The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Dark Heresy

+3
hennecke
Rasmus
Randomnegativity
7 deltagere

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-28, 03:28

Oh well, jeg er som sagt neutral på området, så ville gerne høre hvad resten har at sige^^
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  The Glorius ST 2010-01-28, 08:07

jeg synes umiddelbart bastians ide lyder glimrende. shotguns kan stadig destruere en totalt, ihvertfald ser jeg ikke noget der kan forhindre dem i det. men bastians forslag virker bare mere logisk
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  sheeepii 2010-01-28, 11:51

jah bastians forslag er gud.. men jeg ved det ikk.. jeg er lidt ligeglad.. det giver til gengæld god mening at man ikke dodger et HELT shutgun skud (på 3d10 skade) ved et lige klaret dodge.. altså.. spredhagl spreder sig jo ret voldsomt må man sige..

men synes stadig det skal være sådan at alle terningerne går sammen som et skud ligesom før så man får et kæmpe bang!

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-28, 12:16

Jeg har heller ikke forslået andet. Mit forslag er at det stadig tæller som et skud (og at man fx stadig ruller 3d20 samlet) men for hver succes man dodger tager man en terning fra. Fx hvis jeg dodger med en ekstra success, så slår du kun med 1d10 i stedet for 3d10. Og hvis jeg dodger med to ekstra successer, så dodger jeg hele skuddet.

Beklager hvis det har været uklart i min tidligere post.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-28, 12:58

Pas... Jeg synes bare det gør shotguns det mere ens med auto-guns o lig.... Og jeg kan godt lide at der er lig variation...
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-28, 13:01

Hvis folk er ligeglade, så lad os holde det som det er.

Det er alligevel jer der kommer til at bruge shotguns mest (højst sandsynligt i hvert fald) og så har mine minions også en chance for dodge^^
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Rasmus 2010-01-28, 18:21

Jeg synes også at Tau har fat i noget. Det er meget fedt at de er så specielle. (Og DAMN hvor gør combat shotguns ondt med deres Burst Fire (3 skud, slår man lavt rammer alle tre or giver måske 3d10 hver, :S hvis der intet bliver dodget er det jo fucking 9d10 skade... brrr, scary!)

Så det er nok meget godt at vi holder det som at man kan dodge et helt blast på én succes :S
Rasmus
Rasmus

Antal indlæg : 72
Join date : 21/11/09

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-29, 00:37

Vi talte om det i tirsdags (mig og Lasse i hvert fald) og vi tænker at det nærmere fungerer sådan her:

Hvis du slår under din ballistic skill, så rammer du med en kugle og giver 1d10 i skade. Hvis du rammer med to ekstra succeser, så rammer du med to kugler og den første kugle giver +1d0 (dvs. 2d10 og 1d10 henholdsvis). hvis du rammer med fire succeser, så rammer du med alle tre kugler og du giver så 3d10, 2d10 og 1d10 i skade med dem. For hver to succeser du kommer udover det, lægger du +1d10 til skaden på alle tre kugler.

Ikke så kraftfuldt som hvis du fik fuld scatter på alle kuglerne (fx 3d10, 3d10 og 3d10 i skade hvis du ramte med alle kuglerne), men siden du har +40 til dit roll, så burde det ikke være noget problem.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Rasmus 2010-01-29, 08:09

true det ville nok virke "bedre" sådan. Men det giver ikke helt så meget mening, der er ikke nogen logisk grund til at diskriminere mod dens scatter evne... nøjagtig ligesom med et tearing våben burde det nok resolves hver for sig... Det sagt er jeg helt med på at vi bruger jeres måde, det gør at man faktisk har en chance for at overleve, den er ikke stor, men den er der trods alt... Men hvor står der egentlig at det ikke bare er et "ekstra hit" som i endnu en d10+4 damage som folk skal tage? Jeg kan ikke finde noget sted hvor der står at det bliver lagt på den samme terning... (selvom det da er en meget interessant måde at gøre det på =)
-Tror bare ikke at scatter fungerer sådan, mener snarere det fungere ligesom en semi-auto burst og en combat-shotgun der skyder 3 skud af derfor virker som et full-auto burst (dog ikke med så stor bonus på attack) Men det ville ærlig talt gøre shotguns lidt nederen... Så personligt stemmer jeg nok på "jeres" version, lige meget hvordan det egentlig står.
(og hvor kommer de +40 fra? du får +20 for klods hold og +10 fra semi-auto burst, så hvor komme de sidste +10 fra)

(og når vi nu snakker om ubåde... burde det der svarer til et normalt dobbelt løbet jagt gevær ikke være til at skaffe? Det ville jo bare være hvad de i bogen kaldte en shotgun, som så også havde BF mode på 2 skud. Det findes og bruges jo til jagt etc. irl)


Btw, hvor stod reglen om at det kun er de terninger der ruller 10 der bliver rullet igen i en Ulrik's (og ikke hele våbnets variable skade)?
Rasmus
Rasmus

Antal indlæg : 72
Join date : 21/11/09

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  sheeepii 2010-01-29, 10:58

Med hensyn til rightous fury jamen så står det under den tap der hedder det.. (men kan ikke huske hvilken side det er på, tror nok det er under "kamp")

Og med hensyn til shutguns synes jeg nok også det er den bedste måde at gøre det på.. for hvis du slår rigtigt godt.. jamen så dør modstanderen, men udover det så er det meget sjællendt du får mulighed for at bruge en hel runde foran en fjende så du kan fyre alle 3 skud af.. (jeg mener hvor mange fjender ville tonse i fjæset på én og så stoppe 3 meter foran en med en combat shotgun? ikke ret mange, og du kan ikke både bevæge dig og lave et semiburst.. så det bliver nok ikke så relevant) btw så er det +40 fordi at skyde indenfor 3 meter giver +30 og så er der +10 for et semiburst.. der er ikke noget der giver +20 i distance ;).

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-30, 03:44

Btw, hvor stod reglen om at det kun er de terninger der ruller 10 der bliver rullet igen i en Ulrik's (og ikke hele våbnets variable skade)?

Den står ganske rigtigt under sektionen om kamp i en sidebar. Og der står meget specifikt at det kun er den terning du slår en 10'er på du slår om.

true det ville nok virke "bedre" sådan. Men det giver ikke helt så meget mening, der er ikke nogen logisk grund til at diskriminere mod dens scatter evne... nøjagtig ligesom med et tearing våben burde det nok resolves hver for sig... Det sagt er jeg helt med på at vi bruger jeres måde, det gør at man faktisk har en chance for at overleve, den er ikke stor, men den er der trods alt... Men hvor står der egentlig at det ikke bare er et "ekstra hit" som i endnu en d10+4 damage som folk skal tage? Jeg kan ikke finde noget sted hvor der står at det bliver lagt på den samme terning... (selvom det da er en meget interessant måde at gøre det på =)

Siden der ikke står noget om hvordan man resolver det, så er vi lidt på bar bund. Det eneste der er sikkert er at det netop ikke fungerer som full-auto burst. Ligegyldigt hvad, så vil der kun blive ramt "ekstra" per to succeser, se reglerne for semi-burst (en ekstra kugle per to succeser) og scatter (en ekstra terning per to succeser). Det bliver ikke lige pludseligt til at du rammer med noget "ekstra" per succes.

Og kig under "Scatter" der står det beskrevet at du ligger en ekstra terning til dmg. per to succeser. (har ikke lige min bog på mig, men læser op på det når jeg kommer hjem)
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Randomnegativity 2010-02-18, 04:19

Hey Folkens, forhåbentligt ser i allesammen det her.

Var der noget med at vi skulle spille videre på Dark Heresy i weekenden? Enten fredag eller lørdag?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  sheeepii 2010-02-18, 06:38

neeeej! ikk før jeg kommer hjem! ^^

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  hennecke 2010-02-18, 08:45

jeg er ikke hjemme
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  sheeepii 2010-02-18, 09:35

Godt Jonas! støt op om den gode sag! INGEN SPIL FØR J&J ER HJEMME! ^^

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Randomnegativity 2010-02-18, 11:33

Oh well, så må vi vel finde på noget andet at lave, fx spille warbands anyone? eller noget tredje? Jeg er frisk på lidt af hvert.

Dog har jeg valgt at sige at jeg har brug for en friaften, derfor er jeg ikke med på så meget her fredag, men lørdag søndag er jeg frisk.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  hennecke 2010-02-18, 12:44

Randomnegativity skrev: Jeg er frisk på lidt af hvert.
frækt^^
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Randomnegativity 2010-02-18, 12:46

Med så herlige mennesker som Rasmus og Vest som venner (læs; nære venner) er det svært ikke at være openminded ;P
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Mr. Tau 2010-02-19, 07:16

Jeg er frisk lørdag =)
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Admin 2010-02-19, 07:23

også jeg, lørdag er en god dag
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Randomnegativity 2010-02-19, 08:40

Hvad tid skal vi så mødes lørdag?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Admin 2010-02-19, 16:18

Hvad med kl 1-2, hos hvem?
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Randomnegativity 2010-02-19, 18:46

Jeg tænker at det bedste sted ville være hos dig hvis du har mod på at stille hus til rådighed?

Og jeg er mest på at mødes ved 2 tiden
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Rasmus 2010-02-19, 20:05

Det lyder sku godt! Så mødes vi til Warbands hos alex kl 1400

Og bastian, vil det sige du two-timer mig med vest? Hvad skal det dog betyde, hvem har givet dig lov til det?! XP
Rasmus
Rasmus

Antal indlæg : 72
Join date : 21/11/09

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Randomnegativity 2010-02-19, 20:08

Tror ikke vi spiller Warbands, men jeg tager gerne min lille hær med (men bliver dog med proxyer, da jeg er i gang med at male dele af den)

Tager også maling med så vi evt. kan male.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Dark Heresy - Page 2 Empty Sv: Dark Heresy

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 2 af 3 Forrige  1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum