The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

La ship (rogue traders)

+2
Randomnegativity
sheeepii
6 deltagere

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Go down

Hvilket skib er bedst?

La ship (rogue traders) I_vote_lcap22%La ship (rogue traders) I_vote_rcap 22% 
[ 2 ]
La ship (rogue traders) I_vote_lcap0%La ship (rogue traders) I_vote_rcap 0% 
[ 0 ]
La ship (rogue traders) I_vote_lcap44%La ship (rogue traders) I_vote_rcap 44% 
[ 4 ]
La ship (rogue traders) I_vote_lcap11%La ship (rogue traders) I_vote_rcap 11% 
[ 1 ]
La ship (rogue traders) I_vote_lcap11%La ship (rogue traders) I_vote_rcap 11% 
[ 1 ]
La ship (rogue traders) I_vote_lcap11%La ship (rogue traders) I_vote_rcap 11% 
[ 1 ]
 
Totale stemmer : 9
 
 

La ship (rogue traders) Empty La ship (rogue traders)

Indlæg  sheeepii 2010-01-26, 19:10

Okay før folk læser er det vigtigste i skal tænke over forskellen mellem de to ting jeg fremlægger.. den største forskel er hurtighed og et slags "lategame" bedre skib imod et udemærket skib nu som er langsommere men også bedre udstyret.. hvis I kender de forskellige ting man kan få på et skib så læs det hele ellers så check bare de alm. stats.. husk det her er et FORSLAG til hvad vi kunne gøre.. og de fleste ting kan gøres en gang bedre eller dårligere.. og ting kan udskiftes (med undtagelse af på det sidste skib :P) men hvis du ikke rigtigt kender til de forskellige ting man kan smide på et skib, så læs kun starten som beskriver skibets hull.. her har vi:

- Speed (som er hvor mange felter man kan bevæge sig i skibs kampe skibene går fra 3-10 i speed)
- Detection (en slags spot check skibene går fra +5 til +20)
- Armour (er dmg reduction bemærk at armour tæller imod ALLE våben fra samme skib i runden, dvs giver vores skib 12 skade med 4 våben mod armour 5 giver vi 7 skade.. men giver vi 7 i skade med et skib og 7 i skade med et andet mod armour 5 giver vi kun 4 i skade i alt (håber det var forståeligt) Armour rangerer fra 12-20 - det skal hertil siges at armour ikke tæller imod Lances (som giver skade direkte igennem) eller hit and run/boarding attempts (da disse angreb giver direkte critical dmg))
- Space (man kan sige det indirekte er de "penge" man har til at "købe" nye ting til skibet.. men det er hvor meget plads man har på skibet til forskellige ting som større quarters til sine mænd eller plads til sine morder servitors) (går fra 35-75)
- Weapon capacity er hvor man kan have våben og hvor mange, det siger lidt sig selv) skibe kan have fra 2 til 5 våben
- manoeuvrability den modifier piloten får i kamp (eller andre situationer) hvor man prøver at lave specielle moves
- Hull (ens hp)
- Turrent rating er hvor godt ens skib er til at skyde hit and run attempts ned (mener hver turrent rating giver piloten minus 10 eller sådan noget)
- Sp er det skibet koster i ship points (vi starter med 30)

Disse to ting (machine spirit oddity & Past history er noget vi har slået og derfor ikke kan lave om på)

Machine spirit oddity:
Stoic: vi får 1 mindre profit factor hver gang vi gennemfører en endeavour (teknisk set kan det blive 0 hvis den er meget nem), men.. bliver skibet skadet på nogen måde (eller unpowered) skal man slå 1d10 og slår man 7 eller over sker der INTET med skibet.. rimeligt okay alligevel..

Past history:
Death Cult: vi mister 8% crew permanent som ikke kan “heales”. Vi mister -2 morale hver gang vi tager morale skade.. så tager vi 2 morale skade er det 0 tager vi 5 er det kun 3 osv.


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Skib:

Hul: Vagabond-class merchant trader
Speed: 4
Detection + 10 (+ is good)
Armour 13
Space 40
Manoeuvrability – 5
Hull integrity (hp) 40
Turret rating 1
Sp: 20
Weapons capacity: 1 Dorsal, 1 Prow

Must have gear I kategorier (man SKAL have en af hver) - Her foreslår jeg følgende:
- (Plasme Driver) Lathe pattern class 1 Drive: +40 power -12 space (koster 1 sp)
- (warp engines) Strelov 1 Warp Engine (så vi kan komme i warp) – 10 power -10 space
- (Geller field) Warpsbane hull -1 power 0 space (koster 2 sp) gør at warp rejser generelt går nemmere
- (void shield) Single void shield array -5 power -1 space (giver 1 i void shield factor)
- (bridge) Commerce bridge – 1 power -1 space (+50 achivement points til trade objectives)
- (life sustainers) vitae pattern life sustainer -4 power – 2 space.
- (crew quarters) Voidsmen quarters -1 power -3 space.
- (Augur arrays) Auger array -3 power 0 space.

Xtra stuff foreslår jeg:
- Våben Sunsear laser battery -6 power – 4 space (koster 1 sp) range 9 (længste I spillet normal range er 4-6) str 4, skade 1d10+2 crit rating 4
- (Cargo hold) Main cargo hold (har vores skib I forvejen) -2 power
- 7 power tilbage herfra og 7 space 6 SP
- Crew reclamation facility -1 power –1 space (koster 1 sp)
- tenebro maze -1 power – 2 space (koster 2)
- Murder servitors – 1 power – 1 space (koster 2)
- så kunne man enten tilføje et xtra våben Mars pattern macrocannon -4 power -2 space (koster 1 sp) eller vælge endnu en additional facility der koster 1 sp..

Problemet ved det her skib er at vi ikke kan få det ret meget bedre end det er fordi der simpelt hen ikke er mere plads.. vi har måske plads til 1 component mere.. og derfor er alternativet nok det her I mine øjne:


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hazeroth-class privateer:
Speed 10 (altså har vi en reel mulighed for at flygte I kamp – +6 mere end det andet)
Detection +12 (2 mere end det andet)
Armour 14 (1 mere)
Space 35 (5 mindre)
Weapon capacity: dorsal 1, prow 1 (det samme)
Manoeuvrability +23 (28 mere)
Hull integrity: 32 (8 mindre)
Turret rating 1 (det samme)
Sp cost 30 (altså 10 mere – fordelen ved at købe sådan et skib er at det som udgangspunkt har langt bedre flyve stats så vi kan slippe væk fra kampe ret nemt, og senere hen få et potentielt farligt skib I modsætning til ovenstående)

Af nødvendigt skibinteriør skal vi så have:
- Jovian pattern class 2 drive +45 power (altså 5 mere) -10 space (2 mindre)
- Strelov 1 warp engine (den samme motor)
- Et alm. Geller field (så får vi ikke det xtra gode beskyttende Warpsbane hull som beskytter os I the Warp men vi klarer os nok indtil videre tror jeg – så slemme ting er det heller ikke derude)
- Single void shield (det samme)
- Bridgen skal være en anden da vi IKKE kan få commerse bridge på sådan en her.. til gengæld kan vi få en:
- Combat bridge (koster 1,1 giver +10 til tech-use når man reparer skibet).
- Armoured bridge (koster 2,2 hvis bridgen bliver critical hit, skadet eller unpowered slår man 1d10 og slår man 4 eller over sker der INTET med bridgen.. ret godt vil jeg mene)
- Vitae pattern life sustainer (den samme)
- Voidsmen quarters (det samme)
- M-100 auger array (det samme)

Alt det her “koster” 28 space og 26 power.. med en 45 power source har vi derfor:
19 power og 7 space.. og det er vel og mærket hvis vi tager den dyreste bridge, bedste life sustainer og bedste sovekamre.. vi kan spare 3 space og power fra hver ting hvis vi tager den billigere løsning.. vi har selvfølgelig ikke våben endnu, eller nogle specielle genstande.. men vi har fart og mulighed for at udvikle os mere (faktisk er dette skib det hurtigste man overhovedet kan vælge – og hvem behøver at slås når man bare kan flyve væk ;P)
efter nogle gange kan vi jo bare skaffe nogle xtra ting som fx murderous servitors hvis vi begynder at ville raide nogle større skibe (så vi kan få et endnu større hull :P) eller vi kan udvikle det mere I en hjælpende retning og installere stjernekort rum og bibliotek osv. (rum som giver + til check)

Men hvad siger folk til det? jeg er mere eller mindre ligeglad hvilket skib vi tager.. for begge skibe er interessante på hver sin måde.. det første ligger meget op til at vi bliver nød til at tage nogle kampe engang i mellem.. mens det andet mere ligger op til at vi liiiig får gjort det bedre før vi gør noget.. eller at vi simpelt hen bare skal fokusere hit and run attempts og boarding actions og det kunne sådan set også være meget sjovt! :P)

men kom med din mening til folket! ^^


Sidst rettet af sheeepii 2010-02-01, 11:30, rettet i alt 2 gange

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-27, 01:02

Jeg vil bare lige lade jer vide at det kan være ret farefuldt at bevæge sig ud i rummet uden nogen form for beskyttelse, men selvfølgelig er fare ofte lig med profit^^

Derudover skal i ikke regne med at det er så nemt at udstyre et skib som bare at sige at i gerne vil købe en bestemt ting... Men det kommer vi til ingame^^

Men på den anden side, så har et transportskib nok større mulighed for at blive "udpeget" af pirater for deres cargo, specielt hvis de ikke bevæger sig synderligt hurtigt^^

Men jeg har selvfølgelig ikke nogen indsigelser imod nogen af skibene, der er bare farer ved dem hver især.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Admin 2010-01-27, 12:19

"a Stoic achieves happiness by submission to destiny" ~ Zenon fra Kition. Læren fra en antik hellenistisk skole af philosofi

noget som i hvert fald jeg ikke havde overvejet:
http://forum.rpg.net/showthread.php?t=487708#3 skrev:Note that not all ships have void shields that are powerful enough to stop attacks - their primary purpose is to sweep micrometeorites out of the vessel's path. All of the available starting vessels for Rogue Traders have military-grade void shields because Rogue Traders are badasses, but it shouldn't be the case that absolutely everything you go up against has them (unless your GM is a dick).

In practice, this means that lances with strength 1 aren't much good for long-range engagements with vessels that have military-grade void shields, but they'll let you slice up less well-equipped targets with impunity, out of range of any possible reprisal.
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Admin 2010-01-27, 13:19

Jeg synes umiddelbart vi skal tage traderen. Jeg kan godt lide ideen om at vi har et langsomt gammelt og solidt skib, som så bare virker og som kan slå herre meget ihjel. Vi burde af sammen grund se om vi ikke kunne få plads til en starbreaker lance
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  sheeepii 2010-01-27, 15:57

well.. altså som udgangspunkt er det ikk så svært at udstyre sit skib med bedre ting.. (især fordi vi jo netop har så meget profit :P) en supplement sp 1 er scarse! the er altså ca. ligeså nemt at skaffe et våben batteri som at skaffe en uendelig mængde af man-stopper-bullets.. selvfølgelig er der den forskel at det muligvis tager en uge til en måned at få det sat på men så kan vi jo bare klare en anden opgave på en bestemt planet imens vi venter på det.. og sådan er det med de fleste ting.. det er i virkeligheden ikke så svært at skaffe nye ting til skibe når vi har så meget profit..

men kan sagtens se dit synspunkt alek jeg tænkte nemlig det samme.. problemet med en laser er at så skal vi fjerne en anden af vores ting fordi vi ikke har nok energi til at køre sådan en lige nu.. hvis vi tager mit eksempel som udgangspunkt har vi 4 energy og 3 space tilbage.. så er der selvfølgelig nogle ting vi kan fjerne som:
- Murder servitors (giver +20 til command check til hit and run attempts (Det er ret godt))
- Crew reclamation facility (gør at vi mister 3% færre folk hver gang vi tager skade med et min. at 1% mistet men vi tager 1 mere morale skade i stedet (passer rigtigt godt med vores deathcult da vi i forvejen har færre folk på skibet og vi mister mindre morale fra den evne)
- tenebro maze (giver os bonuser til at forsvare mod hit and run attempts (mener det er +20) plus hvis vi bliver critical hit bestemmet vi selv hvor vi bliver ramt.. hvilket er ret godt)

alle disse ting koster 1,1 med undtagelse af mazen som koster 1 power og 2 space.. de koster selvf. også sp men det er ikke så vigtigt.. alternativt kan vi downgrade vores crew quarters så vi får minus til morale mener jeg det er.. eller downgrade luftforsyning så vi får minus til morale loss under kamp.. og det er vel og mærket for 1 power og 1 space til hver ting..

så vi har ikke ret mange muligheder for at lave ret meget om på skibet med mindre vi selvf. også vælger et andet batteri.. (jeg må til gengæld sige at det der er ret godt.. 9 i range er temmeligt fint og str 4 (gør at man kan ramme med 4 kugler) er altså også bare liiiig det som gør at vi kommer den smule hårdere igennem skibets armour og potentielle void shield.. plus en lav crit rating på kun 4 er altså gyldent.. det betyder at hvis jeg har ballistic skill på 60 og jeg så slår 20 (som er 4 degress of succes) så rammer jeg med alle 4 kugler plus jeg skader den critical i modsætning til de lidt dårligere batterier hvor man skal have 6 degrees of succes.. fordelen ved en lance er jo så at den går direkte igennem armour.. men det er til gengæld kun 1 skud.. så derfor kunne det være en fordel at have en af hver.. men så skal vi bare smide noget af det andet.. da den billigste koster 6 power og 4 space der mangler vi altså 2 power og 1 space (plus 1 sp også).. hvilket betyder vi skal fjerne/downgrade to ting..

fordelen ved det andet er at vi ikke behøver ligeså ting for at være effektive.. der kan man i princippet bare have det batteri der skyder 9 felter.. og så bare holde sig på afstand af fjenden..

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Johan 2010-01-27, 16:03

JEG HAR STEMT PÅ ALT!!!!!

Johan

Antal indlæg : 101
Join date : 26/08/09

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  sheeepii 2010-01-27, 16:28

Johan du er dum ^^

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-27, 16:37

well.. altså som udgangspunkt er det ikk så svært at udstyre sit skib med bedre ting.. (især fordi vi jo netop har så meget profit :P) en supplement sp 1 er scarse! the er altså ca. ligeså nemt at skaffe et våben batteri som at skaffe en uendelig mængde af man-stopper-bullets.. selvfølgelig er der den forskel at det muligvis tager en uge til en måned at få det sat på men så kan vi jo bare klare en anden opgave på en bestemt planet imens vi venter på det.. og sådan er det med de fleste ting.. det er i virkeligheden ikke så svært at skaffe nye ting til skibe når vi har så meget profit..

Det er rigtigt at det er muligt at udstyre sit skib med nye ting, men det kommer til at kræve at i dedikerer ingame tid til at arbejde henimod at skaffe tingene. Jeg vil bare gerne melde ud at det ikke kommer til at være sådan at det første i gør er at lave acquisitions rolls, hverken for equipment eller for jeres skib.
Derudover så er jeg ikke helt sikker, men det ville give mening, at hvis noget koster ship points kommer det til at reducere jeres profitfaktor med det samme antal (checker op på det, men det giver mening da i binder en stor del af jeres formue i jeres skib).
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Johan 2010-01-27, 16:47

Admin skrev:Jeg synes umiddelbart vi skal tage traderen. Jeg kan godt lide ideen om at vi har et langsomt gammelt og solidt skib, som så bare virker og som kan slå herre meget ihjel. Vi burde af sammen grund se om vi ikke kunne få plads til en starbreaker lance

Hvis vi tager traderen får vi et langsomt, gammelt og skrøbeligt skib som kan slå herre lidt ihjel.

Hvilket ikke nødvendigvis gør det mindre sjovt. ^^

Johan

Antal indlæg : 101
Join date : 26/08/09

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  sheeepii 2010-01-27, 16:59

Randomnegativity skrev:
well.. altså som udgangspunkt er det ikk så svært at udstyre sit skib med bedre ting.. (især fordi vi jo netop har så meget profit :P) en supplement sp 1 er scarse! the er altså ca. ligeså nemt at skaffe et våben batteri som at skaffe en uendelig mængde af man-stopper-bullets.. selvfølgelig er der den forskel at det muligvis tager en uge til en måned at få det sat på men så kan vi jo bare klare en anden opgave på en bestemt planet imens vi venter på det.. og sådan er det med de fleste ting.. det er i virkeligheden ikke så svært at skaffe nye ting til skibe når vi har så meget profit..

Det er rigtigt at det er muligt at udstyre sit skib med nye ting, men det kommer til at kræve at i dedikerer ingame tid til at arbejde henimod at skaffe tingene. Jeg vil bare gerne melde ud at det ikke kommer til at være sådan at det første i gør er at lave acquisitions rolls, hverken for equipment eller for jeres skib.
Derudover så er jeg ikke helt sikker, men det ville give mening, at hvis noget koster ship points kommer det til at reducere jeres profitfaktor med det samme antal (checker op på det, men det giver mening da i binder en stor del af jeres formue i jeres skib).

well it does not check fx side 207 og 274.. hvis det kostede profit points at upgradere sit skib ville det jo betyde at det kostede noget at holde dem kørende hele tiden.. og det gør det jo ikke rigtigt.. når først de er installerede koster de strøm og det har vi en generator til ;P
og det ser ud til at det heller ikke er så svære check der skal til for at få nye skibe.. men det er selvf. kun på gm's discretion ^^

men vil godt lige understrege en ting drenge for tror der er noget i har grueligt misforstået.. transport skibet er IKKE en killer pointen er at hvis vi kommer i space kamp.. jamen så taber vi nok.. det som jeg foreslår vi udstyrer den med gør selvf. at vores chance er lidt bedre.. men det er virkeligt et dårligt skib.. har nærmest den laveste armour, meget lav hull og det faktum at det er det næst langsommeste skib i galaksen gør os bare endnu mere sårbare i kamp (ikke at det ikke kan blive sjovt :P)
så selvom det er et langsomt skib som er rimeligt udstyret er vi altså stadig virkeligt skod til at slås, og vi kan sandsynligvis ikke få 2 våben med mindre vi skoder nogle relativt gode ting.. Det andet skib kan så slet ikke klare kamp endnu.. men det kan man hurtigt få lavet om på når det første acquisition sted kommer

EDIT: Ihh johan du skal ikk lave om på din post så din mening er noget helt andet ^^ well.. men nej jeg er enig.. det kan også være ret griner ikke at kunne så meget i kamp men tænker det også kunne være sjovt at have en chance for det

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-27, 17:26

well it does not check fx side 207 og 274.. hvis det kostede profit points at upgradere sit skib ville det jo betyde at det kostede noget at holde dem kørende hele tiden.. og det gør det jo ikke rigtigt.. når først de er installerede koster de strøm og det har vi en generator til ;P
og det ser ud til at det heller ikke er så svære check der skal til for at få nye skibe.. men det er selvf. kun på gm's discretion ^^

Tja, der er de løbende udgifter som fx vedligeholdelse, reparation, reservedele. Det koster derfor mere end bare den strøm der skal til at holde den kørende. Om det er nok til at sige at man skal investere profit points i det er ganske rigtigt tvivlsomt. Min interesse i emnet kommer fra at de ship points man ikke får brugt fra start, bliver lagt til ens profit points i stedet, hvilket antyder at der ligger en stor del af ens profit i et komponent som koster SP (hvilket også ville være meget realistisk, specielt hvis man skulle anskaffe sig endnu et skib). Men kigger lige videre på det. Om ikke andet er der noget der hedder upkeep tests som kan have en lignende indflydelse, hvor man effektivt skal rulle endnu et acqusition check eller også sker der forskellige ting (fx den går ned i craftmanship, bliver utilgængelig, er tabt og skal erstattes igen)



well.. altså som udgangspunkt er det ikk så svært at udstyre sit skib med bedre ting.. (især fordi vi jo netop har så meget profit :P) en supplement sp 1 er scarse! the er altså ca. ligeså nemt at skaffe et våben batteri som at skaffe en uendelig mængde af man-stopper-bullets.. selvfølgelig er der den forskel at det muligvis tager en uge til en måned at få det sat på men så kan vi jo bare klare en anden opgave på en bestemt planet imens vi venter på det.. og sådan er det med de fleste ting.. det er i virkeligheden ikke så svært at skaffe nye ting til skibe når vi har så meget profit..

By the way, s. 274 som du selv nævner, har nogle ekstra modifiers til ens skibs aquisitions. fx -30 for ting der relaterer til krig. Det er derfor væsentligt sværere at få fat på et våben batteri (scarce = +0, War = -30, sammenlagt -30) end manstopper bullets (som er scarce og derfor har +0).
Det giver jer 18% chance for at anskaffe et våben batteri og 58% chance for at anskaffe jer manstopper bullets. En væsentlig forskel.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  sheeepii 2010-01-27, 17:31

ahh 28% men jo du har ret :P, den opdagede jeg også først efter jeg havde posted det :P, men det er sådan set muligt.. det er min pointe..

men jo.. jeg kan godt se hvad du mener.. må lige kigge lidt nærmere efter det.. men ellers kan det jo også bare symbolisere en balance i starten.. så man fx ikke både kan slå en høj profit factor til start sammen med et godt skib :P, men det kan også sagtens være du har ret :P.


Sidst rettet af sheeepii 2010-01-27, 17:42, rettet 1 gang

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-27, 17:38

Du har ret i at det er 28%, ved ikke lige helt hvor mine tanker var henne^^

Og ja, det kunne godt symbolisere en balance, men så ville det jo altid være bedre starte med Ship Points, siden enten får man et bedre skib, eller også har man stadig ligeså stor profitfaktor (virker lidt dumt at der fungerer sådan)

Men et skib (og components) er virkeligt store investeringer, så det giver mening at ens profit faktor bliver mindsket. I hvert fald for et stykke tid.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  sheeepii 2010-01-27, 17:44

Jeg tror måske man bare skal tage det sådan at i det stykke tid det tager at lave sådan en ting, bliver vi jo nød til at blive på den planet.. så vi har ikke de store muligheder for at lave flere acquisitions i en måned eller sådan noget alligevel :P. det ville være rimeligt realistisk og passer også meget godt med det du siger :P.

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-27, 17:56

Hvis man bliver nødt til at være på en planet i et stykke tid har man rent faktisk bedre mulighed for at lave et acquisition roll, da man har tid til et lede efter forskellige ting mens der bliver arbejdet på ens skib.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-28, 02:54

Randomnegativity skrev:
Tja, der er de løbende udgifter som fx vedligeholdelse, reparation, reservedele. Det koster derfor mere end bare den strøm der skal til at holde den kørende. Om det er nok til at sige at man skal investere profit points i det er ganske rigtigt tvivlsomt. Min interesse i emnet kommer fra at de ship points man ikke får brugt fra start, bliver lagt til ens profit points i stedet, hvilket antyder at der ligger en stor del af ens profit i et komponent som koster SP (hvilket også ville være meget realistisk, specielt hvis man skulle anskaffe sig endnu et skib). Men kigger lige videre på det. Om ikke andet er der noget der hedder upkeep tests som kan have en lignende indflydelse, hvor man effektivt skal rulle endnu et acqusition check eller også sker der forskellige ting (fx den går ned i craftmanship, bliver utilgængelig, er tabt og skal erstattes igen)

Jeg tror pointen med SP -> profit er, at man har mere plads til cargo ;D Ej... Jeg tror også bare, at det er et spørgsmål om balance. Nu har jeg ikke læst voldsomt op på ships, men jeg kunne forestille mig, at det vil være virkelig nederen at brænde inde med SP i starten. Og det er vel ikke et begreb man bruger når først spillet er igang (?). Så det forsvinde noget af den værdi dit slag berettiger dig til, hvis du ikke får brugt dem alle... jeg tror bare det er det...
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-28, 03:00

Det kan være rigtigt nok, og om det er et begreb man bruger når spillet er igang? Nej, det er det nok ikke, men man bruger heller ikke profitfactor ingame. Der bruger man i stedet grader af Wealth (planetary noble, Lesser inquisitor, greater/lesser merchant house) sammenligninger der tillader jer at have en relativ indsigt i hvor rige i er. Off-game derimod, bruger man nok de forskellige udtryk.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-28, 03:04

Jeg siger ikke at man bruger det ingame, men om man kan fks. kan "gemme" SP til sit næste roll. Det går jeg ikke ud fra, at man kan... Ergo bruger man det ikke efter spillets begyndelse. man kan ikke gemme SP til senere...
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-28, 03:10

Nej, men SP er stadig en definerende faktor selv efter ship generation. Granted, den definerende faktor er deres availability, men du bruger stadig konceptet. Også i forhold til at definere hvor meget et skib er værd.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Mr. Tau 2010-01-28, 03:14

Hva snakker du om? xD

Der er stor forskel på om man bruger de konkrete point, eller om man bare bruger konceptet ( Hvilket ikke har den store relevans i den her sammenhæng) ;D
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-28, 03:24

Man bruger konceptet. Men spørgsmålet er om hvis ship points er lig profit points (fra start om ikke andet), hvis man så anskaffer sig en component eller andet til sit skib som koster ship points, ville det så kræve at man brugte profit points til at udligne for de skibs point som componenten koster?

Et skib, og dens enkelte dele, der hver især repræsenterer en stor investering. Langt større end et antikt Power Armor (som er sværere at skaffe på grund af deres sjældenhed, ikke fordi den koster mere). Derfor ville det også give mening at ens profit faktor gik nedad.

(Det ville måske ikke have den store betydning i forhold til nogle små components som koster 2-3 ship points, men hvis jeg engang tillod jer at rulle for at skaffe endnu et skib (gavmild som jeg er^^), så ville vi lige pludsleig være oppe og tale om noget som nemt er 30-40 ship points værd. At en sådan investering ikke ville have et indslag på jeres tilgængelige profit er meget usandsynligt.)

Men ligegyldigt hvad, så regn med at det ikke er utroligt nemt at skaffe skibsdele, ligegyldigt hvor små eller store de er (at det er muligt og at i har den tilgængelige profit er en ting, men de fleste ting udover essentials kan være svært tilgængelige, også selvom de står som scarce)
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  sheeepii 2010-01-28, 08:51

Jeg er stadig ikke enig med dig bastian.. for der er den store forskel med skibsdele kontra alt andet at du ikke får bonuser ud fra hvor mange du skal bruge (ligesom du med gear får +30 til dit slag hvis du kun vil skaffe en)

Så hvis vi tager en Lance kanon something til et eksempel.. så er den 2 SP og et supplement gear (giver -20) og den er military (det giver -30) så det er et samlet slag på -50.. så i reglerne siger klart og tydeligt at det ER svært at skaffe men reglerne siger til gengæld intet om at det koster profit points at beholde.. renovering osv. går under samme hætte som at få konstant ammonition til de 100 laspistols man fx lige har skaffet.. (for omkring 100 giver vist nok kun -20)

en helt anden ting.. så er de alm. power armour ikke så svære at få for os igen.. 1 power armour er very rare (giver -20) og hvis man kun vil have 1 får man +30.. så det er et check på 58+10 altså skal man slå under 68.. så er der sådan nogle ting som at de kun findes på bestemte planeter osv.. men som udgangspunkt skal folket altså huske at fordi vi har så ringe et skib så HAR vi virkeligt meget nemmere ved at skaffe ting end så mange andre.. så alm. goods er virkeligt nemme at skaffe.. rare og very rare er også temmeligt nemt hvis det er i få mængder.. og det er første når vi kommet op omkring near unique og skibsdele at vi begynder at få problemer med at skaffe det (noget som lavere profit factor umuligt kan skaffe en)

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-28, 09:13

Så hvis vi tager en Lance kanon something til et eksempel.. så er den 2 SP og et supplement gear (giver -20) og den er military (det giver -30) så det er et samlet slag på -50.. så i reglerne siger klart og tydeligt at det ER svært at skaffe men reglerne siger til gengæld intet om at det koster profit points at beholde.. renovering osv. går under samme hætte som at få konstant ammonition til de 100 laspistols man fx lige har skaffet.. (for omkring 100 giver vist nok kun -20)

Det kan du have ret i. Samtidigt er der jo også jeres upkeep tests som måske skal symbolisere den balance jeg leder efter. Jeg har i hvert fald ikke fundet noget der siger at Ship Points koster Profit Points. Selvfølgelig har jeg mest ledt i player section, men vil prøve at kigge lidt efter det i GM section henover weekenden.

Near Unique er by the way ikke noget i skal regne med at kunne få på et aquisition roll (medmindre der er en god grund). At man ikke får bonuser til at finde near unique items til én person (giver mening at det ikke giver en ekstra bonus for at finde et eksemplar af noget der måske kun er en håndfuld tilgængelige af) og at når vi taler om sådanne items, så vil de næsten altid være masterwork quality (dvs. good to best quality) kommer det op på en -60 modifier, dvs. jeres roll mislykkes automatisk. Bogen anbefaler at Near Unique og Unique equipment er noget man erhverver sig igennem spillet og er ikke noget man kan få med et "lucky roll"

Men det bliver spændende at se hvordan det kommer til at køre når vi går igang.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  sheeepii 2010-01-28, 09:39

Jah det har du helt ret i nu gav jeg bare et eksempel på noget som i princippet ville være en problem for os at skaffe rent terning mæssigt.. men da de er så limited i virkeligheden, skal man nok også rollespille (ad puhaaaa dumme rollespillere ^^) for at ha en chance for at få fat i det :P.

sheeepii

Antal indlæg : 132
Join date : 17/01/10

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Randomnegativity 2010-01-28, 09:45

En standard civilian Power Armor (common eller poor quality) ville helt sikkert være indenfor jeres rækkevidde, men hvis vi begynder at tale noget i stil med military Power Armor eller Good/Best Quality, så vil det nok blive lidt sværere (aka det forhadte rollespil).

Der er også nogle ting hvor scale ikke kommer i spil. Selvfølgelig er det nemt for jer at skaffe manstopper bullets til jer selv (og nok også en del andre), men et steady supply af Spook er nok ikke noget man får i de store mængder/til mange mennesker (ikke at man ville have lyst til at dele det rundt som slik på skibet)
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

La ship (rogue traders) Empty Sv: La ship (rogue traders)

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 2 1, 2  Næste

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum