The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

constantinopel 1453

4 deltagere

Go down

constantinopel 1453 Empty constantinopel 1453

Indlæg  The Glorius ST 2012-06-15, 07:33

her er så endnu en lille tråd dedikeret til det ene scenarie jeg kraftigt regner med at gennemspille i interludiet, nemlig ottomanernes indtog i constantiopel i 1453. også her ville det være rart med noget feedback mht hvad i godt kunne tænke jer.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

constantinopel 1453 Empty Sv: constantinopel 1453

Indlæg  Randomnegativity 2012-06-17, 11:19

Det kommer nok ikke som en overraskelse for nogen at mit fokus vil ligge på at diablerisere Nikolaj Salic.

Jeg hjælper gerne til med andre ting, men det er der mit fokus vil ligge under konflikten. Derudover støtter jeg Anna Comnena(komnene) (nu er det rigtigt stavet, Thomas : ).) og er imod Alexander.

Nogen der har nogle gode ideer til nogle fællesplot mens vi er der?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

constantinopel 1453 Empty Sv: constantinopel 1453

Indlæg  The Glorius ST 2012-08-23, 09:53

nu er det så at i rigtigt gerne må starte med at poste ting der er relevante for jer i forbindelse med constantinopels fald til ottomanerne. helst så mange som muligt. det er meget nemmere for mig at sætte scenarier der appelerer til jer, hvis i rent faktisk fortæller hvad der applerer til jer.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

constantinopel 1453 Empty Sv: constantinopel 1453

Indlæg  Torason 2012-08-23, 16:10

så vidt jeg har forstået, efterspørger du ting som vi kunne fortage os under constantinopels fald, så her er et par ideer.

vi skal tage en af alexanders nølgepositioner ud, en vagt stue eller sådan noget.

Vi skal finde en måde at få et større antal mennekser ind i byen på, så vi ikke bare kan sætte klørene i muren og klatre.

Vi skal, ofc, være med til at vælte alexander.

Vi skal lede en frontguppe i et slag.
Torason
Torason

Antal indlæg : 263
Join date : 28/12/11
Geografisk sted : I sin egen lille verden

Tilbage til toppen Go down

constantinopel 1453 Empty Sv: constantinopel 1453

Indlæg  The Glorius ST 2012-08-24, 01:56

bravo aske! thats precisely my point!
det vil jeg sørge for at inkorporere. jeg har heller ikke selv haft alt for mange kamp mæssigt inklinerede ideer. det er jo også muligt at i kan forsøge at besejre alexander politisk. selv du aske som hader politik kan gøre meget. et eksempel kunne være at opsøge de kendte støtter som alexander har og enten omvende dem eller slå dem ned.

der er jo egentlig også mulighed for bare at udnytte lejligheden og plyndre som en barbar. der er sådan set masser af værdifulde ting tilbage i constantinopel. michaels kapel under hagia sophia f.eks. en anden mindre uædel handling i samme dur, kan være at forhindre andre i at plyndre.

det kan også være relevant for jer at være de første til at tilbage erobre forskellige ting, for den prestige det giver at være ved fronten og være essentiel for "befrielsen" af constantinopel.
en helt tredje mulighed kan være at forsøge at rede de venner i endnu har tilbage inden for murene. eller bare at opsøge dem for at vinde dem over på jeres side.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

constantinopel 1453 Empty Sv: constantinopel 1453

Indlæg  Mr. Tau 2012-08-24, 17:01

rosa skrev:En helt tredje mulighed kan være at forsøge at rede de venner i endnu har tilbage inden for murene. eller bare at opsøge dem for at vinde dem over på jeres side.

Det var netop det første, som slog mig. En ting er at gå ind og vælte det hele uagtet hvilke konsekvenser det har for byen/de folk der bor der, men jeg tror vi er nogle, som har som mål at gøre det så skånsomt som muligt.

Man kunne netop løbende med udviklingen få info omkring plyndringer af kirker, massemord, folk, der bliver spærret inde i huse og brændt levende ect. ect. ect. som vi kunne modarbejde. Jeg ville eventuelt forslå, at vi får mulighed for at arbejde med et eller andet formål i små grupper af PCere og/eller NPCere. Vi kan lave nogle generelle slag for hvordan det går, og måske spille en scene eller to ud - hvad vi nu føler er passende.
I øvrigt synes jeg at både looters og nice guys har fint potentiale for at lave sig nogle backgrounds her. Looters vil selvfølgelig kunne bygge sig nogle resources og/eller status og Nice guys inc. vil muligvis kunne bygge status, contacts eller lig. hvis de fks. hjælper en canite eller magtfuld mortal med at undslippe tyrkerne. Omvendt vil begge hold, især nice guys risikere at komme på tværs af enten Assamites eller deres thralls.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

constantinopel 1453 Empty Sv: constantinopel 1453

Indlæg  The Glorius ST 2012-08-25, 07:29

du har en lang række af rigtigt fine pointer lasse, og jeg er meget enig med hvad du siger.
der er dog en enkelt ting, det kan godt være svært at lave en hovedbase hvor i kan få informationer om de forskellige hotspots, i en sådan hastighed at i kan nå at reagere på dem, så det er nok snarere noget med bare storme ind og gøre det godt (eller skidt) man nu kan nå.
The Glorius ST
The Glorius ST
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 778
Join date : 27/11/09

Tilbage til toppen Go down

constantinopel 1453 Empty Sv: constantinopel 1453

Indlæg  Mr. Tau 2012-08-25, 09:54

Jeg havde også forestillet mig det som værende noget semi-spontant noget, med at løbe rundt og hjælpe hvor man kunne. Jeg siger semi fordi vi jo trods alt har nogle evner, der gøre det mulight for os at holde et noget bedre overblik end andre - Auspex, dementation, animalism ect. Tit, i de tidlige stadier af sådan noget her, vil man kunne tracke udviklingen på hvordan ilden spreder sig
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

constantinopel 1453 Empty Sv: constantinopel 1453

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum