at skulle løfte en finger huer ikke den blå mand med for mange øjne D:

nej, det lyder okay, lad os snakke mere om det på Tirsdag
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-17, 16:52

Lyder som om du kan lide din character (hvem ville også have noget imod en treøjet smølf ^^)
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  sheeepii 2010-01-17, 16:53

"Sovereign mK. II kunne faktisk godt være et udemærket navn, det er ikke bare et ord og Sovereign lyder bare godt. Det er måske ikke så ekstravagant og langt... men det går nok. Navnet kunne også tyde på at der faktisk er/eller har været en Sovereign Mk. I, som nok har været stor, sej og rent faktisk mægtig."

helt enig.. det lyder godt og giver en slags baggrund for at vi måske har været store, men det er vi ikke længere skibsmæssigt men dog stadig money mæssigt

btw hvordan vil du ha vi skal kunne få et hurtigt skib med 30 sp? ^^ altså vi kan jo kun købe et hul til 20 for der skal jo også mere på skibet end bare det og der er der 2 muligheder.. 3 i speed eller 4 ^^

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-17, 17:28

Skal vi forresten have vores chars rullet og klar til tirsdag?
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Johan 2010-01-17, 19:59

Sovereign betyder bare suveræn. Hvilket sådan set bare betyder at man bestemmer over sig selv.

"Sovereign mk. II", lyder mere som navnet på en klasse af skibe (som så skulle have individuelle navne selv). http://en.wikipedia.org/wiki/Mk_2

Der er desuden mange eksempler på skibe med tillægsord som navne. Specielt de der "in"-ord:

HMS Illustrious
HMS Implacable
HMS Impregnable
HMS Indefatigable
HMS Indomitable
HMS Inflexible
HMS Intrepid
HMS Invincible
HMS Irresistible
HMS Venerable
HMS Valorous
HMS Unbeaten
HMS Unbroken
HMS Undaunted

Oftest bliver de så refereret til som The Indefatigable, The Indestructible etc

Jonas har desuden en pointe i at vi skal kalde skibet noget efter hvad vi er/laver. Siden vi er frie opdagelsesrejsende/handelsmænd så vil jeg tro kaptajnen har kaldt det noget med konnotation af frihed/eventyrlyst eller et pigenavn. Hvis vi er onde røvhuller eller nederdrægtige tyve så kalder vi selvfølgelig ikke vores skib Evil Bastard eller Perfidious Thief. Der er jo ingen der ser dem selv på den måde.

Jeg foreslår vi kalder skibet Wanderlust. Det viser hele pointen ved at være Rogue Trader, at rejse og være fri.

Johan

Antal indlæg : 101
Join date : 26/08/09

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  hennecke 2010-01-18, 05:10

jeg synes at wanderlust lyder nice, og det er vel i princippet johans skib^^
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-18, 05:33

Du har en pointe =p
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Johan 2010-01-18, 07:36

HaHA! And thus endeth the nerd fight!

Johan

Antal indlæg : 101
Join date : 26/08/09

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  The Glorius ST 2010-01-18, 08:34

altsaa ikke fordi jeg rent faktisk skal spille med men jeg er umiddelbart mere for sovereign, end wanderlust.

wanderlust er lidt for cliche i mine oeren. det lyder som noget hollywood kunne have fundet paa.
sovereign, derimod lyder (sjovt nok) suveraent. altsaa som om man bestemmer over sig selv, hvilket er meget frikoebmandsagtigt i min optik. sovereign har ogsaa den mange gange udpegede egenskab at det lyder badass hvilket er godt til en warhammer kampagne. sidst men ikke mindst er det fedt at have et lille lorteskib der har et navn som var det en kaempe battlecruiser.
the sovereign lyder heller ikke skraekkeligt hvis nogen skulle finde paa at omtale skivet saadan.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  sheeepii 2010-01-18, 08:54

ellers, for at være flabet mod imperiet kunne man også kalde det FREEEEEEEEEEEEDOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOM vel og mærket skrevet som her og udtalt som william wallace gjorde det så godt i braveheart ;P

ej jeg er sådan set også godt tilfreds med wanderlust

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

Rogue Trader - Den nye campaign. - Page 2 Empty Sv: Rogue Trader - Den nye campaign.

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 5 Forrige  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum