The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

A new beginning... OOC

4 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

A new beginning... OOC Empty A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-10-26, 10:39

Vi prøver igen med at starte et play by post game. Vi får se hvor det driver hen.

System: CWOD - Vampire: the masquerade som basis.

Temaerne:
Sandhed: Hvad er sandhed? Er det hvad du ser med dine egne øjne eller hvad andre fortæller dig du ser? Når sandheden er skjult, bliver sandheden skjult for os eller skjuler vi os fra sandheden? Hvad er virkeligt og hvad er løgn når du ikke længere kan stole på nogen, end ikke dig selv?

Målet retfærdigør midlerne: Hvor langt er du villig til at gå for din overbevisning? Villig til at myrde en fremmed, en uskyldig eller eller endda familie for at gøre det rigtige?

Karakterer:
Præmisserne for karakterer er at de til start er almindelige dødelige, uden overnaturlige evner eller viden omkring world of darkness.
For at lave en almindelig dødelig, brug standard template for vampire, men uden overnaturlige evner, kun en attribute på 4, abilities max dot 3, men gerne specialities, ingen disciplines, kun backgrounds der passer tematisk. Merits og flaws, kun mental/physical. Overnaturlige skal godkendes først.
Der er Ingen restriktioner på alder, uddannelse, guld eller lign, bortset fra at i er en del af storfamilien Murphy, som synes at have familiemedlemmer overalt i verden.
I har alle set hinanden før, da i er en del af samme familie. Enten til en af de store familiesamlinger som Murphy klanen er kendte for, eller i en anden forbindelse. I behøver ikke at være venner eller noget lignende, men i mindst set hinanden før og navnet ligger lige på tungen.
I må bo hvor i vil, bare ikke i Chicago.

Meget af det kommer til at handle om jeres værdier, synspunkter og holdninger. Hav det i mente som i laver en karakter. Er i religiøse, logiske, passionerede omkring scientologi, frygter mørket af ukendte årsager eller andet?
I behøver ikke at definere det eller endda nedskrive det på jeres karakterark, men i stedet så spil det, sæt jer selv i situationer hvor i har mulighed for at vise at i er religiøse, nørder, klaustrofobiske eller andet.

I Ingame tråden vil almindelig skrift blive markeret med almindelig skrift.
Offgame skrift vil blive markeret med skråskrift

Det var vidst alt hvad der var brug for, men skriv hvis der er noget jeg har misset.

Jeg har nu lagt starten op - Et brev i allesammen modtager. Jeg var lidt usikker på hvor ledende jeg skal gøre mine posts, så sig til hvis det er generende/restriktivt eller lign. Eller hvis det er det modsatte, for løst/frit osv. Nu er bolden lidt i jeres bane.


Sidst rettet af Randomnegativity 2011-10-29, 16:59, rettet 1 gang
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  The Glorius ST 2011-10-26, 16:05

undskyld at jeg sådan fylder den gode rollespilstråd op med kedelige off game crunch ting. men hvad med virtues, dem har almindelige dødelige jo strengt taget heller ikke men, så igen: hvor er almindelige er vores karakterer?

ellers godt initiativ
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-10-27, 08:21

Virtues skal heller ikke tages med fra start. Humanity ligger på 7 medmindre der er en god grund yil at rykke den op eller ned.

Men i virkeligheden bør jeg nok spørge jer først: hvad kunne i tænke jer at spille over play by post?
Nu lægger jeg op til et investigation/conflict scenarie som starter med jer som almindelige mennesker. Men grunden til det var mest fordi jeg tænkte at et konflikt scenarie, dvs et scenarie hvor der bliver fokuseret på jeres interne stridigheder, både i gruppen og jer selv, og så byggede et startkompleks og nogle faktioner henover grundideen, plus diverse andre ting.
Men hvis i hellere vil have at vi prøver noget andet, WOD, NWOD, Paranoia, Who ate my baby eller noget helt femte, så er jeg game og vil gerne gøre mit bedste for at sætte noget op.

Så hvad siger i?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  The Glorius ST 2011-10-27, 09:54

det du har lavet er i vinkel jeg er nede med det.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-10-27, 12:57

Så skal der bare mindst en person mere med før jeg sætter det op.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Mr. Tau 2011-10-28, 00:09

Ninja Burger? 8D

Ej, jeg er game på en gamer =)
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-10-28, 04:37

Ninja burger kunne rent faktisk være meget skægt at køre over pbp.

Men ellers, så få lavet nogle karakterer med de retningslinjer der er skrevet ovenover. Spørg endelig hvis der er noget og hvis noget er hemmeligt, så smid det i en Spoiler -
Spoiler:

Ligeså med character sheets.

Jeg får lige whippet startscenen ud så hurtigt som muligt. Forhåbentligt i aften.

Min forhåbning er at man tjekker forummet gerne en gang om dagen og poster hvis det er relevant for en. Men vi tager det bare stille og roligt med det hele.
Beskriv gerne større scener med hvad i vil og/eller skriv gerne hvordan i nogenlunde reagerer på forskellige ting (fx jeg løber efter ham og prøver på at løbe ham op, koste hvad det vil. Eller når han løber ind i blindgyden, så stopper jeg op og konfronterer ham mens jeg dækker udgangen fra gyden, men hvis han hopper over muren, så forfølger jeg ham. )
Det tillader mig at kunne beskrive lidt længere scener, idet jeg ved hvordan jeres karakterer vil reagere og derfor også kan beskrive hvordan det går for dem. Vær opmærksom på at det godt kan være at der sker nogle afbrydelser hvis i skriver en længere scene, men der skal jeg nok være obs på at få det indført når det sker.
Alt dette er for at gå lidt længere væk fra de mere uvæsentlige ting, som fx hver en måde i bevæger jer på eller at blive nødt til at tage en forfølgelse eller jagt af en person runde for runde, og fokusere mere på de væsentlige scener og de tidspunkter hvor der ligger et valg i jeres hænder.

Vi bruger dice rolleren fra coyotecode.net indtil vi finder noget bedre.

Hvis alt går godt og vi alligevel er online samtidigt, kan det også være at vi tager nogle scener på skype, hvor tingene går lidt hurtigere og mere flydende.

Jeg ser frem til at se jeres karakterer
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Mr. Tau 2011-10-29, 13:19

Og btw... Sandhed er det objektiv, der danner kongruens mellem vores ellers meget forskellige måder at se verden på. Berkeley kaldte begrebet for Gud, men nu har jeg aldrig haft noget stort behov for at personificerer ting på den måde xD
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-10-29, 16:48

Interessant. Så sandheden bliver beskrevet som objektiv, mens vi i tolkningen af sandheden påvirker den og gør den subjektiv i henstilling til os? Eller er sandheden i den teori immutable og altid objektiv, hvor det kun er vores verdens syn der er subjektivt og det er sandheden der tillader os at skabe et fælles grundlag for vores subjektivitet?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  The Glorius ST 2011-10-31, 04:30

det er en mærkelig diskussion fordi der ikke er nogen af os (hele menneskeheden) der besidder måleinstrumenter (sanser) der er fint følende nok eller hukommelser der er præcise nok til rent faktisk at kunne udpege og særligt huske en sandhed som den fandt sted dengang den nu fandt sted. plus det med sanserne fordi det er meget svært at vide om de sanseindtryk man har modtaget er præcise nok for slet ikke at nævne ens fortolkning af dem.

objektiv sandhed kan måske nok eksistere men det gør ikke mennesker istand til at kende den for hvad den er.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Mr. Tau 2011-10-31, 05:45

Randomnegativity skrev:Eller er sandheden i den teori immutable og altid objektiv, hvor det kun er vores verdens syn der er subjektivt og det er sandheden der tillader os at skabe et fælles grundlag for vores subjektivitet?

Bingo.

rosa skrev:det er en mærkelig diskussion fordi der ikke er nogen af os (hele menneskeheden) der besidder måleinstrumenter (sanser) der er fint følende nok eller hukommelser der er præcise nok til rent faktisk at kunne udpege og særligt huske en sandhed som den fandt sted dengang den nu fandt sted.

Det er en filosofisk diskussion fordi ideen om at måle et begreb som sandhed er ret absurd. Når det så er sagt så er det rigtigt, at vores jagt på sandheden bliver hæmmet af vores sanser og vores hukommelse.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  The Glorius ST 2011-10-31, 12:07

jeg har næsten lavet min karakter færdig
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-10-31, 14:58

Godt at høre Thomas. Har du et preview på hvordan han ser ud? En politibetjent fra Little Creek, Texas som er vant til at bruge sin autoritet til at være den store fisk i søen og taler med en forfærdelig accent? Eller en flunket college studerende som nu arbejder som pizzabud og lever for buffer LARP, men som vil tage imod enhver forandring i sit liv med kyshånd? Eller noget helt tredje?

Fortæl endelig?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  The Glorius ST 2011-10-31, 17:03

well min karakter er en aldrende herre der er opvokset i et af familiens store huse og er uddannet i historie og økonomi. han har længe arbejdet som antikvitetshandler (en post han fik med støtte fra et af de ældre familie medlemmer; muligvis en onkel eller bedstefar).
hans almindelige residens er i new york hvor også den forretning han bestyrer ligger.

han er velkendt i familien og har gennem sine studieår fået en del venner der senere er kommet i indflydelsesrige poster rundt omkring, i både lokalt og mere udbredt i landet.

jeg ligger et fuldt skema ud når jeg er færdig.

mit concept er: "familiy scion/antikivtets dealer" (bemærk lovlig dealer)

The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-11-02, 19:22

Det lyder rigtigt godt Thomas.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Mr. Tau 2011-11-03, 01:07

Hmmm... Jeg har også fået et koncept i tankerne nu.
Jeg tænker på at lave en new-age/pagan kvinde lige omkring de 30. Hun, sammen med sin mand og søn ( ca. 5 år), mente at det var deres pligt og for alles bedste at bevise eksistensen og virkningen af karma og universel påvirkning, ikke mindst over for resten af familien. Knapt 5 månender før spilstart sker der så det, at manden og sønnen bliver påkørt og dræbt omgående.
De 3 måneder efter hændelsen er min char gået under jorden, ville ikke se nogen, heller ikke fra storfamilien.
Spoiler:
Uden noget videre varsel dukker hun så op igen, men hendes adfærd har ændret sig. Hvor hun før var som skudt ud af 70'erne, så er hun blevet koldere i sin fremtoning, og mere kynisk og skråsikker i sin argumentation, om dog mindre fremfusende og prædkende.
Historien har spredt sig hurtigt i storfamilien, hvor det allerede er blevet den store diskussion ved sammenkomsterne. Alle er enige om at det er en tragedie, men den mere konservative, kristne del af familien, navnligt hendes forældre, udtrykker dog en vis grad af selvskyld, som et wake-up call fra herren. Ingen har endnu konfronteret min char med den påstand.

Min concept er vel Broken rebel/ Alternative
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-11-04, 06:01

Lyder også rigtigt godt Tau

Jeg har et par tanker til jer begge, men det får lige lov at vente et lille stykke tid til jeg har fået helt styr på det.

Vi ser også lige om der er nogen andre der vil være med på dette tidspunkt.

Ellers så regner jeg med at vi kan gå igang efter weekenden/begyndelsen af næste uge?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  The Glorius ST 2011-11-04, 06:23

jeg er klar. jeg skal nok få uploadet mit skema inden da. hvor meget ekstra baggrund vil du have med? jeg har noget mere som ikke er noget andre umiddelbart vil vide om mine karakter, men som ikke som sådan er "dark secret like". blot detaljer som ikke er noget der står frem eller fremgår af familie sladder.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-12-09, 12:25

Siden det efterhånden er et stykke tid siden jeg lagde dette op og det er synd hvis det går i glemmebogen igen, så skal vi ikke bare få sparket det igang?

I har lavet to interessante karakterer (Thomas, Tau) Så jeg synes bare i skal byde ind på hvordan i reagerer på startscenen og så tager vi den derfra.Vi fylder ind på hullerne i BG'erne efterhånden som vi kommer igang med historien.

Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Mr. Tau 2011-12-09, 12:58

Fint, fint... Jeg må indrømme at jeg har haft en hel del andre ting om ørene, så jeg har ikke fået tænkt det så meget videre end det står herinde... men ja, lad os bare komme igang... Så kan vi tage den derfra.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-12-09, 13:33

Jeg har også selv haft travlt på det seneste og jeg får nok ikke mindre travlt før januar/februar. Jeg tor at det samme gør sig gældende for Thomas.

Men jeg synes at det ville være synd hvis det løb ud i sandet som så mange andre ting, så derfor synes jeg bare vi skal prøve at få det startet og så få det bedste ud af det.

Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Mr. Tau 2011-12-09, 14:07

Liane Elizabeth Murphy
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-12-09, 14:37

Navnet på din karakter går jeg ud fra?

Og ligeså snart du er klar til at poste i ingame tråden, så gør det endelig. Jeg sidder og halvkeder mig med at spille Scrabble MMO og er her nok hele aftenen til at få det igang.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-12-09, 16:18

Historien bliver ændret lidt, da det var meningen at du skulle møde Thomas Karakter i lufthavnen og således introduceres. Så vi springer lidt i hændelserne.

(Småsnak) Btw. Har du fået kigget på Black Crusade til 40K?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Randomnegativity 2011-12-10, 11:03

Thom, du chimer bare nd med hvad din karakter gør i Ingame tråden når du vil. Så får vi sat dig i spil.

Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

A new beginning... OOC Empty Sv: A new beginning... OOC

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum