The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

+2
The Glorius ST
Randomnegativity
6 deltagere

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Randomnegativity 2013-10-24, 17:19

Alex, Jonas og jeg talte om at køre en kampagne om torsdagen på nørre campus efter normal undervisning.
Jeg har også tidligere talt med Thomas om det og tænkte på at lægge det op her og se hvem der kunne være interesserede.

Tanken er som sagt at køre det generelt om torsdagen efter undervisning, evt. med revidering i forhold til folks skema i den pågældende blok. Start er i november, efter eksaminerne.



Oplæg for kampagnen:

En kampagne i OWOD's Mage: The Sorceres Crusade.

Løst defineret, så starter i som elever hos en mester på Prags Universitet, Universitas Carolina Pragensis. Spillet vil i første omgang omhandle Universitets og jeres skæbne i Prag, men vil derefter udvikle sig afhængigt af jeres valg.

Der vil være en overordnet storyline, men stor mulighed for både at påvirke jeres personlige skæbne, samt verdens skæbne/udformning senere i tiden.

Der vil blive lagt vægt på politisk spil, personlige intriger og det historiske perspektiv. I vil spille meget indflydelsesrige og mægtige personer i en tid med store omvæltninger og vil derfor have stor mulighed for at påvirke tingene... i den ene eller den anden retning.

Kampagnen er delt op i 4 kapitler. Hver del vil komme til at bestå af ca. 4 forskellige episoder, hver med sit fokus.
Der vil være downtime (tid vi skipper henover og som ikke vil blive udspillet) imellem episoder og kapitler, hvor i vil få mulighed for at definere hvad i foretager jer. Der vil blive givet xp imellem episoder og kapitler. Den kan bruges på forskellige ting, som vil tage udgangspunkt i jeres downtime.

Første Kapitel: En mørk horizont.

Episode 1: Et håb tændes.
Foregår i 1414 i Prag.

Episode 2: Et spørgsmål om tro.
Foregår i perioden 1415 til 1416 i Prag.

Episode 3: Helliger målet midlet?
Foregår i 1417 til 1418.

Episode 4: Epilog. Foregår i 1420.

Andet Kapitel: En ny dag gryr.

Episode 1: En ny begyndelse.
Vil foregå i 1427 og være meget afhængigt af jeres valg i første kapitel.

Episode 2, 3 og 4: Ikke defineret endnu.

Kapitel 3 og 4: Ikke defineret endnu.

Kort beskrivelse af Universitetet:
Universitetet bliver startet af en lille forsamling af oplyste magikere.
Selvom de alle er fra meget forskellige traditioner, ser de alle dette som en mulighed for at dele viden og leve frit. Et håb om en oplyst fremtid og en flamme til at lede vejen ud af den mørke middelalder.
De får Kejser Charles støtte, da han anser dem som en mulighed for at konsolidere sin magt på en måde der ikke foreligger på de adelige eller kirken.
Magikerne imødegår dette ved at åbne deres døre for mundæne lærde og studerende, og skjuler sig iblandt mængden. Som et alternativ til at blive sendt i kloster, anser adelen det som en fantastisk mulighed for at uddanne deres sønner og enkelte døtre, uden at de for livstid bliver fastlåst i kirkens magt. Universitet vokser derfor hurtigt til en utrolig størrelse, med omkring hundrede lærde og tusinde studerende.
Det leder til en udveksling af ideer, hvis lige verdenen aldrig har set før.
Igennem alt dette, har magikerne skjult sig i mængden og opført deres egen indercirkel. Håndplukkede elever bliver introduceret til mysterier bag lukkede døre, imens deres mestrer styrer universitetet fra skyggerne.
Dette ændrer sig dog senere, da universitet rigtigt eksploderer i størrelse og indflydelse. Kirkens modstand af universitetet påkræver sig dog respons og indercirklen kæmper en fortabt kamp om at fastholde magten over universitetet. Denne kamp tabes endeligt med valget af Jan Hus som leder af universitetet i 1405. Jan Hus leder herfra Universitetet i direkte konfrontation med kirken og fylder universitetet med hans egne fanatikere.
Indercirkelen og deres elever holder sig skjult, samler ressourcer og vender blikket mod at overleve, men håbet om at lede verden ind i en ny storhedstid ulmer stadig...

Kort historisk perspektiv for Prag og omegn.

Universitas Carolina Pragensis er et af de første universiteter i verden, grundlagt i 1348 af Kejser Charles IV, og er en milepæl for lærdom og oplysning i en mørk verden.
Charles IV bliver kronet til Kejser af det hellige Romerske rige i 1355 af Ærkebiskoppen af Prag, Alexandr Železný, og gør samtidigt Prag til hovedsæde for det Romerske rige.
Under Kejser Charles IV har den katolske kirke også floreret i byen, holdt i skak, men også støttet af Kejser Charles, som opretholder en skrøbelig magtbalance i byen imellem borgerne, kirken, de noble og de lærde.
I vinteren 1377 dør Kejser Charles IV, hvilket leder til et nedbrud af magt i det Hellige Romerske Rige. Mange ser deres snit til at udskære deres egne riger eller samler personlig magt. Wenceslas IV, søn af Kejser Charles IV, overtager tronen i 1378 med støtte fra Ærkebiskoppen. Under ham får kirken gradvist tildelt mere magt og Kejser Wenceslas får hurtigt tilnavnet "Svage" Kejser Wenceslas, da han ikke regerer i meget andet end navn.
Universitetet går derimod hårde tider i møde. De studerende er primært adelige, både første, anden og tredje sønner (og i sjældne tilfælde døtre), som er der i variende perioder. Dette, samt at mange der er uddannet på universitetet har nået at overtage som overhoved i deres familie i mellemtiden, sikrer Universitets overlevelse.
Da de er et symbol på Kejser Charles IV's magt, samt en stor indflydelse i byen, er der stor konflikt mellem Universitetet og kirken, som ser dem som den største hæmsko mod deres magt. De fleste adelige, selvom sympatiske imod universitetet, er dog mest interesseret i at beholde og udvide deres personlige magt.
Universitetet mister gradvist deres magt henover de kommende år, men formår at fastholde en markant position i byen ved skrøbelige alliancer med mange adelige tjekkiske adelige primært familien Malov og Wretchner, samt store mængder af Italianske floriner. I krogene hviskes det at Universitetet ikke støtter kongen, men derimod ønsker en senatsudformeret styreform.
I 1405 bliver Jan Hus, en katolsk præst og lærd, valgt som leder af Universitetet. Han drejer undervisningen væk fra den katolske visdom og udfordrer kirkens lære langt mere åbenlyst end tidligere. Han er støttet af Italianske adelige og kræver en reform af kirken. Han samler sig en større flok tilhængere, og drejer Universitetet ind på en langt større konfrontationsplan med kirken, samt længere væk fra det originale mål med at dele og fremme viden.
De få professorer og studerende som ikke støtter Jan Hus går stille med dørene.
I 1409 bliver Jan Hus exkommunikeret af Paven. Han vedbliver dog med at prædke for en reform og lede Universitetet imod kirken.
En skrøbelig våbenhvile har indfundet sig i de sidste år, men ingen forventer at det holder og alt kunne være den handling som leder til at byen går op i flammer.

I denne smeltedigel af en by er linjerne ved at blive trukket op. En svag konge prøver febrilsk at genvinde sin magt, mens hans adelige konspirerer mod ham. Kirken går imod alle som truer dens suverænitet og magt. Universitetet er blevet optændt af en fanatisk flamme under Jan Hus og de få lærde som blot ønsker at fremme deres viden og lede verdenen mod en oplyst tid har det hårdt.

Her er muligheden for at individder kan hæve sig op og oplyse verden... Eller kaste den tilbage til en mørkere alder fyldt med krig og stridigheder.

Kort om verdenshistorien generelt:
Historiebøgerne vil være en god guideline for hvad der er sket, men indenfor Mage-verdenen, så har alt ofte haft en mørkere side, med skyggeorganisationer som har trukket i trådene og omskrevet historiebøgerne, hvis ikke endda selve virkeligheden til deres synspunkt.
Derfor, hvis der er noget specifikt fra historien i er interesserede i bliver inddraget i kampagnen eller lignende, så tag det op med mig før i går ud fra at det også vil foregå/foregik som forventet af historiebøgerne. Jeg kommer bl.a. til at rykke rundt på diverse datoer for betydningsfulde hændelser.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  The Glorius ST 2013-10-25, 07:26

im in.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  hennecke 2013-10-27, 09:41

Lets do it
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Torason 2013-10-31, 12:46

det virker som et utroligt forvirrende spil, men jeg er game
Torason
Torason

Antal indlæg : 263
Join date : 28/12/11
Geografisk sted : I sin egen lille verden

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Mr. Tau 2013-11-01, 02:30

Jeg tror simpelthen ikke jeg kan nå det =P
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Randomnegativity 2013-11-10, 11:52

Hvad siger i til at mødes her på torsdag og snakke både verden og karakterskabelse?

Som udgangspunkt tænker jeg at mødes kl. 13 på Nørre Campus.

Giv lige en melding om i kan der eller om en anden dag/tidspunkt i næste uge vil passe bedre?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  The Glorius ST 2013-11-11, 08:56

jeg når det ikke til kl 13. 16 kan jeg nok godt være der hvis vi er på Nørre campus (det onde mødelokale??)
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Admin 2013-11-11, 16:37

Jeg er frisk på fredag eller i morgen
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  hennecke 2013-11-11, 17:55

jeg har desværre ret travlt i denne her uge:/
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Randomnegativity 2013-11-13, 23:57

Siden jeg kun har hørt positivt tilbage fra Thomas og Alex, og min aflevering af kemi løb senere end forventet igår, så regner jeg med at aflyse i dag.

Forhåbentligt kan det bedre lykkes for os at mødes næste torsdag hvor ugen er en normal studieuge igen.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Admin 2013-11-14, 04:35

*sadface*
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  hennecke 2013-11-17, 12:01

Jeg er frisk på torsdag men jeg er først færdig kl 17, Mit skema synes åbenbart at min eneste dag til 17 skulle være torsdag
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Randomnegativity 2013-11-17, 13:47

Torsdag er jo også en fantastisk dag at få fri kl. 17 på. Ærgeligt i forhold til mage dog :/

Men så er det vel noget med at vi spiller fra kl. 17 af (selvom vi sagtens kan samles tidligere).

Angående næste torsdag, så tænker jeg at vi mødes og taler verden og karakterer når folk har fri. Selv har jeg fri kl. 15.30, men jeg ved ikke med jer andre? (Og Thom mødes ikke med os før efter 2 uger).

Derudover, nogen der vil med ind og se gratis dårlig ork film på torsdag efter vi har talt mage? Foregår lige ved nørrebro kl. 20. Se mere her - https://www.facebook.com/events/214872248685693/

Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Admin 2013-11-17, 13:54

Jo der lyder da meget hyggeligt
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Mr. Tau 2013-11-17, 20:43

Uh... Jeg er game på Ork-film!
Men det er da ikke på Nørrebro? Det ser ud som om det er omme på den anden side af Harreskov.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  hennecke 2013-11-18, 03:15

Ja også det at det er min eneste sene dag:/
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Randomnegativity 2013-11-18, 06:05

Tau:
Jeg tror bare det er deres kort der fucker op. Hvis du tager selve adressen, Lygten 2, 2400 København, så ligger det lige ved nørrebro st.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Randomnegativity 2013-11-19, 06:43

Jeg har lige opdaget at der er fagrådsmøde kl. 17 her torsdag. Dvs. at jeg bliver nødt til at aflyse torsdag, da jeg stadig gerne vil se film om aftenen. (hvor jeg håber nogen af jer evt. vil med).

Jeg er ked af det, men vi gør det næste torsdag i stedet.

Evt. er jeg frisk på at mødes fredag efter undervisning i stedet og snakke.

Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Mr. Tau 2013-11-19, 21:59

Jeg har også fundet ud af, at jeg faktisk får alt for travlt på torsdag. Jeg sidder med 2 opgaver i denne her uge, så jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op, hvis ikke jeg har mine aftener.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Randomnegativity 2013-11-21, 05:38

Hvis nogen af jer tilfældigvis har tid tilovers nu, så sidder jeg på mBar og stener. I er velkomne til at joine.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Randomnegativity 2013-12-03, 04:46

Vi mødes ikke på torsdag da jeg skal til familiemiddag i Roskilde om aftenen.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Randomnegativity 2013-12-08, 12:03

Jeg satser på at vi mødes på torsdag. Stadig lidt verdensbygning og karakterdesign.

Skriv lige her hvis i ikke kan.

Thomas, hvis du gider invitere din biologven med vil det være fint. Evt. inviter ham også til forummet her.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  The Glorius ST 2013-12-08, 14:42

min biologven har bailet, så det bliver ikke aktuelt.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Admin 2013-12-09, 14:27

Jeg kan ikke på torsdag
Admin
Admin
Admin

Antal indlæg : 472
Join date : 20/08/09

https://theminions.danskforum.net

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  hennecke 2013-12-11, 12:55

vi mødes stadig imorgen ikke?
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen. Empty Sv: Mage kampagne på Nørre Campus om torsdagen.

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Side 1 af 3 1, 2, 3  Næste

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum