The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Black Crusade

4 deltagere

Go down

Black Crusade Empty Black Crusade

Indlæg  Randomnegativity 2012-10-10, 15:30

Hey Folkens.

Her er tråden som kommer til at være midtpunkt for de næste 4 spilgange.

I kan stille alle jeres spørgsmål her i tråden og så vil jeg besvare dem.


Bare så i husker det, så var startreglerne som følger:

+2500 xp.

1 valgfri stat på maksimum fra start.

starter på 30+1d10 infamy

15 corruption + hvad i får fra forskellige ting fra start. Valgfrit om i vil rulle for en mutation eller ej.

+1 aquisition som i ruller for. I kan vælge at rulle til næste spilgang, eller bruge en online diceroller og sende mig et link med hvad i har rullet.


Hvis i har tænkt jer at bruge noget der kommer fra et andet sted end standardbogen:


Jeg har allerede for meget jeg skal læse op på og planlægge, så derfor laver jeg en ruling med at i kun må be mig om at se på en ting udover core regelbogen. Dvs. se på 1 våben, 1 psychic power eller lign.

Jeg lover ikke at jeg vil tillade den, men vil gøre mit bedste for at se om det ikke kan blive implementeret.

Læg det i vil have mig til at se på i dropboksen, så jeg ikke skal søge efter det.


Angående Tertiære mål:

tertiære mål er jeres hemmelige aganda. Send dem derfor i en PM her på forum eller til min mail, bastian.fitzsimmons@gmail.com

I må meget gerne finde på 1 mål som kan tage alle 4 spilgange at opnå.

Derudover må i meget gerne finde på 1 mål til hver spilgang, fx at i vil lave den kult i opretter til en nurgle kult, eller at gøre det til et personligt mål at vise ens styrke ved at tage bandelederen i single kamp, eller noget helt tredje.

Få dem gerne sendt så tidligt som muligt. Jeg har kun begrænset tid til at forberede, så hvis i først sender det fredag eller lørdag, så når jeg sandsynligvis ikke at få planlagt noget specifikt for jer.

Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Black Crusade Empty Sv: Black Crusade

Indlæg  Randomnegativity 2012-10-10, 15:45

Jeres Master plan er så vidt jeg ved som følger:

Korrumpere en planet i løbet af et år, således at et exterminatus skib dukker op. Det har i så planer om at hijacke.




Startplanen til næste spilgang:

Mødes og danne kompakten. Alle er blevet inviteret til en forsamling af Thomas Mechanicus karakter.

Sekundary objectives:
Infiltrere og starte på at korrumpere kirken/oprette en kult. (Aske)

Infiltrere Mechanicus kulten (Thomas)

Infiltrere og påbegynde korrumptionen af de noble/oprette en kult. (Alex)

Starte et hospice og begynde at sprede sygdom i Hivet. (Rasmus)

Overtage en af banderne i slummen og prøve at forene dem alle. (Tau)



Nogen andre planer, ændringer eller spørgsmål?


I må også gerne overveje hvordan i ankommer til planeten.

Der er forskellige metoder, der alle vil have nogle konsekvenser.
Her er et par af mine forslag. I er meget velkomne til at komme med jeres egne:

- En Mechanicus cruiser på vej til Precipe er blever overfaldet og plyndret af en warlord, Krud den grusomme. Han har slæbt resterne af skibet og dets cargo til hans rumstation nær udmundingen af the screaming vortex. Hvis man kan få fat på den, købe den eller på anden måde skaffe den, kunne man blive modtaget som en helt på Precipe når man tager den tilbage.

- Nødlande med et lille skib og håbe på at gå ubemærket/skynde sig væk fra vraget i en hvis fart.

- Hyre en Rogue Trader til at flyve en til Precipe. Ankomme med stil.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Black Crusade Empty Sv: Black Crusade

Indlæg  Randomnegativity 2012-10-10, 16:37

Planeten:

Generel info om planeten.

Precipe:


Population: 12 billioner.
Tithe Grad: Exactus Extremis.
Geography: 3 kontinenter. To mindre lokaliseret på hver pol og en mindre lokaliseret som et større bælte som dækker hele vejen rundt om planeten.
Vandmasse udgør ca. 41% af planeten.
2 Hives, Hive Golda og Hive Treon, lokaliseret på hver sin pol.
Precipe orbiterer tre sole, som danner grundlag for planetens 79 standard Terra timer døgn. Den mørke periode varer i omtrent 3 timer om sommeren, 5 om vinteren. Det tager den omkring 400 standard Terra døgn at fuldende sin komplicerede cirkulation omkring de tre sole.
To måner orbiterer Precipe. En er brugt af den Imperiale Navy og fungerer som det planetære forsvar mod skibsangreb på Precipe. Den anden måne er ubeboet.
Government style: Planetary Governor. Feudal Monarchy.
Planetary Governor: Quintus Callidon den 3.
Export: Genetisk modificeret agerbrug.


Precipe er kendt for at være en af de største export centre for fødevarer i Calixis sektoren.
De tre sole, som skaber et utroligt langt døgn og et temporeret klima stort set overalt på paneten, skaber en optimal situation for at dyrke Precipes genetisk modificerede agerbrug, primært korn. Der høstes flere gange om året.
Bønderne er ejet af den planetære guvenør, Quintos Callidon den 3., som udlåner og udlejer dem til sine baroner. Baronerne og deres familier er tildelt jordstykker. Baronerne er selv ansvarlige for at møde den beskatning som Quintos pålægger dem. Bønderne arbejder ofte i den samme mark som deres far, farfar og oldefar arbejdede i. Der er nogle universelle love (som hvis en bonde slår sin overmand, så vil han blive dødsdømt) men derudover er Barornerne er selv ansvarlige for loven på deres Len.
Teknologi niveauet er højere end sædvanligt på planeten (store maskiner bruges flere steder til at høste, elektricitet i de fleste bygninger osv.) men våben mere avancerede end krudtpulver er usædvanligt udover hos baronernes private vagter og i de centrale hives.


Kirken: Generelt.
På Precipe tilbeder man gudekejseren i form af hans status som solgud. De tre sole er et symbol for gudekejserens tre øjne der ser alt. Kirken prædiker at der er ingen værre synd end at have tanker over sin station i livet. Dette har ledt til at de fleste almindelige mennesker, bønder o.lign. er tilfredse nok med deres liv som det står og har ledt til en statistisk nedsætning på over 80% af alle optøjer siden det blev implementereret i det officielle dogma for ca. 1000 år siden.
Kirken en Helgen, sankt Novia af Adepta Sororitas, en kvinde der kæmpede mod kaos hele sit liv og tog et løfte om aldrig at tage del i nogen af livets glæder, da alle disse kunne lede til Kaos. Hun viede sit liv til gudekejseren og var instrumental i at beskytte planeten mod Kaos, da den sidst blev angrebet for ca. 1000 år siden. Hendes geneseed er blevet gemt og anses som helligt. Der bliver skabt en ny, levende helgen for kirken hver generation. Det er på dette tidspunkt Novia d. 13. der beædler Precipie med sin eksistens.


Hive Golda:
Hovedsæde for Quintus Callidon d. 3. Det mindste hive af de to. Et haven for lærde og de noble. Kirken har sit hovedsæde her.


Hive Treon: Producerer de maskiner og maskindele der bruges i markerne. Der hersker stor lovløshed i undergrunden. Styret primært af Mechanicus kulten og en mindre hær af funktionærer for Quintus Callidon d. 3.



I må meget gerne hjælpe til med at få fleshet planeten mere ud. Så hvis i har en god ide, skrevet et stykke lore der skal med eller noget helt tredje, så smid det her i tråden og så opdaterer jeg det.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Black Crusade Empty Sv: Black Crusade

Indlæg  Randomnegativity 2012-10-12, 15:10

Siden det nu er dukket op i to seperate spørgsmål: (stil dem forresten hellere her i tråden, så alle kan vre med på det).

Angående gear:

I skal tænke på det standard gear i ville gå med på any given sunday.
Det gælder ikke om at have gear til enhver situation eller at have så meget som muligt, men derimod hellere noget der kan hjælpe med at definere jeres karakterer.

Hvis der er noget specielt gear i får brug for til en mission: Omni-key, bodyglove, wheels, så vil der være mulighed for at skaffe dem på den ene eller den anden måde. Der er ikke behov for allerede at have dem i jeres besiddelse og på jeres karakterskema.

Med det sagt.

Common gear (common availability) og dårligere kan tages med måde. (for hvert step dårligere kan man tage 1 bedre i quaility)

Aquisitions:
Aquisitions repræsenterer det gear i har fået tilranet, købt eller på anden måde erhvervet igennem jeres lange kamp for anerkendelse.
Derfor, så selvom i måske kunne få 3-5 af et våben hvis det er det i vælger, så får i til eget forbrug.
Det er ikke muligt at tage 3-5 forskellige items af samme availability på en aquisition.

For at gøre lidt op for hvis man har nogle modifiers tilovers, så kan man tage en våben eller armor enhancement. Dets availibility modifier vil blive lagt til aquisitionen (bonus fra at vælge 1 i stedet for 2-3 tæller ikke med.).

Eks.
Hvis man vælger en rustning der er rare (-10) og vælger kun at få fat på 1 (+10) har den en endelig modifier på 0.
Da en start aquisition må være på (-10) kan man vælge en rare armor enhancement og ende op på -10 i alt.


Tror det var nogenlunde det lige nu.
Hvis der er andre spørgsmål, så medmindre de er meget hemmelige, så stil dem hellere her.
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Black Crusade Empty Sv: Black Crusade

Indlæg  Mr. Tau 2012-10-16, 09:24

Halvt spørgsmål, halvt information - Når nu jeg er endt med at være en designeret Terminator Marine af profession, så bliver jeg nok nødt til at revurdere mit generelle gear layout. Det giver fks. ikke mening at jeg skulle få brug for heavy weapons jeg ikke kan bruge i Terminator armor, eller at jeg ikke har et melee weapon til Terminator armoren.

Helt konkret regner jeg nok med at bytte min Legion shotgun og min Legion heavy Bolter til en Legion Power Fist(Glove) som så vil fungere med Terminator armor. Det ville betyde at jeg stadig har et fornuftigt "light" alternativ i normal power armor med Bolter og Chainsword samtidigt med et komplet sæt Terminator gear.

Tror også jeg vil gøre "sqeeze thar brainz" til mit signature move, med mindre Khorn insisterer på ikke-knuste skulls xD

Jeg går ud fra, at det er okay?
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Black Crusade Empty Sv: Black Crusade

Indlæg  Mr. Tau 2012-10-24, 08:11

Jeg er blevet klogere!

"The Assault Cannon is a six-barreled, self-loading rotary Autocannon, effective against infantry targets and light vehicles at close to medium range. It is a medium calibre rotary autocannon, with its 6 barrels cycled by an electric motor past a single chamber. The weapon's large size and tremendous fire rate require a special means to sustain, so the assault cannon is normally mounted on vehicles or walkers such as Dreadnoughts, or specially damped and fitted to Space Marine Terminator Armour. It is also commonly used by the Blood Angels Space Marines as their close assault Baal Predator tanks sport a twin-linked assault cannon in the turret. The anti-infantry Land Raider Crusader also has a similar dual assault cannon mount (while the standard Land Raider has a dual Heavy Bolter). The Razorback also has the option to use a twin-linked assault cannon. Although the assault cannon lacks the range of other rapid-fire guns such as the Heavy Bolter and the Autocannon, its enormous rate of fire enables it to literally shred its way through most targets, punishing them with a hundred rounds per second. Assault cannons are extremely potent at medium to close range, against armoured infantry and moderately armoured vehicles, while Heavy Bolters are only effective against lightly armoured targets and Autocannons have a slower firing rate. The assault cannon epitomizes the deadliness of elite Terminator Squads who teleport behind the enemy's front line and open up fully-automatic fire, spreading carnage and terror. Assault cannons are used by Planetary Defense Forces on rare occasions as a stand-mounted defensive weapon, and are also found on the Destroyer variant of the Marauder bomber.

The assault cannon was developed after the Horus Heresy as a replacement for the autocannon. Introduced during the Mark IIIA phase of Terminator Armour development, this weapon is the standard alternative to the heavy flamer as a Terminator Squad's special weapon. Its design has changed little in 10 millennia, retaining the distinctively long, cylindrical, rotating barrels. Although it lacks the range of the autocannon and many other heavy weapons, the assault cannon is a fearsome weapon when used in the close range role it was designed for. The weapon is prone to overheating and jams due to its high rate of fire - the number of rounds fired per second are counted in the hundreds. The barrels and other firing components are made of a heat-dispersing ceramic/metallic alloy, helping the weapon to withstand the intense heat generated by its high rate of fire. Despite this, the barrels still reach temperatures of over 300°F. Due to the high rate of wear on the barrels, the barrels are replaced after every mission. Motor and barrel failure are common problems with the assault cannon, making the weapon prone to jamming during sustained bursts. The weight and complexity of the mechanism, and the heavy recoil generated means that the assault cannon requires a stable firing platform.

The weapon is not considered man-portable, however the powerful servos, recoil compensators and stabilisers built into Terminator Armour allows the elite Astartes Terminator Squads to carry the weapon into battle. The Assault Cannon is well-suited to the battlefield role of Terminator Squads, providing a massive rate of fire which often compensates for the enemies' vast superiority in numbers. In confined environments providing long corridors of fire, such as Space Hulks and the hive cities of hive worlds, the Assault Cannon is invaluable. The high rate of fire makes the assault cannon unsuitable for extended engagements when used by Terminators, as the ammunition carried is quickly exhausted.This drawback is negated in vehicle and Dreadnought mountings, where ammunition storage capacity is far greater. The standard ammunition fired by an assault cannon is a cased round, comprising a dense metallic core covered in a non-metallic composite sheath with a diamantine tip. This provides excellent penetration capabilities against light and personal armour. It has long been reported by the Astartes that the assault cannon's massive rate of fire can allow it to chew through armour that would normally be impenetrable to a weapon of its calibre. Extensive testing by the Adeptus Mechanicus supported this observation, and Astartes targeting doctrines have been officially amended to recognise this attribute. The logistic shortcomings of the Assault Cannon are far outweighed by its destructiveness in combat and its effect on enemy morale."


Sidst rettet af Mr. Tau 2012-10-24, 08:13, rettet 1 gang
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Black Crusade Empty Sv: Black Crusade

Indlæg  Mr. Tau 2012-10-24, 08:13

In short tror jeg, at jeg skal kigge efter noget andet, for der er næsten ingen chance for, at jeg 1) kan tage sådan en gøb her med uden at være voldsomt OP, og 2) at jeg rent faktisk kan have fået fingre i sådan en her inden jeg gik traitor legion. Spørgsmålet er hvad jeg så skal gøre... Overvejer lidt en melee approach...

Men vi bliver nødt til at spille Deathwatch på et tidspunkt... Jeg må have sådan en her i hænderne på et tidspunkt xD
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Black Crusade Empty Sv: Black Crusade

Indlæg  Randomnegativity 2012-10-24, 10:14

Deathwatch må være næste gang Thomas har brug for en pause.

Forhåbentligt er der en anden der kunne overtales til at GM'e det... For jeg vil også ud og lege med store guns. NEED MOAR DAKKA
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Black Crusade Empty Sv: Black Crusade

Indlæg  Torason 2012-10-24, 11:15

er det i forlængelse af black crusade`? for så kan de være jeg kan se på det : )
Torason
Torason

Antal indlæg : 263
Join date : 28/12/11
Geografisk sted : I sin egen lille verden

Tilbage til toppen Go down

Black Crusade Empty Sv: Black Crusade

Indlæg  Randomnegativity 2012-10-24, 11:20

Nej. Deathwatch er et andet rollespil. Samme system (stort set) Men man spiller med i elite spacemarine chapteret Deathwatch. Man spiller altså på Imperiets side, hvorimod i Black Crusade spiller man på Chaos side.

Man er blevet udvalgt blandt andre spacemarines til at være med i det, og de bekæmper korruption og chaos i hele imperiet.

Så noget lignende; et par supersoldater. Et par alt for store powerarmors. Et par endnu større guns og en planet der skal udryddes..
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Black Crusade Empty Sv: Black Crusade

Indlæg  The Glorius ST 2012-10-24, 11:48

vi snakker en planet inficeret af tyranids (zerg) mod 4-6 space marines og alligevel siger space marinesne "come at me bro" og overlever. hvorforefter de orbit-nuker planeten for ikke at have tabt. deathwatch spiller alle space marines (det samme som tau spiller i vores black crusade mini-campaign). desuden har man meget bedre adgang til resourcer fordi hele imperiet står bag en.
alt i alt består deathwatch af varm bly i plasmasovs med ekstra dakka og mandighed.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

Black Crusade Empty Sv: Black Crusade

Indlæg  The Glorius ST 2012-10-31, 14:23

sidste spilgang syntes jeg lidt at det lød som om vores mål blev forandret en hel del. det ville være godt hvis vi kunne få forandringer op på forum.

jeg taler blandt andet om rasmus karakter blivende i midterbæltet et stykke tid, planer om et hive-hive samarbejde (imellem os altså), forandring i planerne for flådemånen, hvad vi gør med mechanicus skibet, og sikkert en del andre ting som jeg ikke kan komme i tanke om i skrivende stund.

vi skal også have skænket nogle flere tanker til hvad vi gør for at få alexanders karakter ind i det her noget mere.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

Black Crusade Empty Sv: Black Crusade

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen

- Lignende emner

 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum