The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Ësmea og den sorte fod.

2 deltagere

Go down

Ësmea og den sorte fod. Empty Ësmea og den sorte fod.

Indlæg  Mr. Tau 2012-12-11, 18:57

Timo kommer med en alvorlig mine nærmest brasende ind til et møde med Viktor, også kaldet bevinget knald-hat, og hvem end der ellers måtte være til stede af vores lille flok. Med sig har han en ganske stor rulle pergament.

Med et let nik begynder han at tale "I husker godt Yuri, ikke? Ham metamorphosisten? Jeg tror måske, at vi har et problem. Hans historie klinger hult. Hans navn er næppe hans rigtige, da Yuri ikke er et bulgarsk navn, hvorfra han påstår at stamme. (Edit: han hævder at være fra ungarn, dog er Yuri ikke er ungarsk navn heller). Hans efternavn er ganske simpelt bare et ord for magi, og jeg kan heller ikke finde spor af hverken hans sire, eller andre fra hans linage. Hvor end problematisk det i sig selv er, at vi ikke ved hvem han er, så er det ikke selve problemet."

Han går over til det nærmeste bord, og breder det, der viser sig at være et kort over egnen omkring Sophia ud. Men en lettere dramatisk bevægelse peger han på et specifikt bjerg.

"Som i nok husker bad han om dette domæne, fordi det engang var en metamorphosis helligdom. Det viser sig at helligdommen er ihvert fald delvist intakt, og at den måske holder andet end historisk eller spirituel værdi endnu. De dødelige legender taler om en helgen, der fanger en djævel i helligdommen via list. De kalder nu stedet Den Sorte Fod. Kilder blandt vores egne tegner i stedet et billede af, at helligdommen var rammen for et større slag, om end de præcise indvolverede parter og tidspunktet er ukendt, glemt i historien."

Timo retter sig op fra kortet og kigger på de andre.

"Jeg frygter at udfaldet af dette slag flugter med de dødeliges legender - at Yuri ikke er kommet for helligdommens egen skyld, men fordi der ligger en djævel fanget derinde. En djælven af vores egen slags ville være mit gæt. Hvem eller hvad det kunne være ved jeg ikke, men det er blevet mig bekendt at helligdommen, den sorte kirke, blev brugt, i hvert fald i en periode, til tilbedelse af en af de gamle "guder", en gudinde ved navn Ësmea."

Han trækker let på skuldrene.

"Jeg ved meget lidt om de gamle "guder" her i området, så navnet Ësmea siger mig ikke noget umiddelbart, men jeg tænker at en af jer med tættere bånd til den gamle klan måske ved mere. Jeg ser i hvert fald Ësmea som det næste skridt på vejen mod at finde ud af præcis hvad, der forgår ude i det bjerg. Lige meget hvad bliver vi nødt til at handle i en eller anden retning. Vi kan ikke uobserveret lade uærlige fremmede dykke ned i og håndtere gammel, okkult magi på vores territorium, hvis det potentielt kan være en trussel."

Hans blik løber hårdt rundt imellem de andre.

"Jeg behøver ikke fortælle jer, at diskretion er af overhængende vigtighed. Jeg ved, at han har kontakter i området blandt folk, der enten mestre kunsten at tage dyreskikkelser, eller andre, der kan bruge dyrene som værktøjer. Vi ved heller ikke om han handler alene, for en ældre eller sammenslutning af vores slags eller som led i en endnu mere diabolsk plan fra vores fælles fjender. Derfor bliver vi nødt til at udvise forsigtighed indtil vi beslutter os for at handle direkte. Men hvordan end vi vælger at håndtere situationen, så skal vi nok ikke dvæle for længe, for han har allerede haft jævn tid til at udføre hvad end opgave han er her for at løse."

Timo ruller kortet sammen og kigger rundt til de andre i forventning om et svar.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Ësmea og den sorte fod. Empty Sv: Ësmea og den sorte fod.

Indlæg  Torason 2012-12-12, 10:17

ham Yuri husker jeg desværre ikke... men det er grusomme nyheder, er det ikke muligt for dig, at undersøge hvem dyrene taler med, eller den cainites location. Det ville ihvertfald hjælpe på, om det er en eller flere. ud over det, skal vi have fundet ud af, hvem der har været i denne gamle ruin, eller hvad det nu er. Vi må nok i det tilfælde kontakte en Timisk, eventuelt kunne vi høre Valdimir Salic, da vi jo er hans vasaler.
Torason
Torason

Antal indlæg : 263
Join date : 28/12/11
Geografisk sted : I sin egen lille verden

Tilbage til toppen Go down

Ësmea og den sorte fod. Empty Sv: Ësmea og den sorte fod.

Indlæg  Mr. Tau 2012-12-12, 17:13

"Hvis jeg nærmer mig selve bjerget vil dyrene og dermed disse cainites opdage mig, og så er vores opmærksomhed afsløret. Hvad end kilder vi søger skal også vejes nøje. For det første er det mit indtryk, at vi har at gøre med relativt lukkede metamorphosis-hemmeligheder. Som det er tilfældet med mange af denne slags hemmeligheder, så er deres værdi for dem, der holder dem kært muligvis meget høj - muligvis højere end nogen loyalitet vi som udenforstående vil kunne gøre os forhåbninger om at opnå. Derfor ville mit råd være at søge viden blandt personer, der ikke er direkte indvolverede i metamorphosisme umiddelbart, men som alligevel kunne have noget viden herom, for netop ikke at vække mistanke blandt netop de folk vi ønsker at undersøge."

Timo tøver et øjeblik før han fortsætter i et næsten fortrydende tonefald.

"Jeg har været i kontakt med medlemmer af klan tzimisce, og alene klan loyalitet fik mig til at tænke to gange, og bekymre mig stadig. At indvolvere vores vel egentlig tidligere overherre vil være en alvorlig risiko at løbe indtil vi med større sikkerhed kan udelukke hans indblanding, eller sikre hans loyalitet eller troværdighed - Ingen af delene er noget jeg har set stort af inden for familien Salic."

Han begynder at gå lidt rundt i rummet med armene foldet foran sig.

"Helligdommen i sig selv ligger, så vidt jeg ved, i en hule omgivet at ruiner. Præcis hvad, der er at finde inde i hulen er uvidst ud over hvad jeg har hørt fra kilder og myter. Alt sammen noget jeg har nævnt allerede."
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Ësmea og den sorte fod. Empty Sv: Ësmea og den sorte fod.

Indlæg  Torason 2012-12-13, 07:12

hvem kender til denne metamophosist helligdom hvis ikke metamorphosisterne? kunne vi så ikke kontakte nogen, som det ligger uden for interresse for? som f.eks. Yaroslave salic, han bor jo oppe i Nord på, i den anden ende af Transylvanien. Hvis vi kunne kontakte ham, selvom det ville tage noget tid, kunne han måske svare på vores spørgsmål. Jeg deler dog dine bekymringer for at blande andre timize ind i dette fortagende. Jeg ville også stærkt fortrække hvis det var muligt at kontakte en ude fra klan timize, eller en som Simion (myka's sire).
ud over det, kan vi finde ud af, om der bliver drukket af et antal mennekser inde for området Yuri befinder sig i, som kunne tyde på flere caintes? f.eks øget sygdom eller desligende. hvis det ikke er tilfældet, kan det ikke udelukke et større antal af caintes, men hvis der er, kan det sige at der er flere, og vi skal være meget varsomme.

Vi skal dog finde en måde at undersøge dette på, kunne man eventuelt søge Yuri om, han kunne vise en rundt i denne helligdom af hans? helst en der egentlig er interreseret, så det ikke bare virker som om, vi spionere.
Torason
Torason

Antal indlæg : 263
Join date : 28/12/11
Geografisk sted : I sin egen lille verden

Tilbage til toppen Go down

Ësmea og den sorte fod. Empty Sv: Ësmea og den sorte fod.

Indlæg  Mr. Tau 2012-12-13, 10:04

Timo giver endnu et skævt smil.

"Ja, i princippet så kender vi til helligdommen, og vi er så vidt jeg ved ikke metamorphosister. Der må være andre, ældre cainites i området, som kender til den også. Amalia og Petraeus kunne sikkert have fortalt os en del. Et andet bud ville være de lokale Gangrels, men jeg kan ikke påstå selv at have kontakt med dem. Derudover findes der utvivlsomt folk, der studerer disse gamle guder uden for metamorphosisternes rækker. Alle disse ville være gode bud på potentielle kilder, men jeg frygter at de fleste af disse muligheder ville være for tidskrævende eller for risikable."

"Desuden tror jeg, at du har misforstået mig. Jeg frygter ikke som sådan, at der gemmer sig flere cainites ude hos ham. Hvis det var tilfældet ville jeg vide det. Men det udelukker ikke at han kan have spioner og allierede inden for en nogenlunde fornuftig rækkevidde, som han kan have kontakt med jævnligt, og det udelukker heller ikke, at han arbejder i et større navns tjeneste. I begge tilfælde vil det være en risiko for os, og i alle tilfælde risikerer vi at forbryde os imod metamorphosismen."

Han vender sig og går lidt rundt i rummet, mens han taler videre.

"Yuri besøger badene i byen omtrent én gang om måneden. Det ville være muligt for mig, at spørge ind til hans arbejde og selve helligdommen i den anledning, men igen risikierer vi at vække alvorlig mistanke. Jeg er villig til at gøre det, men jeg vil råde jer til at være klar til at handle hurtigt efterfølgende, for hvis han fatter mistanke så vil han højest sansynligt arbejde hurtigt for at færdiggøre sin opgave og slette sine spor, eller tage mere drastiske midler i brug."
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Ësmea og den sorte fod. Empty Sv: Ësmea og den sorte fod.

Indlæg  Torason 2012-12-13, 12:20

har vi så lidt tid? en måned er næsten ingen tid... Jeg kunne godt tænke mig at finde ud af, hvad der er i denne helligdom... har vi nogen anelse om hvad den i det menneskelige øje har været? eventuelt kan daniel finde noget hos hertugens søn, hvis de har noget liggende... Jeg kunne også bede Arianne om at kigge efter noget, hvis det er, det også har været noget gudeligt i de menneskelige øjne, og derfor noget kirken måtte se til.
Torason
Torason

Antal indlæg : 263
Join date : 28/12/11
Geografisk sted : I sin egen lille verden

Tilbage til toppen Go down

Ësmea og den sorte fod. Empty Sv: Ësmea og den sorte fod.

Indlæg  Mr. Tau 2012-12-13, 15:42

Timo lægger sit hoved på skrå men et grin.

"Sagde jeg ikke det allerede? De dødeliges myter handler om hvordan en helgen ved navn Nicholas af Sofia snød djævelen ind i hulen, og fangede ham derinde. Det er vist også som udslag deraf, at stedet nu kaldes ved det dystre navn Den Sorte Fod, så vidt jeg ved. Og min frygt er netop, at vi ikke har særligt meget tid. Alene mine egne informationer tog noget tid at frembringe, og grunden til jeg netop ikke har fortsat efterforskningen, er at yderligere undersøgelser inden for mine muligheder enten ville være for risikable eller for tidskrævende. Jeg kan på ingen måde sige præcis hvor meget tid vi har, for vi kender hverken målet, omfanget eller naturen af hans opgave, men for hver nat vi bruger bliver risikoen for, at han får fuldført sit ærinde kun større, og jeg frygter at han løbende sikrer sig det arbejde, som han allerede har lavet."

"Jeg vil forslå at vi holder efterforskningen inden for vores... dit domæne, så vidt muligt. Arianne kender sikkert noget til denne helgen af byen, som måske kan kobles sammen med hvad vi ved om de cainites, der har boet her. Jeg ved eksempelvis, at der er en kirke opkaldt efter ham. Måske vil det også kunne betale sig, at forhøre sig blandt nogle af de gamle revenant familier i byen. De står trods alt ganske tæt på klan Tzimisce uden nogen direkte forbindelse til metamorphosisme."

"... Men det er selvfølgelig ikke min beslutning på vegne af Sophia. Jeg kan kun tale for mig selv."

Timo tager kortet under armen og begynder at gå imod døren.

"Jeg bliver ved med at holde et vågent øje med Yuri. Du må sige til hvad du beslutter dig for. Mine evner står i hvert fald til rådighed."

Med de ord og et kort smil forsvinder han ud af døren igen.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Ësmea og den sorte fod. Empty Sv: Ësmea og den sorte fod.

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum