The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

One-shots til tilfældige dage.

Go down

One-shots til tilfældige dage.  Empty One-shots til tilfældige dage.

Indlæg  Randomnegativity 2011-11-25, 16:48

Tænkte at jeg ville smide en post op omkring one-shots til når Thomas har travlt, vi har lyst til at prøve noget hurtigt og nyt eller at vi tager en pause fra kampagnen.

Jeg havde skrevet en lang ramblende (er det et ord?) post tidligere, men den gik desværre tabt og jeg gider ikke genskrive den. Så her kommer en væsentligt forkortet udgave.

Jeg deler det op i one-shots som er lige til at spille og ideer som er.. Well, ideer som kunne være fede at prøve.


One-shots.

Jeg smider one-shots op som jeg finder dem, enten i links eller i dropboks.

Femten Mand
http://alexandria.dk/data?scenarie=3547
Pirat scenarie. Prep time er ca. En time. Reglerne er ligetil og gameplayet er nemt og spiller lidt ud som paranoia, hvor når man dør får man en ny karakter, men med et twist. Er sat til at tage halvanden/to timer. Er meget nemt at gå til, selv som uerfaren GM, da spillerne selv står for en stor del af spillet.



Ideer.

Mere paranoia? Kræver bare at jeg/vi får lavet nogle flere pregen karakterer, da vi ikke kan blive ved med at spille med karakterne fra grundbogen.


Vil gerne være ST for et mage one-shot. Et hvor alle er en del af traditionerne, kender til teknokratiet, magi osv. Mage handler om frihed, ideologi og magt og jeg kunne utroligt godt tænke mig at spille et "normalt" mage scenarie der omhandler de værdier og hvor man ikke er ny til magien, ens overbevisning osv.
Jeg lover at være utroligt åben overfor ideer og specielt magi hvis i er med på at gøre det fantasifuldt og cool.

Siden det ikke er lykkedes mig at finde et mage one-shot og de pregen karakterer jeg har kigget på er lidt kedelige. Så tænkte jeg om i ikke ville være med på at lave nogle pregen karakterer med lidt stil.
Tanken bag er at man skal kunne sætte sig ind i hvem karakteren er, nogenlunde vide hvad den kan og kunne færdiggøre den på et kvarter.

Evt. Lad være med at bruge freebie points så karakteren som pregen karakter er lidt mere generel og når man så bruger den kan man på kort tid gøre den mere individuel.

Alt er game og smid endelig flere op hvis i har nogle gode koncepter i tankerne. Gammel eller ung, kynisk eller idealistisk. Alle starter bare med normal character gen. Point.

Udlæg til hvordan man kunne sætte det op.

Navn:
Tradition:
Koncept: ca. En sætning.
Baggrund. Højst 5-6 linjer.
Nature:
Demeanor:
Attributes.
physical
Strength:
Dex:
Stamina:
Social
Charisma:
Manipulation:
Appearance:
Mental
Perception:
Intelligence:
Wits:
Abilities
Talents
Skills
Knowledges

Spheres

Backgrounds.

Arete
Willpower
Resonance
Entropic
Static

Merits
Flaws

Freebie points tilovers.


Sig til hvis jeg har misset noget.

Ellers kan der også findes interaktive sheets her - http://mrgone.rocksolidshells.com/mage.html

Hvis det viser sig at virke og være en god ide, tænker jeg at man kunne prøve de andre world of darkness på samme måde, werewolf, mummy, demon osv.

Tænker at baggrunden for one-shot mage kunne være noget i stil med.

Sat i Chicago, hvor alle bor. Man kan måske ikke lide hinanden, men alle kender eller har hørt om de andre mages i byen.
Der i det seneste stykke tid været forøget aktivitet i de magiske noder i byen og et udbryd af følger deraf. Ingen ved hvorfor.
Det lokale råd af mages som samlet repræsenterer Traditionerne i byen og agerer både beskyttere og politi, mødtes for to dage siden for at diskutere sagen. Ingen har hørt fra dem siden.

Giv gerne input, kritik, ideer om hvad der ellers kunne foregå i byen osv.

Nu blev det alligevel en relativt lang post, men håber på at det kan lede til noget.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum