The DM's Minions
Vil du reagere på denne meddelelse? Tilmeld dig forummet med et par klik eller log ind for at fortsætte.

Changeling the dreaming

3 deltagere

Go down

Changeling the dreaming Empty Changeling the dreaming

Indlæg  Randomnegativity 2012-06-01, 05:48

Blev lige nødt til at skrive det her ned imens jeg stadig husker ideen.

Jeg tænkte at vi måske skulle prøve Changeling the Dreaming en gang eller to, bare for sjov og for at have prøvet en del af WOD vi endnu ikke har rørt med en sølvbelagt spisesko.


Men ideen er at bygge det op som en række af oneshots som kan færdiggøres over en aften eller to, hvor der er fokus på hæsblæsende aktion og store beslutninger.

Men min tanke er at opdele det i 3 eller 4 segmenter. Et hvor man starter som barn (5-10 år), et hvor man er blevet teenager (13-19 år), et hvor man er blevet voksen (30+) og et hvor man er blevet gammel (80-90+).

Tanken er at temaet er at som man bliver ældre, så forsvinder magien mere og mere fra ens verden, indtil man som helt gammel måske kan genfinde den.

Så:

5-10 år ville handle omkring næsten almægtige børn der prøver på at fikse alting med deres kræfter. Eller noget i den stil.

13-19 år ville handle omkring om det var muligt at holde fast i barnligheden, til trods for omverdenen. Evt. er der en overvældende katastrofe man ikke kan løse på nogen anden måde end at virke barnlig igen.

30+ år ville handle om at blive udsat for et event der tvinger en til at huske tilbage til dengang man var lille, men ikke have de samme kræfter eller mentalitet til at håndtere verdenen - At blive smidt tilbage til en verden som man ikke længere ved hvordan fungerer eller kan styre.

80-90 år handler om at genfinde magien og løse et problem, man bare ikke længere har styrken eller overskuddet til. Det handler om at gå den ekstra mil eller dø i forsøget.

Det er selvfølgelig temaerne jeg outliner her og kom meget gerne med input på dem.
Jeg tænker at der skal herske en rød tråd igennem det hele, men er lidt usikker på hvad det skal være lige nu, tænker noget i stil med samme bad guy som kommer igen og igen, samme fantasi land eller noget lign.

Tanken bag, er at man starter som børn med meget fantasi og slutter som voksne, formet af verdenen, uden nævneværdig fantasi tilbage.

Derfor ville man starte med meget XP/mange dots som barn, og så gradvist gå ned i dots, men højst sandsynligt samle nogle flere mundæne skills op, som fx knowledge law.

Men hvad tænker i? Kunne det være skægt at prøve? Nogen input?
Randomnegativity
Randomnegativity
---> Storyteller <---
---> Storyteller

Antal indlæg : 763
Join date : 27/08/09
Age : 34
Geografisk sted : Roskilde

Tilbage til toppen Go down

Changeling the dreaming Empty Sv: Changeling the dreaming

Indlæg  hennecke 2012-06-01, 12:06

Det lyder meget fedt og jeg er altid game:D
hennecke
hennecke

Antal indlæg : 640
Join date : 26/08/09
Age : 32

http://www.flamingdawn.dk

Tilbage til toppen Go down

Changeling the dreaming Empty Sv: Changeling the dreaming

Indlæg  Mr. Tau 2012-06-02, 21:16

Ditto... Jeg tænker at man måske istedet for den lidt klichéagtige bad guy kunne lave et tema omkring en eller anden form for chaos force som skal holdes stangen, eller som i perioder i større grad en ellers bryder ind i verdenen. På den måde kan man skifte pænt ud blandt bad guys, og samtidigt få en masse corruption/knowledge spil indover.
Mr. Tau
Mr. Tau
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!
Staff super member designer V.I.P. crew moderator music man!

Antal indlæg : 824
Join date : 08/01/10
Age : 35

Tilbage til toppen Go down

Changeling the dreaming Empty Sv: Changeling the dreaming

Indlæg  Sponsoreret inhold


Sponsoreret inhold


Tilbage til toppen Go down

Tilbage til toppen


 
Forumtilladelser:
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum